Satt in nytt slutsteg, när basen kommer dör steg och bas.

Thaien
11 februari 2011 · 933 Inlägg

Tjenare satt in ett annat steg, ett alpine sen vet jag inte mer vad de heter, Basen är en rockford r1 12 tum, Det är så att om man ställer in steget att spela lite mer bas så dör den, Alltså den spelar ett tag sen när basen kommer i en låt tex så dör allt, Lampan lyser grönt, men när den dör så lyser den rött och slocknar men efter 15 sek börjar den lysa grönt för att sedan dö igen och håller på så till det inte är mycket bas. Samma om jag höjer volymen. Jag undrar om det är steget som inte orkar driva? eller får den inte tillräckligt med ström? för jag tycker ju inte de e värsta grejorna så de borde ju funka.

BMW M5 (1999)
Alpinabiturbo Kulan
11 februari 2011 · 1 435 Inlägg

Hur har du kopplat? Kolla upp exakt vad det är för modellnamn på grejerna du har så kan vi hjälpa dig.
Det kanske är så att du lastar ner steget för lågt, eller så är det felkopplat. Alternativt för dåligt med ström.

BMW 535D Touring "Carbonschwarz" (2006)
BMW 523ia "Aspensilver" (1996)
BMW 740ia "Aspensilver" (1997)
evilaudio
11 februari 2011 · 16 195 Inlägg

Dåligt med ström elle för lågt lastat steg.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Thaien
11 februari 2011 · 933 Inlägg

okej för jag har kört med de här ett tag, tänkte att jag skulle byta steg men bytte tillbaks då inte blev bättre, låg lastat steg?


EDIT: alltså kört med de gamla steget pioneer

Senast redigerat av martincool (11 februari 2011)

BMW M5 (1999)
Thaien
11 februari 2011 · 933 Inlägg

vad menas med för lågt lastat steg?

BMW M5 (1999)
big-jepp
11 februari 2011 · 3 187 Inlägg

martincool skrev:
vad menas med för lågt lastat steg?

du har kopplat så ohmen blir för lågt, steget kanske bara är 2 ohms stabilt och kopplar du då basarna i 1 ohm så klipper steget, steget slår i protect.
kan även vara så att du har för lite ström, kolla vad du har för grejer.

Honda civic "civicen" (1993)
Alpinabiturbo Kulan
11 februari 2011 · 1 435 Inlägg

Det blir enklare för oss att hjälpa dig om du skriver vad du har för grejer samt om vi får reda på hur du har kopplat.. smile

BMW 320D Touring "Titansilver" (2008)
BMW 740ia "Aspensilver" (1997)
BMW 535D Touring "Carbonschwarz" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang