villken bil är mäst körglädje i av 200sx elller 325

kenta_89
22 juli 2006 · 73 Inlägg

undrar nu villken bill som är mest körglädje i av bmw 325 e36 eller nissan 200sx undrar detta för att det är snart dags för kör kort.

Svenss0n
22 juli 2006 · 643 Inlägg

jag gillar inte nissan 200sx så mkt. . så ett fräsch exemplar av en 325 E36 skulle vara mitt val.

mest körglädje orginal får du av 325:an enligt mig. .

Senast redigerat av Svenss0n (22 juli 2006)

Volvo 850R (1997)
precision
22 juli 2006 · 2 652 Inlägg

325 har mkt bättre väghållning orginal . ska du satsa på en bil du vill köra mkt bana med \stripp så är 200sx mkt lättare o trimma .

men orginal så går 325 mkt bättre än 200sx .

mrcelica
22 juli 2006 · 1 639 Inlägg

bmw_z skrev:
325 har mkt bättre väghållning orginal . ska du satsa på en bil du vill köra mkt bana med \stripp så är 200sx mkt lättare o trimma .

men orginal så går 325 mkt bättre än 200sx .

Knappast bättre väghållning i en original 325.
200 är ju en sportbil och har skapligt chassie från början, medans 325'an är en familjebil och är rätt mjuk original... De 325or jag provat har definitivt inte gått bättre än en frisk 200'a...

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
mindclip
22 juli 2006 · 147 Inlägg

BMW 325 är helt enkelt en underbar bil.. mycket nörje o mycket kraft.... rätt så enkel o drifta me plus att den i slut ändan är en BMW..... köp dig en nyare motor från tyskland för små pengar.. så gjorde min polare.. han köpte en 325.... sedan köpte han från tyskland en kvadad M3:a som han la in i 325:an... ja du... do the math.. skönt bil för billig peng smile

eftifo
22 juli 2006 · 126 Inlägg

det beror ju lite på vad du menar med körglädje med, för 200:an är ju bakhjulsdriven och har också turbo, men bmw känns väl lite mer kvalitet!

jonesono Personal- och beteendevetare
22 juli 2006 · 1 082 Inlägg

Bmw skriker ju kvalité vilket du även bör ha i åtanke, men körglädjedelen vete tusan.

Litterarum radices amarae, fructus dulces.
mrcelica
23 juli 2006 · 1 639 Inlägg

jonesono skrev:
Bmw skriker ju kvalité vilket du även bör ha i åtanke, men körglädjedelen vete tusan.

Skriker oxå skyhög försäkring och dussinbil ! Den har ju blivit så grymt vanlig att det är omöjligt att få dem att sticka ut från mängden längre. Rätt skött är det absolut inget fel på 200ans kvallitet..

Senast redigerat av mrcelica (23 juli 2006)

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
SLIMPA
23 juli 2006 · 215 Inlägg

mrcelica skrev:

jonesono skrev:
Bmw skriker ju kvalité vilket du även bör ha i åtanke, men körglädjedelen vete tusan.

Skriker oxå skyhög försäkring och dussinbil ! Den har ju blivit så grymt vanlig att det är omöjligt att få dem att sticka ut från mängden längre. Rätt skött är det absolut inget fel på 200ans kvallitet..

Hur mycket hatar du BMW? smile

mrcelica
23 juli 2006 · 1 639 Inlägg

Varför skulle jag göra det ? Stämmer inte det jag skriver ? Försöker bara vara ärlig ! Att jag sedan ägt en 325'a som kostade mig 70k på två år i reparationer kanske påverkar en del, vad vet jag..
Att nyss ha tagit körkort och sedan åka på en sjuhelvetes premie tycker jag man bör upplysa om...Det är ju knappast BMW's fel att den blivit så vanlig, men det är ju ändå ett faktum eller hur ?!?! Men jag ska väll vara tyst då smile

Senast redigerat av mrcelica (23 juli 2006)

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Kallberg D.K
23 juli 2006 · 16 Inlägg

För ett år sedan köpte jag min första bil som vart en Golf vr6.. ångrat mig väldigt mycket att jag inte köpte en bil med bakhjulsdrift/TURBO på en gång. Har varken kört en 325a eller en 200sx.. men efter att ha åkt båda och fått en liten uppfattning om bilarna så skulle valet lätt, utan tvekan bli en nissan.

Pioneer sound.vision.soul
damirshark
23 juli 2006 · 180 Inlägg

bmw 325

hanning81 Greve
23 juli 2006 · 135 Inlägg

Inget snack om saken... Nissan! Allt som tidigare nämnts är av största relevans! Försäkring, reservdelar, möjligheten att trimma, det underbara pyset från dumpen... Sen faktumet att en 325 original ligger ganska jämnt upp till 180km/h men sista steget till 250 har den inte en suck...
Turbo is King!

wack Köksdiktator
23 juli 2006 · 10 Inlägg

hmm har ägt en 200sx 89 under vinter och våren med nytagen styrlapp så skulle års premien bli 19 550:-!!!så den e inte billig men jävligt rolig att sladda runt på stan med spöar de mesta

jonesono Personal- och beteendevetare
23 juli 2006 · 1 082 Inlägg

mrcelica skrev:

jonesono skrev:
Bmw skriker ju kvalité vilket du även bör ha i åtanke, men körglädjedelen vete tusan.

Skriker oxå skyhög försäkring och dussinbil ! Den har ju blivit så grymt vanlig att det är omöjligt att få dem att sticka ut från mängden längre. Rätt skött är det absolut inget fel på 200ans kvallitet..

Jo visst kan försäkringen vara dyr, men det går nog att lösa med att försäkra på förälder (om man bor hemma osv)... kan säga så här, att en nissan 200sx nog inte är så väldigt mycket billigare då väl den räknas/borde räknas som sportbil. Har jag rätt? Visst har bmw fått höga premier för att många yngre kör som om de inte visste hur man gör, det håller jag med om och förbannar mig över.
Tror nog att en snyggt lite annorlunda stylad bmw e36 kan dra sina blickar till sig, det är nog inga problem. T.o.m min bil får en hel del blickar, vilket för mig är konstigt då den inte är stylad för fem öre och som du säger, det finns ju en del av dem där ute! (fast det är kanske för att den låter hehe)
Jag hade nog iaf tagit bmw:n, men det är jag de... är ju helt såld på dem så. smile

Litterarum radices amarae, fructus dulces.
LocKtar Herr
23 juli 2006 · 1 722 Inlägg

Har ingen erfarenhet av bmw'n, men har ju själv en pigg original s13, och jag tycker den e svinkul att köra, stabil och rejält bra drag när turbon börjar ladda:) men åker du mer än 2st i bilen så kan det bli trångt:) och försäkring är väl faktist inte den billigaste om du har bilen skriven på dej själv och är under 25! och som någon annan sa, för billig peng kan du få den extremt mkt snabbare!

lycka te!

Senast redigerat av LocKtar (23 juli 2006)

There's no need to fear, UNDERDOG is here!
Nipfel
23 juli 2006 · 268 Inlägg

själv skulle jag valt 200an! snygg, lätt å trimma!

BzC
27 juli 2006 · 6 Inlägg

Haha! Är ingen idé att ens ställa frågan! De som svarar är ju bara de som äger liknande fordon! Bmw-folket hyllar 325 å japsarna 200an! Själv gillar ja båda bilarna! Men bmwn är ju hållbarare, å enligt mitt tycke mycket finare! Men ja har ju Bmw, haha!!

Caffe
27 juli 2006 · 1 436 Inlägg

Jag skulle försöka få tag på en 200sx, finns ju hur mycket som helst både trimm och styling.
Fast det är väl mest för att jag tycker E36 är den mest kebabbiga bimmern genom tiderna.
Tacka vet jag E30, det är fina grejjer.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
jokke_b
6 december 2006 · 315 Inlägg

Skit snack de om att bmw e sö mö dyrare än 200sx. en kompis som skulle köpa en 200 men fick inte råd för dom dyra försäkring och grejer så BMW utan tvecka allså

Allt eller inget!!!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang