Reglagepanel AC till Saab 900

Virrson
9 december 2010 · 138 Inlägg

Kära Garaget folk det här kanske helt åt helvete fel underforum att posta det här, om så är fallet sorry.

Jag har då min kära Saab 900, min fråga till er, hur fungerar det om jag vill motera en "digital" ac reglagepanel där min "manuella" sitter? är det ett helvete eller hur fungerar det?

Tackar!

/ Virrson

"Jag tror jag smällde tubron" Sthml Boogie.
Virrson
16 december 2010 · 138 Inlägg

Är det ingen Saab nörd som kan hjälpa en vilsen stackare?

"Jag tror jag smällde tubron" Sthml Boogie.
Jimpiz
16 december 2010 · 845 Inlägg

Då den gamla är mekanisk och den nya styrs av datorer så är det ett stor jobb att byta ut allt, å det kostar pengar. varför inte ha det som det är?

Saab 9-3SS (2008)
Ettehag
16 december 2010 · 102 Inlägg

"varför inte ha det som det är?" Han frågade ju hur han skulle gå tillväga OM han ville byta panel, då ville han nog hellre ha svar på hur det kan lösas, och inte en motfråga som denna? Men självklart håller jag med dig i det du säger om att det är mycket jobb och pengar med detta, då det digitala styrs av andra boxar har jag för mig.

Mvh Ettehag

När gud skapade människan så gjorde han några huvuden som var perfekta, resten täckte han med hår !
TireSlayer Tvivlare
16 december 2010 · 2 266 Inlägg

Skillnad på AC och ACC. Du får antagligen byta precis allt som har med AC och kupévärme att göra..

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.
Aern
16 december 2010 · 457 Inlägg

Jag är tyvärr beredd att hålla med tidigare inlägg. Din panel är mekanisk, medans den andra är helt elektronisk. Din panel sköts med vajer och "stag/axel".

Den elektroniska är nog ihop kopplad till DICE, TWICE och den vanliga I-Busen. Blir nog satans dyrt att bygga om och kräver mycket jobb skulle jag tro.

Aern
16 december 2010 · 457 Inlägg

Kan förresten skicka el-schemat till ACC-panelen om du vill?

Virrson
17 december 2010 · 138 Inlägg

Galet va folk skrev, det uppskattas, tack för alla bra svar.

Aern skrev:
Kan förresten skicka el-schemat till ACC-panelen om du vill?

Jo jag har tänkt mig att allt kommer bli lite knepigt, men vill man ha något att göra så varför inte? Det skulle vara sjukt najs om du kunde skicka det till mig, den tackar vi för ^^

"Jag tror jag smällde tubron" Sthml Boogie.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang