Bästa vinterbilen 70-90.000

Volvo_v70_
24 december 2010 · 87 Inlägg

letar vinterbil nu! ni som kan det här med bilar, hjälp!smile

snabb snabbare snömannen
JaggaChafen Tesla Senior Technician
24 december 2010 · 2 307 Inlägg

Oj det beror ju lite på vad du vill ha. E det bara Vinteregenskaper du e ute efter som bra värme å grepp eller har du lite andra krav med.

Bra vinterbilar kostar bara mellan 5 å 10k å Heter SAAB 900

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
Volvo_v70_
25 december 2010 · 87 Inlägg

ska starta bra. ALLTID. har problem med min golf nu så jag ska byta. funderar på v70, s80 eller subaru

snabb snabbare snömannen
JaggaChafen Tesla Senior Technician
25 december 2010 · 2 307 Inlägg

Altså har en bil bra batteri fräscha tändeelar å insprutning så startar den bra ALLTID Å en gammal bil med inte allt för mkt elektronik e å föredra.

Har kört og900 hur många vintrar som helst å har aldrig haft problem med att dom inte startar. Bra framkomlighet å bra värme mao en bra vinterbil

En gammal Audi 100 quattro e också ett bra alternativ då snackar jag om dengamla upp till 91 eller nått.

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
martinn
25 december 2010 · 2 624 Inlägg

Mercor startar bra i kyla.. min hoppade igång idag efter att ha stått i 2 dygn utan motorvärmare i grader under -20.. det va -27 när jag startade den wink

sen stort plus är bakhjulsdrivet.. går att ha jävligt roligt big_smile

Senast redigerat av martinn (25 december 2010)

Volvo S60 2,5T Summum "S60n" (2005)
Remiss
25 december 2010 · 1 339 Inlägg

Land Rover/Range Rover? smile

940R
25 december 2010 · 1 567 Inlägg

Jag har helt klart för mig att en Subaru impreza GT med grymma vinterdäck är den bästa bilen för pengarna..Jag har säkert fel men just nu känns det som en drömbil om man nu skall ha en vinterbil för rimliga pengar.

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS
Kia Sportage GTline "GTline" (2016)
Andromeda Rumpmas
25 december 2010 · 3 860 Inlägg

martinn skrev:
Mercor startar bra i kyla.. min hoppade igång idag efter att ha stått i 2 dygn utan motorvärmare i grader under -20.. det va -27 när jag startade den wink

sen stort plus är bakhjulsdrivet.. går att ha jävligt roligt big_smile

Den bil som inte klarar det har inget batteri under huven tongue

Aset stod parkerad 3 månader förra vintern utan att flyttas, januari, februari och mars, 3 riktigt kalla månader i princip utan en dag över nollan med ett tre år gammalt Biltema-batteri. Den startade nästan direkt. Jag har aldrig blivit så förvånad av något bilrelaterat.

OnT: Hundratusentals ungdomar kan inte ha fel, Volvo 240 eller og900. Någon bra vinterbil i den prisklassen existerar väl knappt. En bil för 70k skulle i alla fall jag vara lite rädd om. En vinterbil är ju någon härk man kan strunta i att tvätta några veckor tongue

Senast redigerat av Andromeda (25 december 2010)

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
martinn
25 december 2010 · 2 624 Inlägg

Andromeda skrev:

martinn skrev:
Mercor startar bra i kyla.. min hoppade igång idag efter att ha stått i 2 dygn utan motorvärmare i grader under -20.. det va -27 när jag startade den wink

sen stort plus är bakhjulsdrivet.. går att ha jävligt roligt big_smile

Den bil som inte klarar det har inget batteri under huven tongue

Joo men familjens ford focus 1,6 - 05 ville inte hoppa igång wink och jo den har batteri big_smile och då hade den körts på julaftonsmorgonen en sväng lol

Senast redigerat av martinn (25 december 2010)

Volvo S60 2,5T Summum "S60n" (2005)
Andromeda Rumpmas
25 december 2010 · 3 860 Inlägg

martinn skrev:

Andromeda skrev:

martinn skrev:
Mercor startar bra i kyla.. min hoppade igång idag efter att ha stått i 2 dygn utan motorvärmare i grader under -20.. det va -27 när jag startade den wink

sen stort plus är bakhjulsdrivet.. går att ha jävligt roligt big_smile

Den bil som inte klarar det har inget batteri under huven tongue

Joo men familjens ford focus 1,6 - 05 ville inte hoppa igång wink och jo den har batteri big_smile och då hade den körts på julaftonsmorgonen en sväng lol

Är det en etanoltankad miljöficus?

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
martinn
25 december 2010 · 2 624 Inlägg

Andromeda skrev:

martinn skrev:

Andromeda skrev:

Den bil som inte klarar det har inget batteri under huven tongue

Joo men familjens ford focus 1,6 - 05 ville inte hoppa igång wink och jo den har batteri big_smile och då hade den körts på julaftonsmorgonen en sväng lol

Är det en etanoltankad miljöficus?

näe.. en sur bensinare big_smile fikus är ett helt rätt ord för den bilen.. ett jävla skämt från skräp ford är det!

Volvo S60 2,5T Summum "S60n" (2005)
Kesler
25 december 2010 · 3 650 Inlägg

lätt subban

Sam1r
25 december 2010 · 485 Inlägg

audi s3 ?

LIVINL0UD
25 december 2010 · 1 582 Inlägg

Hade köpt någon Audi quattro för dom pengarna.

Dieselsmokey
25 december 2010 · 19 Inlägg

Golf 3 VR6 Syncro smile

http://www.finn.no/finn/car/used/object … e=25511872

Senast redigerat av Dieselsmokey (25 december 2010)

Westergren Large Cap
25 december 2010 · 1 816 Inlägg

Något med fyrhjulsdrift helt klart! T.ex. Audi eller Subaru.

IceEyes Varningar: För många..
25 december 2010 · 2 552 Inlägg

Subaru bygger bilar med suverän driftsäkerhet som varken svenska, tyska eller franska bilar kan matcha. Legacy är en modell som borde passa bra med ett kompetent fyrhjulsdriftsystem, skaplig komfort och hyfsade utrymmen smile

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
LIVINL0UD
25 december 2010 · 1 582 Inlägg

Så du menar att Audi och Bmw inte har ett kompetent fyrhjulsdrift-system? Då är du helt ute och cyklar cool Däremot håller jag helt med om att Subaru har bra fyrhjulsdrift på sina bilar, sen om det är bäst är en annan femma...

IceEyes skrev:
Subaru bygger bilar med suverän driftsäkerhet som varken svenska, tyska eller franska bilar kan matcha. Legacy är en modell som borde passa bra med ett kompetent fyrhjulsdriftsystem, skaplig komfort och hyfsade utrymmen smile

Senast redigerat av LIVINL0UD (25 december 2010)

Herr_larssonn
25 december 2010 · 14 Inlägg

Har en v70 t5 awd -97 och den funkar klockrent, alldrig haft några problem och har inte lyckats köra fast heller, startar alltid!  och dom är inte så hemskt dyra heller!

caromania Forummoderator
25 december 2010 · 9 296 Inlägg

LIVINL0UD skrev:
Så du menar att Audi och Bmw inte har ett kompetent fyrhjulsdrift-system? Då är du helt ute och cyklar cool Däremot håller jag helt med om att Subaru har bra fyrhjulsdrift på sina bilar, sen om det är bäst är en annan femma...

IceEyes skrev:
Subaru bygger bilar med suverän driftsäkerhet som varken svenska, tyska eller franska bilar kan matcha. Legacy är en modell som borde passa bra med ett kompetent fyrhjulsdriftsystem, skaplig komfort och hyfsade utrymmen smile

Driftsäkerhet kan ju tolkas annorlunda än du gör det, och jag tolkar driftsäkerhet som pålitlighet och hållbarhet dvs att de håller bättre, vilket de gör. Än Audi och BMW alltså.

Lättstartat, då ska du ju leta efter kortslagigt, helst med låg komp. tongue

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang