Dags att byta luftfilter,oljefilter,tändstift,olja på audin A4

Isröd
18 juli 2006 · 301 Inlägg

Jo jag har hört att öppet luftfilter inte är skonsamt för motorn på audi/ww 1,8t motorer så jag har inhandlat ett orginal filter. Sen har jag hört att om man vill ha det där sug ljudet med org filter, så ska man borra ett hål stort som en femkrona i luftfilter burken.
men var i burken ska man göra hålet och med vad. någon som gjort detta innan?

tacksam för snabba svar.

Toppfarten skiter väl jag i, det är hur snabbt man kommer dit som man vill åt!
moffegrev
18 juli 2006 · 228 Inlägg

borra vart du vill i burken bara det är under luftfiltret så att säga...

problemen med öppna filter ligger i oljan man ska använda på dem inte filtren i sig..ha det..

RäZeR Matte hittar rätt i år.
familjeräzer på heltid
Saab 9-5 "aero" (2001)
Isröd
18 juli 2006 · 301 Inlägg

Den kommer inte få in en massa smutsig luft då? ska det vara som en femma eller fler små?

Toppfarten skiter väl jag i, det är hur snabbt man kommer dit som man vill åt!
Spelis
18 juli 2006 · 1 926 Inlägg

det finns öppna luftfilter som man inte ska ha olja på.


moffegrev skrev:
borra vart du vill i burken bara det är under luftfiltret så att säga...

problemen med öppna filter ligger i oljan man ska använda på dem inte filtren i sig..ha det..

moffegrev
20 juli 2006 · 228 Inlägg

öppna filtret tycker jag du ska skita i vad än föregående talare pratar om...Känsliga Lmm..men om du är tät o vill byta den ofta så varför inte..ca 3000:-. skitig luft det tar filtret hand om så det är inte några problem..gör dem som du vill...ett tips är ju att dra en slang från fronten med kall luft till hålet du borrar..

RäZeR Matte hittar rätt i år.
familjeräzer på heltid
Saab 9-5 "aero" (2001)
hansson_1985
20 juli 2006 · 106 Inlägg

de finns andra filter som ett traktorfilter.. med ett öppet filter så får du en störe filter yta och på de viset in mer luft till motorn.. så dom du skafar dit ett trektorfilter som har en störe filteryta så är de ingen skilnad på orginal och de förutom att de är ett störe filter så motorn får mer lusf.. ingen fara me lmm då.. problemet är bara hur man ska få plats me de.. lite svårt på en A4... har själv tänkt att köpa nått sånt..
//hansson

apa_x
22 juli 2006 · 21 Inlägg

Isröd skrev:
Jo jag har hört att öppet luftfilter inte är skonsamt för motorn på audi/ww 1,8t motorer så jag har inhandlat ett orginal filter. Sen har jag hört att om man vill ha det där sug ljudet med org filter, så ska man borra ett hål stort som en femkrona i luftfilter burken.
men var i burken ska man göra hålet och med vad. någon som gjort detta innan?

tacksam för snabba svar.

har för mig att man ska borra massa små hål istället för ett stort...


borrat ännu? blev de bra isåfall?

precision
22 juli 2006 · 2 652 Inlägg

spelar ingen större roll om de är många små eller ett stort . man ska inte göra något utan de ,, låt de vara som de är . vill du ha mer ljud så skaffa ett filter som inte är oljat typ bmc .

Isröd
28 augusti 2006 · 301 Inlägg

apa_x skrev:

Isröd skrev:
Jo jag har hört att öppet luftfilter inte är skonsamt för motorn på audi/ww 1,8t motorer så jag har inhandlat ett orginal filter. Sen har jag hört att om man vill ha det där sug ljudet med org filter, så ska man borra ett hål stort som en femkrona i luftfilter burken.
men var i burken ska man göra hålet och med vad. någon som gjort detta innan?

tacksam för snabba svar.

har för mig att man ska borra massa små hål istället för ett stort...


borrat ännu? blev de bra isåfall?

Nej jag märkte inget skillnad!

Toppfarten skiter väl jag i, det är hur snabbt man kommer dit som man vill åt!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang