Billig Bakhjulsdriven Vinterbil!!

Malmoe SSS -12
21 juli 2006 · 3 217 Inlägg

Tuförti

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
LocKtar Herr
21 juli 2006 · 1 722 Inlägg

xtimmyx skrev:
Valet är ju självklart! Toyota Starlet 78-84! Jag svär att roligare bil i vinter får du leta efter tongue. Liten, snål och ungeför lika bred som en 740 när man kör på ställ med den så den tar inte upp nån plats på vägbanan heller tongue. Sen är det förbannat roligt att överaska ovetande polare genom att kasta upp ett fläskhäng i en kurva, ingen förväntar sig att en sån liten bil är bakhjulsdriven smile.

http://www.blocket.se/vi/8820132.htm?ca=18_s
Det där är idiot-billigt. Starletar i fint skick är det grym efterfrågan på, tanten vet inte vilken skatt hon sitter på, hade jag inte redan haft 2st själv hade jag åkt och plockat den direkt smile.

Heh, obes avställd:> Låter som om jag inte kommer få den i bruk denna kommande vinter:>
Annars va det ju ett alternativ!

There's no need to fear, UNDERDOG is here!
Darkie dARKiE
21 juli 2006 · 5 031 Inlägg

Ford Sierra!

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
21 juli 2006 · 1 852 Inlägg

LocKtar skrev:

Chrillee skrev:

LocKtar skrev:
oK, men det finns väl olika sorters 740, men vilken är bäst då för mej tror ni? är inte ute efter effekt eller nåt. mer pålitlighet:)

Ja, olika effekt givetvis.

Finns GL på 116HK, GLE på 131HK, GLT på 159Hk och en Turbo på 165HK.

Köp en GL, evighetsspis och går att köra brett med på vintern smile

Köp helst en 88 och över, då är det helgalvade har jag för mig och inte lika stor risk att de bara består av 'kex' tongue

Lycka till!

Tack för infon:)

lyssna inte på honom! en 740 GLT har 116hk och inte 159hk... gl, gle och glt betyder olika utrustningar och inte olika motorer...

man lever bara en gång så lev väl!
ErskPersk Svindåre
21 juli 2006 · 1 433 Inlägg

Renault 5 wink

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!
Draike ▬▬▬▬▬▬▬
21 juli 2006 · 106 Inlägg

"Bullo" har rätt!

740 är iaf ett skit roligt val smile Har själv en, och den duger fint att köra brett med

▬▬▬▬▬ ᴺᴱᴹᴼᴿᴵᴬᴻ | ²ººᴳᴸᵀ ▬▬▬▬▬
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
Volkswagen Bubbla "Split - Skogsvraket" (1950)
Volkswagen Bubbla "Split - Callooker" (1950)
PeppeVectra Peppe Vectra
21 juli 2006 · 1 076 Inlägg

xtimmyx skrev:
Valet är ju självklart! Toyota Starlet 78-84! Jag svär att roligare bil i vinter får du leta efter tongue. Liten, snål och ungeför lika bred som en 740 när man kör på ställ med den så den tar inte upp nån plats på vägbanan heller tongue. Sen är det förbannat roligt att överaska ovetande polare genom att kasta upp ett fläskhäng i en kurva, ingen förväntar sig att en sån liten bil är bakhjulsdriven smile.

http://www.blocket.se/vi/8820132.htm?ca=18_s
Det där är idiot-billigt. Starletar i fint skick är det grym efterfrågan på, tanten vet inte vilken skatt hon sitter på, hade jag inte redan haft 2st själv hade jag åkt och plockat den direkt smile.

va ju fan att den va så förbannat lååååånnnggggt   bort. längre bort får man leta efter......

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot
Nissan King Cab Navara "BIG KING" (2006)
precision
21 juli 2006 · 2 652 Inlägg

740\745\245 är kul vinterbil väger ganska mkt så de går o ställa på rejält . jag hade sierra kombi i vinters ,var också kul men lite för lätt gick inte o köra brett i höga hastigheter så jag köpte en 745 iställe.

PeppeVectra Peppe Vectra
21 juli 2006 · 1 076 Inlägg

har en sierra å kasar runt i på vintrarna, är lite farliga i början innan man lärt sig den delade bakaxeln, ungefär som en bmw men du kan inte ha roligare. annars så kör vi å tacklas med lite 240 bilar, de är också kul, om man pangar sidorutorna innan då de vill säga...  kalsongglas är INTE kul!

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot
Nissan King Cab Navara "BIG KING" (2006)
Davv3
21 juli 2006 · 1 019 Inlägg

ironhead skrev:
bmw är dyra att leka med

Min är lika billig som en 740, om inte billigare ibland..

[MÄKI-MEET] GÖRANSSON ARENA, SANDVIKEN 11 JUNI 2016 [MÄKI-MEET crew]
R_Weber
21 juli 2006 ·

Bullo skrev:

LocKtar skrev:

Chrillee skrev:
Ja, olika effekt givetvis.

Finns GL på 116HK, GLE på 131HK, GLT på 159Hk och en Turbo på 165HK.

Köp en GL, evighetsspis och går att köra brett med på vintern smile

Köp helst en 88 och över, då är det helgalvade har jag för mig och inte lika stor risk att de bara består av 'kex' tongue

Lycka till!

Tack för infon:)

lyssna inte på honom! en 740 GLT har 116hk och inte 159hk... gl, gle och glt betyder olika utrustningar och inte olika motorer...

GLT och GLE fanns både som utrustningspaket och "äkta" med mer effekt.  Den "riktiga" GLT:n med 16-ventilsmotor hade 159 hk och den "riktiga" GLE-motorn som fanns 1985-88 hade 131 hk.
Vad gäller turbon så hade den först 182 hk men senare 165 hk.
Dessutom finns en förgasarmotor på 112 hk som satt i GL 1985-87.

Senast redigerat av R_Weber (21 juli 2006)

VW_Jens
21 juli 2006 · 608 Inlägg

de e nog en gammal 240 eller 740 du borde skaffa då! får dom billigt men dom går förstås inte så billigt men dom e jävligt roliga på vintern! smile

old volkswagens never die,they just get lower:D
Audi S4 (2006)
Toresson
21 juli 2006 · 38 Inlägg

Bullo skrev:

LocKtar skrev:

Chrillee skrev:

Ja, olika effekt givetvis.

Finns GL på 116HK, GLE på 131HK, GLT på 159Hk och en Turbo på 165HK.

Köp en GL, evighetsspis och går att köra brett med på vintern smile

Köp helst en 88 och över, då är det helgalvade har jag för mig och inte lika stor risk att de bara består av 'kex' tongue

Lycka till!

Tack för infon:)

lyssna inte på honom! en 740 GLT har 116hk och inte 159hk... gl, gle och glt betyder olika utrustningar och inte olika motorer...

740 glt har visst 159 hk 16v och glt e olika utrustningar samt olika motorer

LocKtar Herr
21 juli 2006 · 1 722 Inlägg

oK, börjar bli en historietråd detta smile är inte ute efter effekt, bara en bakhjulsdriven stabil bil:) volvo 740 har jag hört, modell spelar mindre roll, men det ni skulle köpa för max 8k:)

There's no need to fear, UNDERDOG is here!
LocKtar Herr
21 juli 2006 · 1 722 Inlägg

Lucifer84 skrev:
har en sierra å kasar runt i på vintrarna, är lite farliga i början innan man lärt sig den delade bakaxeln, ungefär som en bmw men du kan inte ha roligare. annars så kör vi å tacklas med lite 240 bilar, de är också kul, om man pangar sidorutorna innan då de vill säga...  kalsongglas är INTE kul!

Hah, låter kul, men vill ju inte panga rutorna, blir ju kallt för mej då:>

There's no need to fear, UNDERDOG is here!
fredde85
21 juli 2006 · 1 798 Inlägg

Ja säger som mille N köp en omega billga o modernare än volvo o snålare.

Här har du två st

http://www.blocket.se/vi/8803571.htm?ca=19_s
perfekt två st en till delar

http://www.blocket.se/vi/8776563.htm?ca=19_s
ok den kostar mer än 8 men går säkert o pruta ner lite

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer
fredde85
21 juli 2006 · 1 798 Inlägg
Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer
merca_
21 juli 2006 · 326 Inlägg

som san mercedes älskare måste jag säga mercedes w201 eller mercedes W124 bra bilar som går bra! tyvärr råstar dom men man åker bra i dom! betydligt bekvämare å modärnare än tex 740

Banracing licens avklarad, driftinlicens på gång!
Necrodamus
21 juli 2006 · 220 Inlägg

Nu måste jag väl säga att du snackar skit ändå.. Pinto motorn är ju den som satt i första generationen Sierra med enkel överliggande kam, dvs OHC. DOHC motorn kom i Sierra 89 och hade dubbla överliggande kammar, dv.s den motorn du har som du beskriver drar 0,8l milen..

Aatos skrev:
helt klart en ford sierra, ingen bensinslukande volvo...
Sierran är en myckt rolig bil att leka med, men då skall du köpa en med pinto motorn...
och dom är billiga i drift, min dohc drar ca 8L/100km blandad körning..

Opel Vectra B "Irmscher I500" (1998)
Volvo V40 (2003)
BMW 540ia "Wee Eight" (1994)
stratovarius
22 juli 2006 · 31 Inlägg

Toyota starlet -80 GRYMT kul bakhjulsdriven vinterbil big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang