Hel-ljus problem Amazon

Putteee
21 december 2010 · 193 Inlägg

Hallå

Har ett litet helljus problem på min gamla amazon när jag använder armen för att blinka med ljuset så händer inget förutom att halv-ljuset dör. men relät klickar iallafall

Fotomkopplaren är borta också inga kablar dit är dragna så har inte så mkt att titta efter någon som har ett El-shema över ljuset på en amazon , helst vill jag ju ha det så orginal som möjligt alltså den blå lampan i instrument panel ska lysa osv fotomkopplaren har ja en ny,

Tacksam för alla svart

http://www.volvoamazonpictures.se/docum … 20_12V.pdf har kollat där men det är riktigt litet tycker ja,

Volvo Amazon "RedBlock" (1965)
Volvo 940 ltt "Pysen" (1997)
Drönirettab
21 december 2010 · 21 761 Inlägg

Nr 56 på fotomkopplaren har en kabel, den går till nr 56 på ljusomkopplaren.

Nr 56a på fotomkopplaren har två kablar, en går via ett skarvblock till helljuslampan i lyktan och den andra kabeln går till den blå helljuslampan i instrumenthuset.

Nr 56b på fotomkopplaren har en kabel, den går till halvljuset (via samma skarvblock).

Allt enligt elschemat i en rephandbok till Amazon 61-70, elschemat ser precis likadant ut som i PDF-filen. smile

Senast redigerat av Drönirettab (21 december 2010)

Putteee
27 december 2010 · 193 Inlägg

Okej okej Tack för svaret hittade problemet smile lite klantigt tycker jag ,, Relät klicka inte över helt och helljuset satt i helljus tutan smile

Volvo 940 ltt "Pysen" (1997)
Volvo Amazon "RedBlock" (1965)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang