Varför råder sånt missnöje med mds-produkter?

Theo
16 maj 2005 · 859 Inlägg

Angående reklamen så är den allt annat än bra. Och den gillas ju inte av sådanna som vet vad billjud handlar om iaf:

http://forum.lazzat.se/showthread.php?t=24763

Läs och skratta åt MDS vetja.

nagel
16 maj 2005 · 105 Inlägg

skiten håller ju inte har själv jobbat med o sälja o montera sterio o alla som haft mds har fått byta ut sina prylar inom ett par månader så jag har inget för mds

MDS = Måste Dumpa Skiten

its not the fart thets kill you ist the smell
Gör som ford köp VOLVO
Attenator
16 maj 2005 · 404 Inlägg

Har inte haft annat än positiva erfaranheter, kört fyra år med min sub och steg-kombo i mazdan, spelas hårt varje dag. Camaron har stereon funkat perfekt i under över 1 år och många mil.

BMW 2002 (1972)
ForEvo
17 maj 2005 · 32 Inlägg

Alla steg jag köpt däifrån under mina år har inte hållt mer än 1-2år.

och NEJ jag har inte kopplat fel eller använt för mycket effekt.

alla stegen har använts som enligt spec. för varje steg och de pallar ett tag men sedan ger dom upp.

Ska inte glömma att nämna deras totalt värdelösa service, alla grejor som är köpta av dom har jag haft garanti på, även fast jag köpt i lokala butiken så har jag själv fått skicka in grejorna + stått för frakten fram/tillbaka.

Har sedan dess handlat i andra butiker, te.x PS billjud (dls, groundzero)i umeå och dom har hållt hur bra som helst, om något mot allförmodan skulle paja så lämnas det in till butiken och DE fixar frakten till ev. raparation eller bytesvara.

Sen kallas det ju ofta "mds watt", vilket i min mening stämmer.
Visst spelar grejorna men det är bättre att lägga en tusenlapp mer och få grejor som är specade för vad dom i verkligheten tål.

Och nej Mds har ingen "egen" fabrik, grejorna tillverkas i bl.a Usa som tillverkar både Mc audio och andra märken.

Senast redigerat av ForEvo (17 maj 2005)

Bahuba Team Plåtskrammel Fårö
18 maj 2005 · 53 Inlägg

Själv håller jag med om att MDS är skit...
Men, som några skriver, så man köper det man vill ha... Skit eller kvalite....

Tycker väldigt mycket om dB-drag, pular själv i vår Swift, tävlade lite förra året på förbenat lokal nivå, dvs enbart på gotland...

Så nu kommer jag med en utmaning till alla dom som diggar mds... Slå 136,7 RIKTIGA db dvs med den "lagliga" mätaren... Med en 15"are som matas med ett steg på 2*40watt riktiga vatt... Jag använder mig av en Ground Zero GZRW15 som jag gav 1000kr för... Steget är ett Autostudio 2.4 steg ( ca 1700:- då det va nytt) som jag gav 400kr för beg... Cd´n är en Sony cdx4000r (ca 2000 kr på 90talet) som har 1,5volt i lågnivån.... Slå det.... Jag låvar att det inte går med mds prylar för samma slant... Skulle det gå... Då ska jag ändra attityd mot mds...
Mvh
Roine

ps: inget db-bygge utan vanlig bil med ett vanligt batteri dvs bly/syra inte gele.... ds

Senast redigerat av Bahuba (18 maj 2005)

Skjut inte upp till i morgon det din hustru kan göra idag.
Saab 9-3 SC Vector 1.9tid "293 parchment silver" (2007)
martin_sail
18 maj 2005 · 2 Inlägg

Har läst lite i tråden och har lite tankar ang, ämnet.
någon var inne på det här med "tävlingsljud" och ljud för vardagslyssnaren.
Jag själv tävlar i segling på hög nationell/internationell nivå. De grejeren jag använder kostar mycket pengar, de är bra kvalitet och "de bästa". alltså snabbast och uppfyller många parametrar för vad man kan kalla bra.

Men det är absolut inga grejer jag rekomenderar till vardags seglaren.
Desamma kanske gäller biljud? Svårt att motivera att köpa dyrare grejer när man inte kan uppskatta de till fullo så att säga.

Självklart är det svårt att jämföra biljud med den sporten jag håller på med men ändå en tanke...

Theo? Du nämnar att det finns prisvärda prylar från andra tillverkare som är bättre? Kan du ge något exempel på detta, är själv på väg att uppgradera ljudet till bilen och har länge tänkt på mds, mycket tack vare deras starka och effektiva(?) reklamkampanger.   

Så ge mig alternativ nu big_smile

tack för mig.

Theo
18 maj 2005 · 859 Inlägg

martin_sail skrev:
Har läst lite i tråden och har lite tankar ang, ämnet.
någon var inne på det här med "tävlingsljud" och ljud för vardagslyssnaren.
Jag själv tävlar i segling på hög nationell/internationell nivå. De grejeren jag använder kostar mycket pengar, de är bra kvalitet och "de bästa". alltså snabbast och uppfyller många parametrar för vad man kan kalla bra.

Men det är absolut inga grejer jag rekomenderar till vardags seglaren.
Desamma kanske gäller biljud? Svårt att motivera att köpa dyrare grejer när man inte kan uppskatta de till fullo så att säga.

Självklart är det svårt att jämföra biljud med den sporten jag håller på med men ändå en tanke...

Theo? Du nämnar att det finns prisvärda prylar från andra tillverkare som är bättre? Kan du ge något exempel på detta, är själv på väg att uppgradera ljudet till bilen och har länge tänkt på mds, mycket tack vare deras starka och effektiva(?) reklamkampanger.   

Så ge mig alternativ nu big_smile

tack för mig.

Hej!
Kan förstå att du jämför med din segling, och visst fungerar det lite så inom billjud med! Men handlar man "rätt" saker (och lägger ner lite tid på monteringen som är så OTROLIGT vikig) så kan man klara sig billigt undan och ändå få till ljudet riktigt bra. Men det är det som är det svåra, att handla sakerna som passar ens anläggning. Men det finns ju forum att fråga på :-)

n-core.se tycker jag har bra och prisvärda saker, och även deras billigare serie(som vissa kanske tycker är dyr) spelar som betydligt dyrare prylar och skall inte jämföras med MDS och liknande. Är helt klart värd att titta på om man tänkt handla saker.
Det finns naturligtvis fler märken/återförsäljare men du bad om ett exempel:-) Annars tycker jag att begagnatmarknaden är det bästa när det gäller saker billigare än n-cores.

/Theo

martin_sail
19 maj 2005 · 2 Inlägg

Theo skrev:
Hej!
Kan förstå att du jämför med din segling, och visst fungerar det lite så inom billjud med! Men handlar man "rätt" saker (och lägger ner lite tid på monteringen som är så OTROLIGT vikig) så kan man klara sig billigt undan och ändå få till ljudet riktigt bra. Men det är det som är det svåra, att handla sakerna som passar ens anläggning. Men det finns ju forum att fråga på :-)

n-core.se tycker jag har bra och prisvärda saker, och även deras billigare serie(som vissa kanske tycker är dyr) spelar som betydligt dyrare prylar och skall inte jämföras med MDS och liknande. Är helt klart värd att titta på om man tänkt handla saker.
Det finns naturligtvis fler märken/återförsäljare men du bad om ett exempel:-) Annars tycker jag att begagnatmarknaden är det bästa när det gäller saker billigare än n-cores.

/Theo

jaa precis men då är vi inne på samma spår om man säger så.

jaa tur att man har dessa forum ; )


Ja tackar för det, ska kolla in det så får vi se :-)
begangnat marknad är ju givetvis ett vettigt alternativ. Men jag tycker att det begränsas till en viss del av min okunskap, svårt att veta vad man ska kolla efter så att säga.

Men att utläsa av denna disskusion så känns inte mds speciellt aktuellt längre.

Theo
19 maj 2005 · 859 Inlägg

Det fungerar oftast jättebra att fråga på forum som detta om man undrar om saker man ser på tex. blocket är bra...:-)

/Theo

CoSmoZ 2lateuloose
21 maj 2005 · 543 Inlägg

MDS... herre gud! har varit med sen -95 i bla dB cirkusen & där är MDS skrääp.. billigt & värdelöst! man kan lika gärna köpa pyramid & biltema prylar..  thats IT

Skulle tippa att org. stereon i en fiat -88 är bättre än MDS!! gå inte på deras reklamknep för det är precis vad det är!:. vill du inte betala så mycket så handla på BRL tex.. om du inte tror mej jämför själv! lyssna & ha din egen uppfattning

tycker du att MDS låter bra i fårhållande till ett tex billigt DLS/ RF kit så köp det! för då hör du inte heller skillnad på ett vanligt kassettband vs CD
el. en org. bubbla motor vs en trimmad V8

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young
chrizz Administratör
21 maj 2005 · 11 783 Inlägg

Skippa direkt pajkastning och kom med konstruktiv kritik och motiveringar till era åsikter istället för "det är skit" osv. Om inte så kommer tråden att låsas...

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
mrcelica
21 maj 2005 · 1 639 Inlägg

Mina Fanatic 6x9 i hatthyllan som får alla att tro att jag har en baslåda är bara ett exempel på att MDS inte är skit, spelar grymt bra för att vara ett par koaxialer o hållt har de gjort i 4 år hitills......

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Stefan1973
21 maj 2005 · 305 Inlägg

Det är ju nackdelen att diskutera ett märke .
Det blir pajkastning PGA åsikts skilnader och erfarenheter .
Aldrig haft MDS . men kikat på deras baslådor på Micro .
Har en Jensen 12:a i Jensen Låda . vet inte om den är mycket bättre änn MDS .
Men klart är ju man e sugen på en dubbel 12:a i låda .
Då kan man ju få lov fråga . Är en 2 12 tums MDS värt sattsa på eller en 2 12 tums GAS ??
inte så stora priskillnader mellan dessa .

Theo
21 maj 2005 · 859 Inlägg

Beror på vad du är ute efter för bas. Är det massor du vill ha så är det bara att köra på nått av alternativen. Annars är det så att generellt låter 1 bas för 2000kr mycket bättre än 2 basar för 1000kr/st.

MVH Theo

Stefan1973
21 maj 2005 · 305 Inlägg

tja det är massiv bas slägga ljud smile

andreas_gbg_
23 maj 2005 · 1 634 Inlägg

Hej igen. Efter mitt senaste inlägg till mds´s fördel så har jag gått och köpt mig ett framsystem av märket KICKER big_smile haha, efter min predikan. Det var inte inläggen i denna tråden som gjort mig avskräckt, har ej vart här sen mitt senaste inlägg, det var mer ett impulsköp pga stressad situation. Ångrade mig efteråt (innan jag kopplat in det). Tänkte så att nu la jag 900kr men kunde lagt till 500kr och fått mds dynamic kit. Blev övertalad av en kille från ett annat forum som tävlat med kicker.

Så i helgen nu fick jag äntligen kopplat in det och nu ångrar jag mig inte längre:) blev grymt nöjd. högtalarkitet är som sagt Kicker´s ES serie, 5tums (har en V40). Någon här som lyssnat? Förslag på komplettering tas gärna emot. Backes baslåda blire nog (jag har hund och barn), med vad för element? skall man fimpa högtalarna i stolparna?

Men däremot tycker jag att pajkastningen på mds är lite väl hård, okej angående deras bristande kvalitet (grejer går sönder och brinner upp, har läst mycket sådant på ett annat forum också), Men ser man deras prylar som budget alternativ så tycker jag ändå att man blir nöjd. En vanlig Svensson som vill byta ut orginalljudet mot bättre tycker jag borde köpa mds framsystem och deras 6-9:or (som jag har och vart grymt nöjd med), kostnad: ca3500kr med steg. (man kanske kan kräva att få med en brandsläckare på köpet:P)

Nu var inte Kicker-framsystemet jag köpte speciellt dyrt, men jag hade gärna kompletterat med ett 4-kanalssteg av samma märke men usch, det billigaste dom har kostar 2500kr, ca 1000kr mer än jag vågar ge utan att bli misshandlad av regeringen. Mds säljer ett Jensen steg för 1600kr. Så vad säger ni? Jensen 1600kr(kraftigare?) vs Kicker 2500kr(mer kvalitet?)?

Hoppas nu ingen moderator blir arg på mig nu pga endel "off topic" i inlägget. Mvh Andreas

Senast redigerat av andreas_gbg_ (23 maj 2005)

Numera Saab 9-5 Aero -00
CoSmoZ 2lateuloose
23 maj 2005 · 543 Inlägg

Pajkastning el. inte ja.. för mej så är det ren erfarenhet men, men.. man har väl blivit färgad av sina år i sterecirkusen!! 

varför spara in på framsystemet som enligt mej är den viktigaste delen i ett system??

skulle hellre köpa mej en billigare bas & byta oftare en köpa ett kasst framsystem.. skönt att du blev nöjd med kicker.. dom har en hel del sjyssta produkter & inte ligger dom allt för dyrt heller..

& som alltid du får vad du betalar för.. varför köpa ett Jensen steg när kickers kostar en 1000:- till? då har du samma märken på prylarna & jag vet att andra handsvärdet e klart bättre med kicker! samt kvaliten & du får mer pulver till dina högtalare

på steg ska man inte komma på watten & sånt utan kolla på priset!..
Jag skulle iaf. lätt välja Kicker i ditt fall om jag bara hade dom två att välja imellan.. men det är jag de!..

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young
Theo
23 maj 2005 · 859 Inlägg

andreas_gbg_ skrev:
Hej igen. Efter mitt senaste inlägg till mds´s fördel så har jag gått och köpt mig ett framsystem av märket KICKER big_smile haha, efter min predikan. Det var inte inläggen i denna tråden som gjort mig avskräckt, har ej vart här sen mitt senaste inlägg, det var mer ett impulsköp pga stressad situation. Ångrade mig efteråt (innan jag kopplat in det). Tänkte så att nu la jag 900kr men kunde lagt till 500kr och fått mds dynamic kit. Blev övertalad av en kille från ett annat forum som tävlat med kicker.

Så i helgen nu fick jag äntligen kopplat in det och nu ångrar jag mig inte längre:) blev grymt nöjd. högtalarkitet är som sagt Kicker´s ES serie, 5tums (har en V40). Någon här som lyssnat? Förslag på komplettering tas gärna emot. Backes baslåda blire nog (jag har hund och barn), med vad för element? skall man fimpa högtalarna i stolparna?

Men däremot tycker jag att pajkastningen på mds är lite väl hård, okej angående deras bristande kvalitet (grejer går sönder och brinner upp, har läst mycket sådant på ett annat forum också), Men ser man deras prylar som budget alternativ så tycker jag ändå att man blir nöjd. En vanlig Svensson som vill byta ut orginalljudet mot bättre tycker jag borde köpa mds framsystem och deras 6-9:or (som jag har och vart grymt nöjd med), kostnad: ca3500kr med steg. (man kanske kan kräva att få med en brandsläckare på köpet:P)

Nu var inte Kicker-framsystemet jag köpte speciellt dyrt, men jag hade gärna kompletterat med ett 4-kanalssteg av samma märke men usch, det billigaste dom har kostar 2500kr, ca 1000kr mer än jag vågar ge utan att bli misshandlad av regeringen. Mds säljer ett Jensen steg för 1600kr. Så vad säger ni? Jensen 1600kr(kraftigare?) vs Kicker 2500kr(mer kvalitet?)?

Hoppas nu ingen moderator blir arg på mig nu pga endel "off topic" i inlägget. Mvh Andreas

Jensenstegen MDS säljer är INTE bra. Finns inga fördelar jämfört med Kickersteget. Men jag själv skulle definitivt köpt begagnat i den prisklassen.

/Theo

andreas_gbg_
23 maj 2005 · 1 634 Inlägg

Theo!
Nu hängde jag inte med riktigt, inga fördelar? Menar du att varken det Jensen steget eller Kickers steget för 2500kr är bra eller att Kickers är bättre? Hur är Kickers billigaste 4-kanals steg egenligen? http://www.dbakuten.se/shop/kicker_shop/kicker_shop.htm 
Heter KX200.4

Jag är lite orolig för att köpa begagnat. Kan ju vara nåt knas, det kanske spelar, men att nåt inte står rätt till iaf.
Mvh ANdreas

Numera Saab 9-5 Aero -00
loudness
23 maj 2005 · 4 554 Inlägg

andreas_gbg_ skrev:
Jag är lite orolig för att köpa begagnat. Kan ju vara nåt knas, det kanske spelar, men att nåt inte står rätt till iaf.
Mvh ANdreas

man får väl lyfta på lochet på stegn och titta vad som finns.. det är ganska lätt och se om de har varit påfrestat... själv sitter jag och förstärker mitt steg.. sätter på kraftigare komponenter och rejälare ledningar..  jag tycker lite synd om den svensson som köper mds prylar tex classic serien från mds.. fick ett par helt nya 4*6 er och tänke: kan ju va kul och se hur de blir.. gick en vecka sen va de inte mer med dom.. ett sån rassel! nä tycker svensson borde lägga några hundralapp till och får riktiga saker.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang