Volvo 740 GL -86, Blinkers-säkringen går

Lejonel
14 december 2010 · 1 Inlägg

Hej,

Jag har ett smärre problem med min gamla volvo - blinkersen funkar inte.

Så fort jag använder blinkersen smäller säkringen. Misstänker att det är ett jordfel någonstans men har inte varit och rivit något i bilelektronik förr så jag tänkte höra med er om ni har några tips innan jag plockar isär allt för mycket.

Det hela började efter att jag lastat i mina sommardäck bak i skuffen (så jag misstänker att det är nått där bak som pajat) och till en början hade jag fungerande blinkers på höger sida samt svagt fungerande varningsblinkers på både höger och vänster sida, men efter bara ett kort tag (några minuter) hade jag ingen blinkers alls.

När jag stannade för att kolla märkte jag att säkringen hade gått. Bytte den och den small igen när jag slog på blinkersen.

Felsökningshjälp tas tacksamt emot (jag felsöker utomhus samt möjligtivs i GDS-hall så ju mer jag har att gå på, destå mindre behöver jag frysa/skänka pengar till macken)!

Med vänlig hälsning,
Lejonel

Senast redigerat av Lejonel (14 december 2010)

Drönirettab
14 december 2010 · 21 761 Inlägg

Kolla kablarna vid båda baklyktorna så att det inte är någon trasig kabel som kortsluter. Har du släpvagnsuttag så kan du kolla kablarna ner dit, om kablarna tex ligger under bagagemattan så kan de ha fått stryk av däcken eller så. smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang