Billig Bakhjulsdriven Vinterbil!!

andast Fjant
9 augusti 2006 · 187 Inlägg

Phaetoon skrev:

andast skrev:
vad som helst utom volvo!!

Inte ens en Amazon/PV?

- är inte sådana bilar för fina för att leka sönder i snön ?
förstår inte varför man lägger så mkt pengar och energi på en 240/740 - en bil som är så otroligt ful att det inte under några omständigheter går att få den vacker. Inte med styling iaf. Kan dock hålla med om att en 50-tals volvo i perfekt orginalskick kan vara läcker smile

nej, köp en tysk bil, vilken kvittar egentligen, du kommer märka skilladen. Saknar du volvokänslan kan du alltid hitta en enorm låda att stoppa över bilen så ser den ut som en stylad 740 wink

Alzheimers - New Friends Everyday!
BMW 740i "6-vxl" (1995)
Phaetoon
9 augusti 2006 · 8 156 Inlägg

andast skrev:

Phaetoon skrev:

andast skrev:
vad som helst utom volvo!!

Inte ens en Amazon/PV?

- är inte sådana bilar för fina för att leka sönder i snön ?
förstår inte varför man lägger så mkt pengar och energi på en 240/740 - en bil som är så otroligt ful att det inte under några omständigheter går att få den vacker. Inte med styling iaf. Kan dock hålla med om att en 50-tals volvo i perfekt orginalskick kan vara läcker smile

nej, köp en tysk bil, vilken kvittar egentligen, du kommer märka skilladen. Saknar du volvokänslan kan du alltid hitta en enorm låda att stoppa över bilen så ser den ut som en stylad 740 wink

Jo, det är dom ju förvisso. Min tanke var mest på att en vinterbil ska man inte lägga ner pengar och energi på. När det gäller 240/740 så är ju smaken delad. Jag tycker inte att dom är så fruktansvärt fula...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
ompa
18 augusti 2006 · 7 Inlägg

Måste säga att opel omega är en sjukt rolig vinter bil!
Bara att hålla över allt! så länge den styr!

AlvereZ
18 augusti 2006 · 787 Inlägg

Volvo 360 GLT, bra, billig, en liten rackare på sladd!

OverBoosted AUTOBAHNRASER
18 augusti 2006 · 3 804 Inlägg

volvo 740 gl.


Bmw osv..
MrMonsterZ SmartRepair.se
18 augusti 2006 · 130 Inlägg

Subaru trendy är väll den ultimata vinterbilen...

1.1liters puffra och 4WD...
Behövs inte mycket pulver för att få det att släppa på vinterväg...

Vill du ha mer kräm än så så tycker jag Mazda turbo 4WD är ett bra val
1.8liters maskin där bara växellådan är känslig för trim...

Om du absolut måste ha bakhjulsdrivet så tycker jag E30 318is, 320, 323 är dom bästa valen...
Lagom med pulver för vinter och sköna som f*n att köra... (allra helst på sladd) big_smile

Största missen du kan göra om du vill ha kul på vinterväg är att köpa dig en turbo eller dyl. (undantaget om det är 4WD)
då det är helt värdelöst att ha för mycket pulver med på halkiga vägar med RWD...

.

><><><><><><><><><><><><><><
If you´re not doing it right! Why do it at all!?
GuRveLn Däcknötare
23 augusti 2006 · 82 Inlägg

Fasen vad alla tjatar om 740 :S
Om det ska vara Volvo så är det bättre att köpa en 240 då ju, så slipper man dundra fram i en bil lika formlös som ett mjölkpaket tongue

Men en bmw e30 vore ju det optimala, bakhjulsdrift och inga svårigheter att ha kul med wink

Senast redigerat av Gummi (23 augusti 2006)

Volvo V70N 2,5T "Classic Momentum" (2007)
epapower
23 augusti 2006 · 593 Inlägg

Bullo skrev:

LocKtar skrev:

Chrillee skrev:

Ja, olika effekt givetvis.

Finns GL på 116HK, GLE på 131HK, GLT på 159Hk och en Turbo på 165HK.

Köp en GL, evighetsspis och går att köra brett med på vintern smile

Köp helst en 88 och över, då är det helgalvade har jag för mig och inte lika stor risk att de bara består av 'kex' tongue

Lycka till!

Tack för infon:)

lyssna inte på honom! en 740 GLT har 116hk och inte 159hk... gl, gle och glt betyder olika utrustningar och inte olika motorer...

haha, lyssna på mig isåf, för ja åker nämligen sån,, volvo 740 GLT finns både i 16 ventilers version och 8 ventilers, de har 159hk/repektive 116hk, så nu fick du veta det...

ifox8807
28 augusti 2006 · 11 Inlägg

änklast för dig borde i så fall vara att köpa en 740 gl/gle dom finns på blocket för en billig slant tongue//

LocKtar skrev:
oK, men det finns väl olika sorters 740, men vilken är bäst då för mej tror ni? är inte ute efter effekt eller nåt. mer pålitlighet:)

__hogberg__
28 augusti 2006 · 1 161 Inlägg

köp en 740 gl så kan du ställa på den sen.. då går de att sladda kan ja lova:D

LocKtar Herr
28 augusti 2006 · 1 722 Inlägg

TS_quattro skrev:
visst köp en bil för 5000 som med ett gäng pekpinnar gick igenom besiktningen för ett halvår sedan. snåla sedan på däcken oxå så har du en riktigt livsfarlig bil som sätter dina medtrafikanters liv på spel. jag skriver detta eftersom jag blev av med min förra bil pga en snål stolle som köpt en vinterbil i 5000 kronors klassen och körde på mycket dåliga dubbfria vinterdäck. tänk förfan! är det värt att riskera ditt och andras liv bara för att ni stylat till bilen så mycket att den inte går att köra vintertid? jag kan förstå viljan att inte utsätta en fin bil för vintersaltet, men till vilket pris?

Heh, sorry. kan inte gå runt o tro att jag ska krocka, får ju givetvis använda sunt förnuft när man är ute på vägarna, och det jag prioriterar är väl iaf att bilen ska ha relativt fräscha vinterdäck iaf. sen mer än 2 dörrars. har inte per än 5k att lägga ut på vinterbil. men nu har man ju blitt av me kortet 1- 3 månader framöver så just nu spelar det ju ingen roll:>

There's no need to fear, UNDERDOG is here!
Ynnoj
4 september 2006 · 11 Inlägg

Toyota starlet <85


roligaste bakhjulsdrivna bil jag ägt/äger  (79a som gått 10 000mil) 6000kr....

andast Fjant
4 september 2006 · 187 Inlägg

Ynnoj skrev:
Toyota starlet <85


roligaste bakhjulsdrivna bil jag ägt/äger  (79a som gått 10 000mil) 6000kr....

ska du sälja?

Alzheimers - New Friends Everyday!
BMW 740i "6-vxl" (1995)
xtimmyx Miata-förare
4 september 2006 · 130 Inlägg

Ynnoj skrev:
Toyota starlet <85


roligaste bakhjulsdrivna bil jag ägt/äger  (79a som gått 10 000mil) 6000kr....

Kan inte göra annat än att hålla med. Den är verkligen fantastiskt rolig och kan rekommendera till alla som planerar att köap vinterbil tongue. Köpte min -79 med 21.000 mil för 3500kr och min norrlandskörda, rostfria -81 med 9000mil för 5500kr.

twin_cam Smålänning
9 oktober 2006 · 7 877 Inlägg

Vad alla tjatar om volvo hela tiden... Mercedes 200, 230 till 85 (W123). farsan hade en sån. bakhjulsdriven och bra vridmoment. rostar värre än 740 men lika eller mindre än 240. köpte den för 5000 och sålde den för 5000 efter 4 år och hade bara behövt byta bromsbelägg och soppapump.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
dusty Living in the fastlane
9 oktober 2006 · 2 616 Inlägg

jag säger 740gl

PeppeVectra Peppe Vectra
10 oktober 2006 · 1 076 Inlägg

fiat panda

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot
Nissan King Cab Navara "BIG KING" (2006)
Mr_C134N
10 oktober 2006 · 47 Inlägg

Äldre bmw 3 serie, perfekt vinterbil

Hellre än kork i skumpan än en sork i rumpan
widell1111 bira bira bira,bärs bärs bärs!
10 oktober 2006 · 313 Inlägg

LocKtar skrev:
Hallå!!

Söker en bil för max 8k som är bakhjulsdriven!
Den skall användas som bruksbil, vad rekomenderar ni?
Inga kända problembilar, utan en tryggve helt enkelt:)

over and out!

KÖP min volvo 242a wink 8papp utan turbo kittet ... MVH

///Widell
tobi
10 oktober 2006 · 562 Inlägg

240`?

Min hemsida: www.bisen.info.se // Din hjälp på nätet!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang