Garagets fokus är bilar. Bloggen är nu Fordonsbloggen. Här kan du läsa om alla förändringar som gjorts.

TCG I didn't spank you. I high fived your ass!
14 december 2010 · 963 Inlägg

Aerodynamik skrev:

TCG skrev:
Kopplingen till dina varningar kan ju vara att många i denna tråden som du kritiserar tydligen hållt sig till de regler som finns, du har det bevisligen inte. Inte ens lärt av ditt misstag utan upprepat brott mot samma regel.

Första gången var oväntat, men rätt förståeligt och klumpigt såhär i efterhand. Den andra varningen fick jag efter att ha anordnat ett lagligt race på privat mark, men det hjälpte tydligen inte smile

sirmiro skrev:
Ska jag förklara hur olika delar av mitt liv fungerar på min presentation?

Så om vi ser till just mig så ska jag ha 17 A4 sidor om hur jag försöker få träffa min dotter vilket tar all tid och pengar från bilarna?

Sen ska jag skriva om min bakgrund - 5 A4 sidor

Sen det jag gillar - 2 A4 sidor

Sen kanske jag ska ha lite om ev flickvän stå där med - 1 A4 sida


Eller så kan jag ha det i 10olika blogginlägg så kan man välja vad man vill läsa om - så skriver jag ytterst kort på min presentation så folk fort kan se om de vill veta mer om mig...



Men det är som sagt svårt för en människa som inte sett ljuset att förklara det - så innan du förstått det med bloggar är det lämpligare att du inte diskuterar det - okej? smile

Viktiga saker som sjukdomar och andra saker som påverkar det man skriver till personen kan man lägga ut på presentationen, även bakgrund och det du gillar. Det måste inte bli 205324st A4 för det roll

Att du vill träffa dina barn, skriva om din flickvän och liknande trams tycker inte jag hör hemma här, det finns ju facebook och familjeliv.se.. Men det är ju bara min åsikt, även om jag inte förstår bloggarna trots att jag läser dem ofta här på garaget. wink

Då tycker jag det låter som att du skiter i personen bakom bilen.
Om man bara skriver om sina personliga problem och inte gillar bilar så håller jag med dig om att jag inte vill läsa sånt. Om det är en person där jag har ett gemensamt intresse med och troligtvis kommer träffa denna person framöver på tävlingar/bankörningar/osv så får gärna denna persons mekbloggar varvas med personliga bloggar.

skruttan Klassvärd/fram matare
14 december 2010 · 215 Inlägg

skalman1 skrev:
Bra! Ett steg mot en bättre sida med fokus på just bilar.

hmm vad har sidan varit fokuserad på innan då?+ ööh.. bilar.. tongue

racefan
14 december 2010 · 1 059 Inlägg

av 130 000 k andvändare har 10-15 st lyckats fylla 8 sidor med gnäll om ändringen.
Låt tiden ha sin gång och se hur det är eller starta en chattkanal till er 15 som tror hela garaget kommer gå under.

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info
Mitsubishi evo Vll "Racefan.se" (2002)
sirmiro Double-Unicorn Rider
14 december 2010 · 2 486 Inlägg

TCG skrev:

drazen_gti skrev:

TCG skrev:

Jag har varit på semester fre-tis så jag har inte hunnit läsa helgens bloggar och nu är topplistan samt inlägg borta så jag lär inte se om det är något intressant jag missat.

Är det olagligt material i bloggen så anmäl den till moderator då. Det är därför knappen finns på alla inlägg, bilar, forum osv.

Gillar du inte diskussioner om vissa ämnen så bläddra förbi dem då. Det fanns otroligt mycket andra läsvärda bloggar, både om bilar samt andra ämnen.
Illa att straffa alla för att man inte vill ta in fler moderatorer.

det är inte olagligt för det finns folk som tycker att man kan skriva om precis vad som helst så länge man kallar det en blogg! Och det som är intressant för mig är inte intressant för dig o tvärtom. Men vi har en gemensam nämnare: VI GILLAR BILAR!!! Vi har olika åsikter om massa saker men vi gillar bilar o det är därför vi är här, inte för att promota sin egen blogg, sprida propaganda och kasta skit på varann

Fast i ditt sista inlägg håller jag med dig helt och hållet. smile
Vi gillar alla bilar och om inläggen varit personliga påhopp, hets mot folkgrupp eller liknande så är det bara att anmäla.

Allt som är olagligt, dvs påhopp, hets mot folkgrupp eller liknande ska anmälas.
Åsikter ska vara tillåtna.
Det ska vara godkänt att gilla SD på samma sätt som det är godkänt att gilla S.
Det system som funnits har gynnat de som skrivit utförligt och tydligt. Det nya systemet gynnar de som skriver många inlägg på ett par ord.

De bloggar vi lärt oss av (som kennys blogg om islam som förklarar skillnader på muslimer och islamister) är sådant som inte kommer finnas - utan vi ska tydligen ha ett hat mot alla - ett hat som bygger på okunskap. Det var samma sak med SD under valet - vilket folk gillade då de lärde sig att det tidningarna sa inte var verkligheten.

Men nu ska vi inte få lära de människor vi trivs med det vi kan.
Det jag lärde mig av kennys blogg är saker jag annars inte hade kunnat lära mig, så alla källor jag har gällande tolkningar av koranen är partiska.

Men det utbytet som för oss närmre ska då bort. Var vi på väg att bli för bra vänner kanske?

Alpenretter Suksikaa vittuun "pomot" !
14 december 2010 · 311 Inlägg

Fan vad allt ska krånglas till ! mad

Ni som tycker att förändringen är bra trots att ni inte läste bloggarna,
vad grundar ni eran fakta på om ni inte läst bloggen ?!? roll

***Det är som påståendet att nåt smakar pyton,
      hur många är det som faktiskt ätit pytonormar? ***


Att bloggen handlade om ditt och datt var ju själva tanken.
Forumen är ju redan styrda,
så bloggen var ju våran "fristad" när det gälde skrivandet.

Om ni tyckte att det var bara skit med bloggen innan,
varför höll ni er inte till bara forumet då ?!? roll

Vi som bloggade om ALLT fann en gemenskap där oavsett om vi tyckte lika
om saker och ting eller inte...
(Ja ichi, Drazen mm jag respekterar era åsikter trots att jag inte alltid tycker som ni smile )


När jag umgås med andra bilintresserade människor så diskuterar vi mer än bara bilar,
och jag tror att alla kan skriva under på detta.
Om nån påstår att dom bara pratar fordon med andra så ljuger dom !

Vad gjorde det att man pratade politik, religion mm mm i bloggen,
det var ju bara att scrolla förbi roll
(ett drag med fingret på rullen, eller är folk så handikappade att dom inte kan göra detta längre ?)


Tror att detta kommer att skada C.C.C.P , jag menar G.org mer än vad dom har förstått.


Tycker ni inte om mitt bloggande --> Läs inte --> Enkelt, eller hur ?

Vill ni diskutera oljefilterbyte --> Använd forumet

Vill man dela med sig av vardagen --> Skriv en blogg !!!!



//Mika

skruttan Klassvärd/fram matare
14 december 2010 · 215 Inlägg

TCG skrev:

Aerodynamik skrev:

TCG skrev:
Kopplingen till dina varningar kan ju vara att många i denna tråden som du kritiserar tydligen hållt sig till de regler som finns, du har det bevisligen inte. Inte ens lärt av ditt misstag utan upprepat brott mot samma regel.

Första gången var oväntat, men rätt förståeligt och klumpigt såhär i efterhand. Den andra varningen fick jag efter att ha anordnat ett lagligt race på privat mark, men det hjälpte tydligen inte smile

sirmiro skrev:
Ska jag förklara hur olika delar av mitt liv fungerar på min presentation?

Så om vi ser till just mig så ska jag ha 17 A4 sidor om hur jag försöker få träffa min dotter vilket tar all tid och pengar från bilarna?

Sen ska jag skriva om min bakgrund - 5 A4 sidor

Sen det jag gillar - 2 A4 sidor

Sen kanske jag ska ha lite om ev flickvän stå där med - 1 A4 sida


Eller så kan jag ha det i 10olika blogginlägg så kan man välja vad man vill läsa om - så skriver jag ytterst kort på min presentation så folk fort kan se om de vill veta mer om mig...



Men det är som sagt svårt för en människa som inte sett ljuset att förklara det - så innan du förstått det med bloggar är det lämpligare att du inte diskuterar det - okej? smile

Viktiga saker som sjukdomar och andra saker som påverkar det man skriver till personen kan man lägga ut på presentationen, även bakgrund och det du gillar. Det måste inte bli 205324st A4 för det roll

Att du vill träffa dina barn, skriva om din flickvän och liknande trams tycker inte jag hör hemma här, det finns ju facebook och familjeliv.se.. Men det är ju bara min åsikt, även om jag inte förstår bloggarna trots att jag läser dem ofta här på garaget. wink

Då tycker jag det låter som att du skiter i personen bakom bilen.
Om man bara skriver om sina personliga problem och inte gillar bilar så håller jag med dig om att jag inte vill läsa sånt. Om det är en person där jag har ett gemensamt intresse med och troligtvis kommer träffa denna person framöver på tävlingar/bankörningar/osv så får gärna denna persons mekbloggar varvas med personliga bloggar.

Aerodynamik: eftersom du nu är så insatt i vad som står o inte står i bloggarna.. o hänger upp dig på småsaker så finns det dom som träffats här genom där av kanske man vill skriva om det..
Jag har ju inte sett dig skriva en vettig grej i blogg så..
och som andra säger gillar du inte personen eller inte vill läsa deras inlägg scrolla förbi..
Nääe du e hellre en bitter person som hänger just upp dig på småsaker..

Aerodynamik ...
14 december 2010 · 7 120 Inlägg

StahlgrenDesignMk3 skrev:
Jag har personligen läst många bloggar som inte för 5 öre tilltalar mig.. allmänt gnäll om små bekymmer.. men då KLICKAR JAG VIDARE.... det är inte svårare än så.. om du sitter på bussen och råkar höra två personer som pratar om nåt( för en diskution) och anser att någon utav dem har fel.. då går du bara fram och smäller denne på käften??
allt på internet kan inte passa alla.. men det är bara strunta i det.. en blogg är något som finns (läs fanns) för oss som ville och var intresserade utav att dela vardagen med andra i samma situation...

Angående att politik och religon inte får påverka vårat bilintresse..

Politiken påverkar faktiskt MITT bilintresse väldigt mycket.. FÖR mycket för min smak.. Bensinpriser,skatter,försäkringar.. men det har jag aldrig upplevt som ett problem här på garaget´s blogg...

Religionen då.. har inte så mycket mer att säga om den än att just har du något konkret exempel på hur den har påverkat just DITT bilintresse här på garaget.org?

......roll

Visst går det klicka vidare, men det är svårt när 90% av alla bloggar handlar om just sånt.
Det jag menade med att politik och religion påverkade vårt bilintresse är för att det är många som har olika åsikter vilket gjorde att det blev mycket osämja och bråk.

Finns som sagt mycket bättre sidor att uttrycka sina känslor och åsikter på än Garaget..

SRD
14 december 2010 ·

äntligen

StahlgrenDesignMk3
14 december 2010 · 50 Inlägg

racefan skrev:
av 130 000 k andvändare har 10-15 st lyckats fylla 8 sidor med gnäll om ändringen.
Låt tiden ha sin gång och se hur det är eller starta en chattkanal till er 15 som tror hela garaget kommer gå under.

fast jag är inte den som låter mig bli överkörd och Rövk¤¤¤¤d av diktatorer och högre uppsatta i sammhället....

Jag vill kunna skriva mina tankar och funderingar UTAN att det skall anses vara "fel" när det utgett sig för att vara en blogg- ett ställe där man kan få gör precis det jag nu beskrev!


cool

www.ldkpracecrew.webs.com
"Vi som fixar dom bästa träffarna och eventen runt om i skaraborg"
Toyota Supra Mk3 3,0 Turbo "The White Pearl" (1990)
Subaru Impreza WRX "SCR-Edition" (2006)
skruttan Klassvärd/fram matare
14 december 2010 · 215 Inlägg

Aerodynamik skrev:

StahlgrenDesignMk3 skrev:
Jag har personligen läst många bloggar som inte för 5 öre tilltalar mig.. allmänt gnäll om små bekymmer.. men då KLICKAR JAG VIDARE.... det är inte svårare än så.. om du sitter på bussen och råkar höra två personer som pratar om nåt( för en diskution) och anser att någon utav dem har fel.. då går du bara fram och smäller denne på käften??
allt på internet kan inte passa alla.. men det är bara strunta i det.. en blogg är något som finns (läs fanns) för oss som ville och var intresserade utav att dela vardagen med andra i samma situation...

Angående att politik och religon inte får påverka vårat bilintresse..

Politiken påverkar faktiskt MITT bilintresse väldigt mycket.. FÖR mycket för min smak.. Bensinpriser,skatter,försäkringar.. men det har jag aldrig upplevt som ett problem här på garaget´s blogg...

Religionen då.. har inte så mycket mer att säga om den än att just har du något konkret exempel på hur den har påverkat just DITT bilintresse här på garaget.org?

......roll

Visst går det klicka vidare, men det är svårt när 90% av alla bloggar handlar om just sånt.
Det jag menade med att politik och religion påverkade vårt bilintresse är för att det är många som har olika åsikter vilket gjorde att det blev mycket osämja och bråk.

Finns som sagt mycket bättre sidor att uttrycka sina känslor och åsikter på än Garaget..

Bara för du sitter i din stuga o e bitter.. över saker o ting så låt oss som inte är det ha bloggen.. varför ens där inne när det finns forumtrådar o projekt trådar o läsa.. ???????

bad-reaper
14 december 2010 · 198 Inlägg

nä nu skiter jag i gorg! >sad kan ju fan inte säga hej utan att dessa jävla diktatorer sätter stopp snart!. finns bättre sidor än gorg i så fall, adjö!

VolksWagen, Its not about miles per hour, its about smiles per mile!
skruttan Klassvärd/fram matare
14 december 2010 · 215 Inlägg

RIA skrev:
Hur fan tänkte du nu Chrizz?? Lägga ned den "vanliga" bloggen är ju ett förträffligt sätt att kväsa den mycket konstruktiva kritik som framförts av åtskilliga medlemma. Felet kvarstår dock, och detta med Fordonsbloggen spär bara på problemet ytterligare. Nämligen att Gorg med dig Chrizz i spetsen inte klarar av att följa sitt eget regelvek utan att ta till godtyckliga tolkningar. Efter att ha läst samtliga 8 sidor i denna tråd så måste jag nog till er alla säga att det har spårat ur en aning och sakfrågorna glöms bort. Att lyssna på dina medlemmar Chrizz kan inte vara för mycket begärt. Istället kör du över oss, igen. Du Chrizz måste väl ändå ha ambitionen att ha en levande site som styrs av respekt och som upplevs med respekt..eller??

Han blev väl lite lessen i ögat vännen.. över att vi inte ser upp till honom längre o det börjar skaka bra uppe på piedestalen han satt sig själv på..

drazen_gti
14 december 2010 · 807 Inlägg

sirmiro skrev:

TCG skrev:

drazen_gti skrev:

det är inte olagligt för det finns folk som tycker att man kan skriva om precis vad som helst så länge man kallar det en blogg! Och det som är intressant för mig är inte intressant för dig o tvärtom. Men vi har en gemensam nämnare: VI GILLAR BILAR!!! Vi har olika åsikter om massa saker men vi gillar bilar o det är därför vi är här, inte för att promota sin egen blogg, sprida propaganda och kasta skit på varann

Fast i ditt sista inlägg håller jag med dig helt och hållet. smile
Vi gillar alla bilar och om inläggen varit personliga påhopp, hets mot folkgrupp eller liknande så är det bara att anmäla.

Allt som är olagligt, dvs påhopp, hets mot folkgrupp eller liknande ska anmälas.
Åsikter ska vara tillåtna.
Det ska vara godkänt att gilla SD på samma sätt som det är godkänt att gilla S.
Det system som funnits har gynnat de som skrivit utförligt och tydligt. Det nya systemet gynnar de som skriver många inlägg på ett par ord.

De bloggar vi lärt oss av (som kennys blogg om islam som förklarar skillnader på muslimer och islamister) är sådant som inte kommer finnas - utan vi ska tydligen ha ett hat mot alla - ett hat som bygger på okunskap. Det var samma sak med SD under valet - vilket folk gillade då de lärde sig att det tidningarna sa inte var verkligheten.

Men nu ska vi inte få lära de människor vi trivs med det vi kan.
Det jag lärde mig av kennys blogg är saker jag annars inte hade kunnat lära mig, så alla källor jag har gällande tolkningar av koranen är partiska.

Men det utbytet som för oss närmre ska då bort. Var vi på väg att bli för bra vänner kanske?

du får ursäkta men nu snackar du skit! Har google pajat för dig? Sök på muslim=islamist så får du alla förklaringar! Du har all rätt att gilla SD, dom är demokratiskt valda osv. varför fanns det inga bloggar om S,M,KD,FP,MP,V?? Ju för dom som röstat på dessa har iaf lite respekt mot andra människor o inte kladdar ner ett BILFORUM!

I'd rather die like a man, than live like a coward
Versting Besserwisser?
14 december 2010 · 160 Inlägg

måste bara få sagt mitt om detta. HELT perfekt, enligt min mening, alla som känner att dom vill blogga kan skaffa sig en blogg.se eller vad nu alla gratis blogg sidor nu heter?.. detta är en bil sida, och det har varit stenhårt med detta, därför passar inte mopeder, traktorer os.v. in här, desamma gäller bloggandet UTANFÖR "garagets intressen", det hör inte heller hit!

Tack chrizz med team för detta!
/ En annars grymt nöjd garaget användare!

Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga!
Audi A4 2.0TFSI Quattro S-Line "BSR Steg 3" (2005)
JDMy00 ClubJDM.se
14 december 2010 · 1 608 Inlägg

skruttan skrev:

RIA skrev:
Hur fan tänkte du nu Chrizz?? Lägga ned den "vanliga" bloggen är ju ett förträffligt sätt att kväsa den mycket konstruktiva kritik som framförts av åtskilliga medlemma. Felet kvarstår dock, och detta med Fordonsbloggen spär bara på problemet ytterligare. Nämligen att Gorg med dig Chrizz i spetsen inte klarar av att följa sitt eget regelvek utan att ta till godtyckliga tolkningar. Efter att ha läst samtliga 8 sidor i denna tråd så måste jag nog till er alla säga att det har spårat ur en aning och sakfrågorna glöms bort. Att lyssna på dina medlemmar Chrizz kan inte vara för mycket begärt. Istället kör du över oss, igen. Du Chrizz måste väl ändå ha ambitionen att ha en levande site som styrs av respekt och som upplevs med respekt..eller??

Han blev väl lite lessen i ögat vännen.. över att vi inte ser upp till honom längre o det börjar skaka bra uppe på piedestalen han satt sig själv på..

lol stfu

Mazda Mx-5 (1999)
Aerodynamik ...
14 december 2010 · 7 120 Inlägg

skruttan skrev:
Bara för du sitter i din stuga o e bitter.. över saker o ting så låt oss som inte är det ha bloggen.. varför ens där inne när det finns forumtrådar o projekt trådar o läsa.. ???????

Det är intressant att läsa om politik, religion och samhällsfrågor. Har man inget att göra så skadar det inte att kika, men det var på tok för mycket annat skit och det finns mycket bättre forum att läsa och skriva om det i dessutom hör nämnda ämnen inte hemma på en bilsida iaf.
Läser även projekttrådar, tack som frågar.

Ett frågetecken räcker förresten, jag förstår ändå. smile

Tycker du kan ta en paus, du är lite för hetsig och slänger ur dig allt möjligt just nu..

Senast redigerat av Aerodynamik (14 december 2010)

StahlgrenDesignMk3
14 december 2010 · 50 Inlägg

JDMy00 skrev:

skruttan skrev:

RIA skrev:
Hur fan tänkte du nu Chrizz?? Lägga ned den "vanliga" bloggen är ju ett förträffligt sätt att kväsa den mycket konstruktiva kritik som framförts av åtskilliga medlemma. Felet kvarstår dock, och detta med Fordonsbloggen spär bara på problemet ytterligare. Nämligen att Gorg med dig Chrizz i spetsen inte klarar av att följa sitt eget regelvek utan att ta till godtyckliga tolkningar. Efter att ha läst samtliga 8 sidor i denna tråd så måste jag nog till er alla säga att det har spårat ur en aning och sakfrågorna glöms bort. Att lyssna på dina medlemmar Chrizz kan inte vara för mycket begärt. Istället kör du över oss, igen. Du Chrizz måste väl ändå ha ambitionen att ha en levande site som styrs av respekt och som upplevs med respekt..eller??

Han blev väl lite lessen i ögat vännen.. över att vi inte ser upp till honom längre o det börjar skaka bra uppe på piedestalen han satt sig själv på..

lol stfu

Har du inget vettigt att säga mer än det så håll dig härifrån! ...... suck:rolleyes:

www.ldkpracecrew.webs.com
"Vi som fixar dom bästa träffarna och eventen runt om i skaraborg"
Toyota Supra Mk3 3,0 Turbo "The White Pearl" (1990)
Subaru Impreza WRX "SCR-Edition" (2006)
JDMy00 ClubJDM.se
14 december 2010 · 1 608 Inlägg

StahlgrenDesignMk3 skrev:

JDMy00 skrev:

skruttan skrev:

Han blev väl lite lessen i ögat vännen.. över att vi inte ser upp till honom längre o det börjar skaka bra uppe på piedestalen han satt sig själv på..

lol stfu

Har du inget vettigt att säga mer än det så håll dig härifrån! ...... suck:rolleyes:

Mohahahahahaha. smile

Mazda Mx-5 (1999)
Hamilton
14 december 2010 · 8 861 Inlägg

Garaget är en sida för bilintresserade med eller utan egen bil med 100% inriktning på just bilar och att då tillhandahålla en tjänst (som hela graget.org för övrigt är och dessutom helt gratis) som handlar om blommor,  katter, och annat icke bilrelaterat tycker jag låter som helt överflödigt, det finns många andra ställen som är bättre lämpade för det och där finns även likasinnade som har ett större utbyte av det som skrivs.

Jag själv vänder mig t.ex. till fotosidan.se om jag vill läsa bloggar om fotografering, kameror eller kalimera.nu om jag vill läsa om vart jag ska resa nästa gång jag ska till Grekland.
Varför gör jag det?
jo därför att jag vet att chansen är större att jag får läsa något intressant och även få information som stämmer någorlunda än om jag skulle läsa liknande blogg på ett bilforum.
Målgruppen motsvarar det jag vill läsa om och utbudet av medlemmar och inlägg är större och intressantare dvs. kunskapen är större på en nischad sida.

Att börja blogga på t.ex. kalimera.nu om min bil skulle te sig rätt märkligt och många skulle nog undra varför och vad dom skulle ha för utbyte av min blogg då sidan är en sida om Grekland.
(Nu har inte kalimera.nu någon blogg men tar det som ett exempel)

Som medlem ska jag inte behöva scrolla förbi "ointressanta" blogginlägg av den enkla anledningen att dom ska inte finnas där, jag vill läsa bloggar som är fordonsrelaterade.

Vill jag läsa randombloggar läser jag med fördel det på t.ex. facebook eller någon av dom övriga 1000 sidor som tillhandahåller enbart bloggar.




Att hänvisa till yttrandefriheten är ju nästan löjligt i sammanhanget,  garaget.org  har regler och det är dom som gäller och inget annat.

Regler på ett forum och yttrandefriheten är två helt skilda saker varav det ena är grundlagsskyddat och dessutom en lag.
Den grundlagsskyddade regeln gör att myndigheter inte kan hindra en enskild medborgare från att yttra sina åsikter och straffa dem för det och går således inte att hänvisa till den lagen när man vill posta inlägg,  bloggar, bilder eller vad det är man nu vill skriva om på garaget.org.



garaget.org är ingen rättighet det är ett privilegium som för övrigt är helt gratis att både använda eller avstå, valet är ditt.

* blommor, katter kan med fördel bytas ut mot annat icke bilrelaterat

Mvh
Hamilton

Senast redigerat av Hamilton (14 december 2010)

Fotograf på tierpidag.se
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang