Hårdrock, rock och roliga låtar?

BoraV6
20 juli 2006 · 677 Inlägg

N0kan skrev:
Fake moss - highway är en riktigt skön låt. Har inte hunnit ladda ner deras album men ska göra de snart, stockholms band som kom med första albumet 2001 tror jag... Inte så kända tror jag men jävligt bra. Sen lite pennywise, HIM, queen of the stone age, nickelback, korn, godsmack m.m är lite av vad jag lyssnar på nu..

Hitta bara Highway med dom. Tydligen med i Getaway Stockholm 5

söderort_racing stolt sosse!
20 juli 2006 · 61 Inlägg

hårdrock rockar fett cool

jävla moderat sida!
falloutboy
20 juli 2006 · 1 723 Inlägg

Breaking Benjamin och Fall Out Boy! smile sistnämnda är inte direkt hårdrock, men bra rock. BBs nya låt Diary Of Jane är ett måste. (Om man tycker om deras musik vill säga wink)

BERNI
20 juli 2006 · 252 Inlägg

Luca Turilli, han var med i Rhapsody förut, är hur bra som helst!
lite låtar som är bra.
¤Legend of steel
¤Ancient forest of elves
¤Dark comet reign
nackdelen med dessa låtar är att det brukar gå lite för fort på vägen när de kommer igång...........

sen har du; Manowar, Rhapsody, Wasp, Helloween.

Sen finns det en låt som knäcker det mesta även om den är intrumental:
Klaus Badelt - Barossa is hungry
riktigt riktigt tung låt!

Senast redigerat av BERNI (20 juli 2006)

Got vtec?
Honda S2000 "Den röda." (2003)
Gladen
20 juli 2006 · 311 Inlägg

Stoltz skrev:
Skid Row, Freedom Call, Seether, Edguy, Pantera, Iron Maiden, Guns N Roses, Linkin Park, Takida, Lordi, Torch, Lostprophets, Creed, Hammerfall, Hel, Roadrunner United, 3 Doors Down, Soil, Nickelback, Sonata Arctica, Killswitch Engage, Korn, Rammstein, Nirvana, Nightwish, System Of A Down, Audioslave, Metallica, Disturbed, Megadeth, SlipKnot, Motörhead, Evanescence, Span, Staind, Foo Fighters.............
.MM MM.

där komma allt bra tongue

Kristian Glad
Honda CRX ED9 '90
Mugen - DC Sport - VIS Racing - Blox - Buddy Club - WedsSport - 5Zigen - Recaro - GUSS
dG IT-Tekniker
20 juli 2006 · 144 Inlägg

Dream Theater, Refused, Masterplan, Devildriver, Smashing Pumpkins, The Haunted, Nine Inch Nails, Mustasch, Dope, Deftones, Bullet For My Valentine... ja där har du några i alla fall smile

rallytompa Byggare
20 juli 2006 · 202 Inlägg

Moonville skulle jag starkt rekomedera, ett nytt svenskt metal band, lite svårt att få tag i men det är värt att leta efter.

Sen vet jag inte om någon har nämnt Sabaton men det gör jag nu iaf. Nyss släppt ett nytt album men jag föredrar det första.

Gamma Ray såg jag inte att någon hade nämnt heller vilket är riktigt dumt om så är fallet. "Heaven or Hell" är en av mina favorit låtar. smile

Senast redigerat av rallytompa (20 juli 2006)

<-- En silver grå misil, en bomb i motsatt fil
Lanjin
20 juli 2006 · 757 Inlägg

Steel attack, Dio , Lost horizon , System of a down, Finntroll, Hellowen; Iron maiden, Sonata arctica, Children of bodom, Soilwork, Cradle of filth, Charon, Atreyu, Dragonforce, Rhapsody,
Lordi, Morbid angel, Therion. Arch enemy.
kanske har skrivit flera som andra men men.

moberg
20 juli 2006 · 6 Inlägg

machine head

Frida_
20 juli 2006 ·

Finns ju hur mycket bra hårdrock och metal som helst smile Enda som spelas i min bil när det är jag som kör iaf!!

In Flames, Dark Tranquility, The Haunted, Primus, Rage, Sonata Artica, Primal Fear, Therion, Chimaira, God Forbid, Strapping Young Lad, Machine Head, Lacuna Coil, VENOM, Sepultura, Pantera, Iron Maiden, Edguy, Helloween, ARCH ENEMY, Mastodon, Fireball Ministry, Kataklysm, P.O.D, Sabaton,  Dimmu Borgir, Deathstars, Hammerfall, Soilwork, Motörhead, Opeth, Cradel Of Filth, Mötley Crüe...

Skulle kunna skriva hur många som helst till...

Njut av den enda riktiga musiken, hårdrocken!
MvH Frida


Stay true to heavy-metal in the night =O) (rundgång)

Senast redigerat av Attiralj (20 juli 2006)

Ostsåsen
20 juli 2006 · 173 Inlägg

BoraV6 skrev:

Ostsåsen skrev:
Liquid Tension Experiment.

Det var en jäkla skumm musik. Ska inte säga nått än. Måste lyssna in den lite först, men jag tror den är lite väl konstig för min smak. Men som sagt det ska lyssnas mer!

Hehe jo det är ganska speciell musik. Det är samma musiker som i Dream Theater utom basisten.

Vissa låtar är ganska så knepiga, men mina favoriter är When the Water Breaks, Acid Rain, Kindred Spirit och Paradigm Shift. Lyssna igenom dom låtarna ett par gånger. Det går ganska snabbt och är hyffsat svårt ibland smile .

mvh Fredric

Frida_
20 juli 2006 ·

Ett annat tips, om man gillar så kallad power-metal är annars, Morifade - As Time Decides. Riktigt bra låt!

Annars har vi ju alltid Judas Priest, dem funkar i alla lägen smile

Kram Fia

_JoCCeV TVT Member
20 juli 2006 · 377 Inlägg

Gladen skrev:

Stoltz skrev:
Skid Row, Freedom Call, Seether, Edguy, Pantera, Iron Maiden, Guns N Roses, Linkin Park, Takida, Lordi, Torch, Lostprophets, Creed, Hammerfall, Hel, Roadrunner United, 3 Doors Down, Soil, Nickelback, Sonata Arctica, Killswitch Engage, Korn, Rammstein, Nirvana, Nightwish, System Of A Down, Audioslave, Metallica, Disturbed, Megadeth, SlipKnot, Motörhead, Evanescence, Span, Staind, Foo Fighters.............
.MM MM.

där komma allt bra tongue

Mycket bra music här smile Disturbed e ju grymt bra har lyssnat mkt på dom..... men var ett tag sen nu big_smile ska slänga på lite nu!!!!!

såg lite nya band som man får ta o titta upp också big_smile

Hee-Maan
20 juli 2006 · 3 113 Inlägg

Trivium!! Red hot chili peppers, The Dreaming, Stone Sour, In Flames, DOPE, KoRn.

Godsmack - Speak
Bullet For My Valentine - Tears Don't Fall

Semper Fi
BoraV6
20 juli 2006 · 677 Inlägg

Nu har jag mycket att lyssna på!!!! smile

VW_Jens
20 juli 2006 · 608 Inlägg

iron maiden,judas priest,axel rudi pell och edguy  där har du no några bra band iallafall!

old volkswagens never die,they just get lower:D
Audi S4 (2006)
loudness
20 juli 2006 · 4 554 Inlägg

status quo!

Izual
20 juli 2006 · 4 571 Inlägg

Mötley Crüe behövs annat?

Phantom
20 juli 2006 · 40 Inlägg

Jaha, ska försöka tipsa nåt som inte e nämnt då..

Deathmetal - Brujeria, Asesino, Fear Factory, Entombed

Blackmetal - Dragonlord, Dimmu Borgir

Doommetal - Black Sabbath

Heavymetal - Down, Godsmack, Medication, Mercyful Fate, Ozzy, Pantera, Rise Against

Industri - Marilyn Manson, Rammstein

Metalcore - Killswitch Engage, Shadows Fall

NWOBHM - Diamond Head

Numetal - KoRn, Deftones, Papa Roach, Staind, Static-X, SOAD

Punk - Ebba Grön, Bad Religion, Ramones, Anti-Nowhere League

Rapmetal - Rage Against The Machine

Rock - Creedence, Electric Sixx, Editors, White Stripes

Stonerrock - Stonegard, Hives

Thrashmetal - Anthrax, Chiamara, Exodus, Megadeth, Metallica, Sepultura, Slayer, Testament

Thrashdeath - Arch Enemy, Defleshed


Och sist men inte minst, Roadrunner United, de är fan den grymmaste skivan på jävligt länge. Kolla på DVDn som följer med skivan och den blir ännu bättre!

\m/ (o_O) \m/

Rock on dude...

Mazda 6 2,3 Sedan "Phantomen" (2005)
BoraV6
21 juli 2006 · 677 Inlägg

Tog hem Clawfingers nya "Hate yourself with style"!
(ja 2005 men jag hade glömt bort det!)


Deras grymt bra album, deras skumma texter och massa pilsner ikväll. Kan inte bli bättre!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang