Har CMS Group HA-kopplingar?

Vo-lasse
31 januari 2011 · 13 Inlägg

Kollade alternativ till Bilia nu när bilen ska in och hittade CMS Group på googleannonser.
Men såg att de har ganska mycket missnöjda kunder:
http://www.reco.se/cms-group-ab

Jag kollade vidare på CMS Groups ägare, och såg att de också sitter i ägarbolaget till ökända Västkustfamiljen.
Tidningen Faktum, GP m fl skrev för ett tag sedan om kopplingar till Hells Angels och mord som begåtts på bolagets anläggning:
http://www.faktum.nu/web/naralltgar.aspx
Efter HA-kopplingarna avslöjades så har bolaget gått i konkurs.

Någon som vet mer om CMS Group och varför ägarna sitter med i HA-bolag?

LordLife
1 februari 2011 · 998 Inlägg

Vo-lasse skrev:
Kollade alternativ till Bilia nu när bilen ska in och hittade CMS Group på googleannonser.
Men såg att de har ganska mycket missnöjda kunder:
http://www.reco.se/cms-group-ab

Jag kollade vidare på CMS Groups ägare, och såg att de också sitter i ägarbolaget till ökända Västkustfamiljen.
Tidningen Faktum, GP m fl skrev för ett tag sedan om kopplingar till Hells Angels och mord som begåtts på bolagets anläggning:
http://www.faktum.nu/web/naralltgar.aspx
Efter HA-kopplingarna avslöjades så har bolaget gått i konkurs.

Någon som vet mer om CMS Group och varför ägarna sitter med i HA-bolag?

Kan ju alltid prova http://www.mechanum.com/?city=got
Gjorde min praktik på cms group på tagenevägen fick en känsla av att det var ett bra ställe.
Alltid trevliga, men man vet ju aldrig finns ju nötter överallt.
Det är juggar som äger stället rätt så många juggar som jobbar där men mot mig var dom väldigt trevliga, även cheferna. Har hört en att dom skulle ha olika kontakter men vad gör det? så länge dom lagar din bil och du blir nöjd så är det inget med det.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.
Vo-lasse
1 februari 2011 · 13 Inlägg

Tack för tipset, har mailat dem om deras erbjudande så får vi se smile

Tja, jag tycker inte det. Även om de fixar bilen bra, vilket verkar ytterst tveksamt, så vill jag inte stödja kriminella organisationer.
Jag har hittat en del på andra forum om HellsAngels-kopplingarna och att mina pengar skulle gå till att stötta sådan verksamhet på något sätt känns uteslutet. mad

Har du hört hur "djupa" kontakterna är, är det den vanliga setupen att de tvättar pengar genom CMS Group?
Det har ju stått i många artiklar att Västkustfamiljen slussar ut patienterna på andra HellsAngels-bolag som rivningsfirmor etc (var det inte ett HA-bolag som byggde arresterna i rättscentrum t ex?), fick du nån bild av om de anställde patienter från Västkustfamiljen?

LordLife
2 februari 2011 · 998 Inlägg

Vo-lasse skrev:
Tack för tipset, har mailat dem om deras erbjudande så får vi se smile

Tja, jag tycker inte det. Även om de fixar bilen bra, vilket verkar ytterst tveksamt, så vill jag inte stödja kriminella organisationer.
Jag har hittat en del på andra forum om HellsAngels-kopplingarna och att mina pengar skulle gå till att stötta sådan verksamhet på något sätt känns uteslutet. mad

Har du hört hur "djupa" kontakterna är, är det den vanliga setupen att de tvättar pengar genom CMS Group?
Det har ju stått i många artiklar att Västkustfamiljen slussar ut patienterna på andra HellsAngels-bolag som rivningsfirmor etc (var det inte ett HA-bolag som byggde arresterna i rättscentrum t ex?), fick du nån bild av om de anställde patienter från Västkustfamiljen?

En del kunder som kom kan man ju säga var ganska mystiska, men det var ju inga HA personer precis om man ska gå efter den typiska bilden av dom.
Dom som jobbar där är helt vanliga mekaniker där jag praktiserade alla med lång erfarenhet inom yrket, så dom verkade inte konstiga, däremot så är nästan alla högre chefer juggar så har hört att dom är med i jugge maffian. Om det är sant eller inte kan jag tyvärr inte svara på men är ganska säker på att det är sant. Men man vet ju aldrig, om du ska ditt åk till tagenevägen istället för huvud delen känns bättre där. Enligt mig.

Förstår att du inte vill stödja olagligheter. Detta är min bild av dom.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.
Vo-lasse
2 februari 2011 · 13 Inlägg

Ok...tyder ju på att juggemaffian samarbetar med Hells Angels om man sitter med i styrelsen för deras bolag. Men finns det pengar att tvätta så..

jag fattade inte, vad är det som är sämre på den andra verkstan?

LordLife
3 februari 2011 · 998 Inlägg

Vo-lasse skrev:
Ok...tyder ju på att juggemaffian samarbetar med Hells Angels om man sitter med i styrelsen för deras bolag. Men finns det pengar att tvätta så..

jag fattade inte, vad är det som är sämre på den andra verkstan?

Jag fick den uppfattningen, inte lika trevliga, jag vill inte vara här på jobbet. om dom sen jobbar lika bra vet jag inte men dom är inte så trevliga dom i verkstaden.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.
Vo-lasse
6 februari 2011 · 13 Inlägg

LordLife skrev:

Vo-lasse skrev:
Ok...tyder ju på att juggemaffian samarbetar med Hells Angels om man sitter med i styrelsen för deras bolag. Men finns det pengar att tvätta så..

jag fattade inte, vad är det som är sämre på den andra verkstan?

Jag fick den uppfattningen, inte lika trevliga, jag vill inte vara här på jobbet. om dom sen jobbar lika bra vet jag inte men dom är inte så trevliga dom i verkstaden.

OK, verkar som din iakttagelse stämmer - massivt negativa omdömen

http://cmsgroupab.blogspot.com/2011/02/ … domen.html

skurkarna kör ihop, företaget CMS Group med HellsAngels-kopplingar lurar kunder, och när de skriver om det på Eniros rejta.se så erbjuder de en tjänst att man kan köpa sig fri från negativa kommentarer...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang