Skrapa bort isen på rutorna!

dawids
6 december 2010 · 25 Inlägg

Jag är nog inte ensam som har missat det smile Visste du att det är böter på att ha kvar isen på rutorna?

Läs mer här: www.aktuellt.nu/skrapa-bilrutorna-nar-de-ar-isiga

Audi A4 "Avant" (2012)
Seth
6 december 2010 · 3 354 Inlägg

visste det redan. är även böter på att ha snöflak/täcke på taket

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
Marticus Meldem
7 december 2010 · 917 Inlägg

snö för regplåten är ju samma sak som att inte ha nån alls tydligen, så viktigt att borsta den me

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻
trippelturbo Trucker
7 december 2010 · 2 710 Inlägg

Regplåten o is/snö på taket visste jag men ej is på rutorna.. antar att de e samtliga rutor.

Fart missbrukare
Bebben Legitimerad besserwisser
7 december 2010 · 921 Inlägg

Var nära på att bli prejad av vägen häromdan av en Golf som inte hade sidorutorna eller bakre rutan skrapad... Hur jävla illa funtad är man om man kör iväg utan att kunna kolla åt sidorna?

Framrutan var jättefint skrapad...

trippelturbo Trucker
7 december 2010 · 2 710 Inlägg

Bebben skrev:
Var nära på att bli prejad av vägen häromdan av en Golf som inte hade sidorutorna eller bakre rutan skrapad... Hur jävla illa funtad är man om man kör iväg utan att kunna kolla åt sidorna?

Framrutan var jättefint skrapad...

Det som allt annat.. Vi har lagar o regler, oså har vi verkligheten, tyvärr i många..!

Fart missbrukare
Transporter89
7 december 2010 · 957 Inlägg

regplåten är  lite väll svårt om det  snöar  mtk och du ska  köra  lång resa  ska man stana  då  var  5  min  oh  rensa regplåten  vist det  finns lagar och så  men   ibland  finns det  undantag med

Marticus skrev:
snö för regplåten är ju samma sak som att inte ha nån alls tydligen, så viktigt att borsta den me

Honda Civic Type R "Black Mamba" (2018)
turboforssen Telge Drifting Team
7 december 2010 · 5 398 Inlägg

Seth skrev:
visste det redan. är även böter på att ha snöflak/täcke på taket

det är fan sjukt mycket folk som har det sad fattar dom inte att snön kommer att försvinna nån gång och det mest troligen kommer att hamna på föraren bakom

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo 960 (1991)
Volvo v70 (1997)
båge montör och hobby mekaniker
7 december 2010 · 2 672 Inlägg

BadBoy89 skrev:
regplåten är  lite väll svårt om det  snöar  mtk och du ska  köra  lång resa  ska man stana  då  var  5  min  oh  rensa regplåten  vist det  finns lagar och så  men   ibland  finns det  undantag med

Marticus skrev:
snö för regplåten är ju samma sak som att inte ha nån alls tydligen, så viktigt att borsta den me

åker man sådana resor ska man, när man stannar på en mack för bensträckare eller tanka, skrapa av skyltarna vid behov!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.
Volkswagen Golf GTD "Smokey Joe" (1990)
Volkswagen Caddy 1,8 16v mk1 "Lilla Blå" (1990)
mange_240
7 december 2010 · 1 562 Inlägg

turboforssen skrev:

Seth skrev:
visste det redan. är även böter på att ha snöflak/täcke på taket

det är fan sjukt mycket folk som har det sad fattar dom inte att snön kommer att försvinna nån gång och det mest troligen kommer att hamna på föraren bakom

lr vid en inbromsning täcka hela vindrutan.

Andromeda Rumpmas
7 december 2010 · 3 860 Inlägg

Mmm, höll på att smälla häromdagen när en rostig Toyota åkte ut från en parkering precis framför mig och bilfan bara gled när jag bromsade, snorhalt. Jag vete fan om han/hon ens skrapat en siktglugg på vindrutan, men sidorutorna var fulla med snö och is. Livsfarligt!

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
martinn
7 december 2010 · 2 624 Inlägg

så dom gillar inte sånt här?

https://www1.garaget.org/archive/75/74230/215411/215411-2143386.jpg

men det är ju tämligen svårt och stanna hela tiden och borsta av.. och jag vet flera poliser som har kört förbi mig när bilen har vart snöig baktill o ingen av dom har brytt sig ialafall? tongue

Volvo S60 2,5T Summum "S60n" (2005)
Oxygen
7 december 2010 · 629 Inlägg

Att du har klarat dig när polisen åkt förbi betyder inte att det är lagligt...

RinorGDI
7 december 2010 · 338 Inlägg

skylten spelar kanske inte den störta rollen men för ens egen o andras säkert het iallaf rutorna på bilen ska vara skrapade

Audi S4 SuperCharged
BMW 325i (1994)
Tega Yrkesförare
7 december 2010 · 1 073 Inlägg

Största risken som jag ser det är alla lata fanskap som inte orkar sopa fram lyktorna. Har stött på en del såna på mörka vägar. Vissa med snötäckta strålkastare och andra med helt snötäckta baklyktor. DET är livsfarligt!

trippelturbo Trucker
7 december 2010 · 2 710 Inlägg

martinn skrev:
så dom gillar inte sånt här?

http://www1.garaget.org/archive/75/7423 … 143386.jpg

men det är ju tämligen svårt och stanna hela tiden och borsta av.. och jag vet flera poliser som har kört förbi mig när bilen har vart snöig baktill o ingen av dom har brytt sig ialafall? tongue

Det är mkt polisen ser om dagarna som dom ej har tid med. Ta bara enögda bilister som ett exempel! Hur många ser man ej dagligen? Igår kväll fick jag möte av en V70 (av baklysena att döma via backspeglarna), han/hon hade HÖGER strålkastare på halvljus men VÄNSTER helt urfunktion. DET är jävligt farligt!! som sagt, polisen har je tid me allt o ser heller ej allt. Det är upp till varje individ o vara rädda om varann.. hmm

Fart missbrukare
thelaughingmadman
7 december 2010 · 711 Inlägg

Här ute på grefvedömet Lidingö brukar vi borsta/skrapa upp ett litet hål så att man ser rakt fram.
Det får räcka!

Volvo 940 SE 2.3 "Den gråa faran" (1997)
trippelturbo Trucker
7 december 2010 · 2 710 Inlägg

Har man råd o bo ute på Lidingö så har man nog råd o betala den summan oxå tonguetongue

Fart missbrukare
TooS Hjultomte
7 december 2010 · 1 500 Inlägg

Bebben skrev:
Var nära på att bli prejad av vägen häromdan av en Golf som inte hade sidorutorna eller bakre rutan skrapad... Hur jävla illa funtad är man om man kör iväg utan att kunna kolla åt sidorna?

Framrutan var jättefint skrapad...

Bakre rutorna e skitsamma smile jag har kört med målade bakrutor (Helkass på o tona) och dom skrapades aldrig wink men alltid fram kliniskt rent samt sidospeglar.

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!
Marticus Meldem
7 december 2010 · 917 Inlägg

BadBoy89 skrev:
regplåten är  lite väll svårt om det  snöar  mtk och du ska  köra  lång resa  ska man stana  då  var  5  min  oh  rensa regplåten  vist det  finns lagar och så  men   ibland  finns det  undantag med

Marticus skrev:
snö för regplåten är ju samma sak som att inte ha nån alls tydligen, så viktigt att borsta den me

jo jag har också tänkt på det, men får man chansen så bör man antar jag. va inte säker på om det var lag eller inte, därför skrev jag "tydligen" i mitt första inlägg. men tycker också de är lite drygt om det snöar mkt ja.

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang