Ska INTE bli Pappa!!

Phaetoon
31 juli 2006 · 8 156 Inlägg

Lider med er. Att du orkar jobba...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Amatören
31 juli 2006 · 17 Inlägg

Hej på er,

Det är jobbigt som fan när det inte vill ta sig. Jag vet vad ni talar om och känner med er, från hjärtat.
Vi höll på i 1,5 år innan första barnet ville stanna kvar. Nästan knäckta var vi på väg att acceptera att vi två inte var någon fungerande kombination, sen kom vändningen.
Efter en lyckad nervpers till graviditet kom 1:an i nov -02, sen lossnade det och 2:an kom i maj-04 sen kom nummer 3 i dec -05.
För några dagar sedan fick vi ett missfall efter 8 fullgångna veckor. Det sista är tråkigt och mycket tungt men jag har ändå lärt mig att det här med graviditeter kan te sig hur som helst, det sista barnet skulle ha kommit 1 år och 4 månader efter 3:an så det har verkligen blivit lätt för oss att få det att ta sig men även om det gått bra 3 gånger så finns inga garantier. Man blir verkligen påmind om att det är slumpfaktorer som avgör.
Jag håller med alla som säger att ni inte ska ge upp!! För oss hände något som nästan fick mig att tro på konstigheter, sen hände det som fick mig att falla tillbaka i min naturvetenskapliga övertygelse om slumpen.
Vad faan det beror på när det går som det går begriper jag inte men ge inte upp, ring någon fertilitetsmottagning och prata om ni känner för det, dom kan dra hur många exempel som helst på såna här historier.

Det är värt all vånda och smärta i världen när man sitter och skruvar och en liten unge i overall kommer fram och hjälper till med att hitta rätt verktyg.
Och visst kommer barna att uppskatta att pappa har stylat om kombin lite wink

Men låt inte desperationen ta över nöjet, för då blir man påmind om att pillejonken lever efter sin egen vilja, tro mig jag vet..

/H

Gloremir hmmmm
31 juli 2006 · 1 094 Inlägg

mjo nånstand blir det sen iaf.. bort från denna iaf..

jo visst känns det tungt som fan o sitta på jobbet när tjejen är hemma o mår piss... men ska snart åka hem till henne smile mjo funderade på linköping ett tag men blir nog inte så... visst finns det jobb för cnc operatörer där men för andra styrsystem än vad jag kan... jobbigt att man fick lära sig ett gammalt system i skolan som inte ens är likt det som finns på markaden idag...

sundsvall är ju ca 50 så det är lite långt.. men visst skulle det vara kul o bo där min farsa växte upp. men men får väll se vart man bär av...

ja nån audi kanske det blir.. som jag sagt tidigare så har jag ett projekt på g så vad det blir får alla veta i sinom tid tongue

Subaru Impreza Sti Type R "Version 5 Limited Edition" (1999)
Fredde9-3
31 juli 2006 · 57 Inlägg

fy va trist

min syster fick också missfall här om dagen, skulle blivit hennes andra barn sad

PeterNorrk Arbetslös luffare :'(
31 juli 2006 · 271 Inlägg

Gloremir skrev:
mjo nånstand blir det sen iaf.. bort från denna iaf..

jo visst känns det tungt som fan o sitta på jobbet när tjejen är hemma o mår piss... men ska snart åka hem till henne smile mjo funderade på linköping ett tag men blir nog inte så... visst finns det jobb för cnc operatörer där men för andra styrsystem än vad jag kan... jobbigt att man fick lära sig ett gammalt system i skolan som inte ens är likt det som finns på markaden idag...

sundsvall är ju ca 50 så det är lite långt.. men visst skulle det vara kul o bo där min farsa växte upp. men men får väll se vart man bär av...

ja nån audi kanske det blir.. som jag sagt tidigare så har jag ett projekt på g så vad det blir får alla veta i sinom tid tongue

jag föreslår norrköping...finns gott om industrier som här i stan.
plus att de e inte e toklångt till finspång (simens)
men lycka till i framtiden o fortsätt jobba...

TyranN Biltokig
31 juli 2006 · 345 Inlägg

Skövde skulle väl vara bra för er! Runt 50k invånare och inte alltför lång till sjön. Sen att det finns andra bilintresserade med toppen byggen här i skaraborg går väl inte klaga på. Kan även meddela att  det byggs väldigt mycket runt här i Skaraborg (Skövde med). Bor själv i Mariestad, en fin stad det med men enbart 25k invånare.

Flytta till Skövde, de har flera köpcentrum,  många jobb (volvo etc.), och en fin stadskärna. tongue

EDIT: Tråkigt med missfall, men som du sade: Det är bara att försöka igen om ett tag, småbarn är underbara! smile

Senast redigerat av TyranN (31 juli 2006)

Gloremir hmmmm
31 juli 2006 · 1 094 Inlägg

kan ju säga att norrköping är aldeless för nära. och den staden har man varit så jäkla mkt i tongue

o skövde känns inge kul med tanke på att tjejen komemr därifrån så där har man varit en hel del... samt att min bror bodde där förr, precis vid willys bodde han.. "typ"

tjejen o jag har haft funderingar på söderhamn eller kanske västerås men vet inte riktigt.. blir det västerås blir det iaf nån förort. vill inte bo mitt i smeten....


nä nu ska jag åka hem till tjejen... ska ha mys kväll o bara ta det lugnt o sitta o prata

Subaru Impreza Sti Type R "Version 5 Limited Edition" (1999)
BOBBBAN
31 juli 2006 · 146 Inlägg

fy va trist .. förstår sorjen när man änteligen lykats så försörs den på en gång:( men du får hålla de lus du har uppe med att du fortfarande har din tjej:) nån gång kommer de lyckas

Peugeot 406 coupe v6 "pinafarina" (2000)
GranatMagnuS Scania, javisst.
31 juli 2006 · 237 Inlägg

Usch vad jobbigt du hmm hoppas det funkar nästa gång smile

precision
31 juli 2006 · 2 652 Inlägg

hemskt sånt där .

lycka till .

MilleN
31 juli 2006 · 9 108 Inlägg

Beklagar verkligen, men nu vet du att du skjuter skarpt i alla fall så det är bara att försöka igen.. Det är ju själva försökandet som är nöjet, eller hur.. roll Se det från den ljusa sidan!

Hoppas på det bästa.

Gloremir hmmmm
31 juli 2006 · 1 094 Inlägg

nja nöjet är ju att sitta o gosa med sin son/dotter sen...

Subaru Impreza Sti Type R "Version 5 Limited Edition" (1999)
ogio www.rallyshop.se
31 juli 2006 · 551 Inlägg

Upp med hakan du, det är skitsvårt sådant. Nu vet ni ju båda två att ni kan bli föräldrar. Det är inte alla som kan det. Ni kommer att lyckas igen var så säker. Ge inte upp bara.
Ha det gött.

// Jocke

www.rallyshop.se
Bälten, Stolar, Rattar, R-Däck, Diffar, Bromsar, Väghållning, mm
Rätt pris DIREKT
Volkswagen Golf VR6 "VR6 - OGIO -" (1992)
Katten
2 augusti 2006 · 72 Inlägg

Nej, fy va tråkigt.... Sånt är ju bara för hemskt...
Men de är bara att hålla modet uppe och försöka snart igen....
Lycka till...

Det är bättre att ta ut glädjen i förskott än att inte glädja sig alls...
Spelis
2 augusti 2006 · 1 926 Inlägg

synd när sånt händer... hmm

Rally86 Skåne
2 augusti 2006 · 269 Inlägg

lider med dig!!!  Tror att du har allas stöd härifrån iallafall!!!!!! Sköt om er!!!!

Man lever bara en gång......
Rockfordboy82 Galen bilstereobyggare och Skyline förare
4 augusti 2006 · 217 Inlägg

Oj lider verkligen med dej!!men ge inte upp bara att försöka och försöka snart sitter skottet där det skall och en Liten knodd ramlar ner....

Mvh Christian

Vill du ha hjälp med att bygga baslåda,Installera högtalare,stereo
,multimedia,montera osv hör av dej!
Mycket humana priser!
www.tvboden.se
Volkswagen Caddy Carrera Cup Edition Tdi-R "Chrissdesign Edition" (2008)
Nissan Skyline R34 GT-T "Nismo Edition" (1999)
Gloremir hmmmm
4 augusti 2006 · 1 094 Inlägg

hehe jo vi kommer försöka igen helt klart, det jävliga nu är att man måste avstå från sånt i 2 veckor tongue men men man klarar sig. och dessutom så att alla vet så står nya projetet i garaget. inga bilder komemr komma upp föräns bilen är helt klar smile kan dock säga att det är en kombi ja...

men ha det bra allt folk o lycka till med livet smile

Subaru Impreza Sti Type R "Version 5 Limited Edition" (1999)
jensonnn
4 augusti 2006 · 180 Inlägg

Gloremir skrev:
mjo vi har ju bestämt oss att försöka igen så. vi vill verkligen ha ett barn.. inte för sakens skull utan för att vi älskar varandra o vi vill bilda familj smile så vi lugnar oss någon månad så att tjejen får tillbaka sin "balans" i kroppen så får vi se vad som händer sen...

sen blir det ju mkt med o söka nytt jobb nu för nu är vi båda så trötta på denna stad.. så om ni vet nån bra stad (inte för stor) som det finns jobb i så ge tips smile

karlstad kanske nånnstans på 50 000 (tror de va 52 eller 56)
eller kristinehamn 26 000 invånare typ      big_smile
tråkigt de där me missfallet hmm

trosor är röda kalsonger är blå,eh va fan dom ska ju av endå!
KarlNilsson Örebroare i exil
4 augusti 2006 · 970 Inlägg

Beklagar verkligen! Hoppas det går bra nästa gång det är dags. smile En stad du borde titta lite närmre på är helt klart underbart gnälliga Örebro. Lagom stor stad, nära till allt. Knappt 2 timmar till sthlm med bil och sisådär 3 timmar till gbg med bil. Finns många fina, lugna villaområden häromkring och gott om fin natur. En barnvänlig stad helt enkelt smile + Att det finns ett gediget bilintresse här i sta'n. Lycka till med allt i framtiden!

Hej FRA!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang