Vem värderar veteranbil i sämre skick?

KaffeKossan
19 januari 2011 · 12 Inlägg

Vi har precis köpt ett hus där vi fick en Chevrolet Master De Luxe -38 på köpet. Lite dålig är den eftersom den har stått i logen i över 70 år. Men ja.. Nog om det! roll

Min fråga är: Någon som vet vem man kan ringa när man vill ha den värderad? Har letat i över 1 vecka nu men hittar inget hmm Måste ha någon som kör ut & tittar på den..

Tack på förhand! smile

Senast redigerat av torpis (19 januari 2011)

torpis Forummoderator
19 januari 2011 · 10 576 Inlägg

3§ Rubriksanvisningar: Allmänna
Informativt och beskrivande - Det är viktigt att läsaren snabbt kan bilda sig en uppfattning om vad tråden handlar om innan man läst inlägget. Därför är det viktigt att få med trådens syfte direkt i rubriken genom en tydlig formulering. Det ger dig bästa möjliga respons. Var övertydlig!
Ej kort och generellt - Rubriker som "Hjälp", "Trim?", "Nån som vet?" eller annat intetsägande som "Kolla in den här" är inte godkända.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
volvo945turbo
19 januari 2011 · 40 Inlägg

Ts: Här i stan (karlstad) vet jag att det finns ett företag som sysslar med import och renovering av äldre jänkare, testa och ta reda på om det finns något liknande företag i närheten där du bor, dom kan säkert hjälpa dig!

Senast redigerat av volvo945turbo (19 januari 2011)

davel
19 januari 2011 · 347 Inlägg

Lite kuriosa om bilen jag hittade. Om det är en av de varianter som inte producerades i så många exemplar så kanske den är värd endel. Vet inte hur man kollar det bara...

1938 Chevrolet Master DeLuxe Models, Prices, Production

Master DeLuxe (wheelbase 112.3)

Production
coupe, 2-passenger
    36,106
coupe, 2/4-passenger
    2,790
2-door sedan1
    1,038
2-door Town sedan2
    186,233
4-door sedan3
    236
4-door Sport sedan2 
        76,323
Total 1938 Chevrolet Master DeLuxe  302,726

Porsche 928 S4 "The Shark" (1990)
Patarei
19 januari 2011 · 129 Inlägg

Du skulle kunna ta kontakt med någon av MHRF:s besiktningsmän i Skåne. Dom borde veta mer.

http://www.mhrf.se/besiktningsman

G-sson
19 januari 2011 · 612 Inlägg

Någon märkes/modellklubb borde kunna ha folk med bra koll på värdet.

Men jag måste insistera på att vi får se några bilder!

Patarei
19 januari 2011 · 129 Inlägg

Även jag vill se bilder.

KaffeKossan
27 januari 2011 · 12 Inlägg

Tack för svaren allihopa! Bilder på bilen finns på min sida.

Thullen
27 januari 2011 · 1 653 Inlägg

vilken sida? vil se tongue

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T
KaffeKossan
27 januari 2011 · 12 Inlägg

haha jag vet inte hur man hittar dom. Men jag la in dom under "Cheva" på mina bilar smile

Attenator
27 januari 2011 · 404 Inlägg

Om du har gjort en ny bil måste du kryssa i att den ska vara online men då det är ett renoveringsobjekt är det nog bäst om du lägger in bilderna under "Galleri & Pojekt" på din sida, så kan alla se dem.

BMW 2002 (1972)
KaffeKossan
27 januari 2011 · 12 Inlägg

Attenator skrev:
Om du har gjort en ny bil måste du kryssa i att den ska vara online men då det är ett renoveringsobjekt är det nog bäst om du lägger in bilderna under "Galleri & Pojekt" på din sida, så kan alla se dem.

Har kryssat i att den ska vara online nu så den borde synas smile Ska se om jag förstår mig på det där med & lägga in den på "Galleri & Projekt". Tack!

RPM2006
27 januari 2011 · 537 Inlägg

KaffeKossan skrev:

Attenator skrev:
Om du har gjort en ny bil måste du kryssa i att den ska vara online men då det är ett renoveringsobjekt är det nog bäst om du lägger in bilderna under "Galleri & Pojekt" på din sida, så kan alla se dem.

Har kryssat i att den ska vara online nu så den borde synas smile Ska se om jag förstår mig på det där med & lägga in den på "Galleri & Projekt". Tack!

Låt den stå minst lika länge till big_smile

KaffeKossan
27 januari 2011 · 12 Inlägg

Nej.. Logen håller på att rasa & bilen står där inne. Så den ska väck innan den begravs under massorna.. & det är en av dom chevorna som tillverkades i mindre antal. Så den är ändå värd en slant.

Attenator
27 januari 2011 · 404 Inlägg

Vilket roligt fynd, hoppas den går till någon som renoverar upp så den kommer ut på vägarna igen!

BMW 2002 (1972)
Thullen
27 januari 2011 · 1 653 Inlägg

fan va häftigt, ett riktigt ladugårdsfynd, trodde inte sånna existerade i sverige längre big_smile
Hoppas ngon tar väl hand om den och lyckas renovera den tongue

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T
KaffeKossan
27 januari 2011 · 12 Inlägg

Attenator skrev:
Vilket roligt fynd, hoppas den går till någon som renoverar upp så den kommer ut på vägarna igen!

Ja visst är det. Det hoppas vi med attt den ska göra. Många som är intresserade av den men dom vill ha ett pris på vad vi vill ha för den. Men det är svårt.. Därför måste vi ha tag i en värderare. Men det verkar som att det snart är fixat smile

Attenator
27 januari 2011 · 404 Inlägg

KaffeKossan skrev:

Attenator skrev:
Vilket roligt fynd, hoppas den går till någon som renoverar upp så den kommer ut på vägarna igen!

Ja visst är det. Det hoppas vi med attt den ska göra. Många som är intresserade av den men dom vill ha ett pris på vad vi vill ha för den. Men det är svårt.. Därför måste vi ha tag i en värderare. Men det verkar som att det snart är fixat smile

Kanon, lycka till. Min första bil var faktiskt ett ladugårdsfynd, -71 camaron på min sida, men de börjar bli  så ovanligt med bortglömda projekt!

BMW 2002 (1972)
Thullen
27 januari 2011 · 1 653 Inlägg

Googlade lite på skoj (ligger sjuk hemma så har inget bättre för mig ändå hehe).
hitta några st i ok körbart skick för mellan några tusen till bortåt 30.000$..

http://www.hemmings.com/classifieds/car … er_deluxe/

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T
KaffeKossan
27 januari 2011 · 12 Inlägg

Jag googlade också lite precis. & har kommit fram till att modellen vi har tillverkades bara i 236 exemplar. Så den kan nog vara värd en peng eller två wink Jag skulle vilja renovera den själv men inte så lätt när man är arbetslös & inte har så mycket pengar hmm Jag hoppas att vi får den såld snart. Så den kommer vara till glädje för någon annan smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang