Xenon konvetering till saab 900/93-95 1998-2002

kjimsan
30 december 2010 · 4 Inlägg

Hej ni som har problem med att konventera xenon ljus till saab hjälper jag gärna er med.
Jag har själv en saab 93 aero 2001. Konvetera klar mitt xenon idag. Funkar utmärkt både som hel/halvljus.

Först av allt rekommenderar ja att ni beställer ert Konverteringssatser på www.xljus.se.
Själv köpte jag till min bil 12 Volt 55 Watt Bi-xenonkit H4-3 lampa ligger på runt 1000:- Tar max en timme att fixa de. Bilden som dom visar på hemsidan är inte som den ska ha om du går in på Monteringsanvisning på xjus.se.
Så har dom skrivit lite fel.

Sen står de att man ska koppla både + och - till battari kontakterna. Men så fick inte jag igång det alls.
Det ni ska enbart koppla till battaripolerna är + kontakten ni får från Konverteringskitet.
Sen får ni 2 jord kontakter alltså två - kontakter.
Dom ska ni koppla till motor kåpan.
Bara skruva av en av skruvarna på motorkåpan. Koppla upp dom 2 jordkontakterna där. Skuva tebaxs skruven från jordkontakten. Sen ska allt gå prima. Även fast de blir varmt där motorkåpan är så skadar de inte något dom klarar höga temperaturer själva jord sladdarna.
Sen allt annat ni får till ser man hur de ska vara de är som plugg and play.

Det ni ska få till är

2 st Drivdon med inbyggd tändare. 12 volt 55 watt.
1 st dubbelrelä för växl. hel/halv..
2 st Bi-Xenon lampor 55 W
2 st fästjärn för drivdon.
4 st skruv med mutter
Alla erfoderliga kablar.
Buntband
Monteringsanvisning.

Detta är då till min bil men är oftast samma till resterande äldra modeller av just saab modellen. Annars är de bara att fråga dom.
Ville mer hjälpa på förhand så ni inte får samma problem som ja fick.
Men det ska inte vara några svårigheter om ni följer vad ja skrivit här smile
Kommer bilder snart som ni får se. Ha de bra Mvh Kim

kjimsan
30 december 2010 · 4 Inlägg

Glömde en sak drivdon som ni får till får ni montera fast nånstans i motor rummet där det inte är varmt kan skada dom och bli el fel. Jag satta mina längst fram över intercoolern och fläkten bara att skruva fast inga svårigheter.
Är de något ni undrar bara att fråga.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang