Säkringen går till sätesvärmare saab 900, elfel? hjälp.

Virrson
28 december 2010 · 138 Inlägg

Tjenare! Kort och gott (eller gott vettefan) ;D

Min säkring går när jag startar sätesvärmaren, något känt fel eller har jag något random elfel? tacksam för snabba svar, tack snälla garaget folk!

/ Virrson wink

"Jag tror jag smällde tubron" Sthml Boogie.
falmo
28 december 2010 · 473 Inlägg

kortslutning i sätesvärmaren mkt troligt/vanligt säkringen går för att den inte ska börja brinna

Virrson
29 december 2010 · 138 Inlägg

Aj okej, vad finns det att göra åt det då? / Virrson

"Jag tror jag smällde tubron" Sthml Boogie.
Aero T16
29 december 2010 · 1 327 Inlägg

Kanske går att mäta upp motståndet i stolarna och jämföra så du vet vilken som är trasig. Koppla ut den trasiga så att den andra funkar eller laga stolsvärmen i stolen. Tror att det är svårt att laga en trasig stolsvärme men det går säkert. Annars så finns det ju billiga stolsvärme som är universal.

Virrson
29 december 2010 · 138 Inlägg

Ah det var det jag var rädd för hmm har ju mina recaro stolar så vill inte pilla allför muchas, men ska se vad i helsike man kan göra ;D tack för snabba svar folket smile

"Jag tror jag smällde tubron" Sthml Boogie.
falmo
29 december 2010 · 473 Inlägg

det är fullt möjligt att köpa ny värmeslinga och byta ut men den är troligtvis inte gratis och räkna med mkt pill att ta isär stolen och sedan få ihop igen . men som sagt helt fullt möjligt .
kolla med saab vad den skulle kunna kosta . efter att du har testat vilken som krånglar lättaste sättet är att sätta i en ny säkring och starta stol i taget så märker du ju vilken av dem så tar säkringen

Virrson
30 december 2010 · 138 Inlägg

Har nu kommit fram till att det är förarstolen som bränner mina säkringar, tråkigt men så är det, så ska se vad jag kan göra, i värsta fall är det kanske Saab man får gå till men det lär ju inte vara som du sa gratis precis.

"Jag tror jag smällde tubron" Sthml Boogie.
falmo
30 december 2010 · 473 Inlägg

Jag skulle kolla med saab vad ett nytt element kostar , om det inte är allt för kostsamt skulle jag byta det genom att ta ur stolen lossna på ev clipps en efter en och sedan ta ur och montera i omvänd ordning
om du gör det i sytematisk ordning så är det nog inte så värst krångligt ändå

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang