Csab dämpmatta bra eller dålig?

michieff ljudfantast
8 mars 2011 · 1 372 Inlägg

ChriZtoffer skrev:

michieff skrev:

ChriZtoffer skrev:
Kul med nån som testat Csab mattan! Ser fram mot jämförelsen mot SilentCoat. smile Sen kan du väl ta och jämföra med STP silver också när du ändå håller på? wink

STP Silver bulk 3.975kvm kostar 798 :- på BRL nu, kanske är ett bättre kort än CSABn?

Jo vet, har sett den. Men jag behöver inte så mycket mer matta. wink Har några ark CSAB på väg hem nu iaf så får testa den på kvarvarande bakdörr, tur man inte hunnit dämpa den än.

yes! låter bra det

big-jepp
8 mars 2011 · 3 187 Inlägg

ChriZtoffer skrev:

michieff skrev:

ChriZtoffer skrev:
Kul med nån som testat Csab mattan! Ser fram mot jämförelsen mot SilentCoat. smile Sen kan du väl ta och jämföra med STP silver också när du ändå håller på? wink

STP Silver bulk 3.975kvm kostar 798 :- på BRL nu, kanske är ett bättre kort än CSABn?

Jo vet, har sett den. Men jag behöver inte så mycket mer matta. wink Har några ark CSAB på väg hem nu iaf så får testa den på kvarvarande bakdörr, tur man inte hunnit dämpa den än.

hur många ark har du köpt? vart köpte du dom? smile kommer bli spännade att se resultatet!

Honda civic "civicen" (1993)
ChriZtoffer GAS democar 2018!
8 mars 2011 · 8 744 Inlägg

Det blev några testark från Carbonize, troligtvis 6st så det areamässigt motsvarar dom 4 SC som sitter i andra bakdörren. smile Film & ett utlåtande kommer självklart när matten är monterad!

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
michieff ljudfantast
9 mars 2011 · 1 372 Inlägg

ChriZtoffer skrev:
Det blev några testark från Carbonize, troligtvis 6st så det areamässigt motsvarar dom 4 SC som sitter i andra bakdörren. smile Film & ett utlåtande kommer självklart när matten är monterad!

När kommer den smile?

ChriZtoffer GAS democar 2018!
9 mars 2011 · 8 744 Inlägg

Senast fredag hoppas jag, vet inte exakt.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
teamgrosso Grävmaskinist på lasses entreprenad
9 mars 2011 · 15 Inlägg

ChriZtoffer skrev:
Senast fredag hoppas jag, vet inte exakt.

Kommer till dig imorgon wink

BMW M5 (1990)
michieff ljudfantast
9 mars 2011 · 1 372 Inlägg

teamgrosso skrev:

ChriZtoffer skrev:
Senast fredag hoppas jag, vet inte exakt.

Kommer till dig imorgon wink

Hur skulle du jämföra CSAB och STP Silver? Förstår att du gärna vill pusha för CSAB men om du försöker smile

ChriZtoffer GAS democar 2018!
9 mars 2011 · 8 744 Inlägg

Kanon! smile Då ska jag försöka avsätta lite tid till dämpning i morgon.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
big-jepp
9 mars 2011 · 3 187 Inlägg

michieff skrev:

teamgrosso skrev:

ChriZtoffer skrev:
Senast fredag hoppas jag, vet inte exakt.

Kommer till dig imorgon wink

Hur skulle du jämföra CSAB och STP Silver? Förstår att du gärna vill pusha för CSAB men om du försöker smile

Csab har tjockare aluminium "skal", samt att den väger rätt så mycket mer än stp mattan. detta medför även här att Csab är lite med jobbigare att jobba med än stp mattan (dock ingen monster skillnad). sen är ju även Csab mattan något tjockare.
angående dämpningsförmågan så vill jag inte yttra mig ännu då jag inte har använt Csab på bilen ännu.

Honda civic "civicen" (1993)
teamgrosso Grävmaskinist på lasses entreprenad
9 mars 2011 · 15 Inlägg

michieff skrev:

teamgrosso skrev:

ChriZtoffer skrev:
Senast fredag hoppas jag, vet inte exakt.

Kommer till dig imorgon wink

Hur skulle du jämföra CSAB och STP Silver? Förstår att du gärna vill pusha för CSAB men om du försöker smile

jag personligen tycker att csab mattan är lite vassare men d e alltid en smaksak från person till person
när man jobbar med mattan och så vidare. Den mattan jag tycker känns mest lik är dynamat mattan
dom e ganska lika o jobba med och dom dämpar sjukt bra till allt.

// Grosso

BMW M5 (1990)
ChriZtoffer GAS democar 2018!
10 mars 2011 · 8 744 Inlägg

Fick hem 6 ark CSAB idag. smile Hann dock inte testa den p.g.a att en kompis skulle ha hjälp med att installera en Alpine PXE-H650, rolig liten låda. smile Men i morgon ska jag ge mig på lite dämpning, självklart blir det en filmsnutt också! Om jag kommer ihåg så tänkte jag filma även när jag dämpar, kanske inte gör allt helt rätt men det fungerar. Mattan känns iaf styvare än SilentCoat, får se hur den är att jobba med.

EDIT: Vägde just mattorna. Fyra ark SilentCoat (den mängd som sitter i ena bakdörren, 3942cm2) väger 1333 gram. 6 ark CSAB (3730cm2) väger 1436 gram. SilentCoat är 2,02mm på tunnaste stället och 2,4mm på "topparna", CSAB är 2,12mm tjock.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
M_icke_
10 mars 2011 · 3 466 Inlägg

Testa även med värmepistol, det gör underverk på vissa mattor!

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"
ChriZtoffer GAS democar 2018!
10 mars 2011 · 8 744 Inlägg

Det ska jag göra! Men jag har aldrig haft något problem med att dämpmatta inte fäster, men så gör jag även ordentligt rent med T-röd innan. smile Snarare så att mattan hugger innan man hunnit få den riktigt på plats.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
M_icke_
10 mars 2011 · 3 466 Inlägg

ChriZtoffer skrev:
Det ska jag göra! Men jag har aldrig haft något problem med att dämpmatta inte fäster, men så gör jag även ordentligt rent med T-röd innan. smile Snarare så att mattan hugger innan man hunnit få den riktigt på plats.

Ja fast det värmepistolen främst gör är att mjuka upp mattan. Då blir massan mycket mera kletig och betydligt lättare att trycka ut riktigt och resultatet blir dessutom bättre.

Jag vet att bland annat B2s matta blir det sjuk skillnad på om man värmer den!

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"
ChriZtoffer GAS democar 2018!
10 mars 2011 · 8 744 Inlägg

Ska testas, fast ytterplåten i mina dörrar är rätt slät så mattan behöver inte vara så värst mjuk för att smita åt bra där, värre är det om man dämpar t.ex. mellanplåten där det kan vara väck åt alla håll och kanter.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
M_icke_
10 mars 2011 · 3 466 Inlägg

ChriZtoffer skrev:
Ska testas, fast ytterplåten i mina dörrar är rätt slät så mattan behöver inte vara så värst mjuk för att smita åt bra där, värre är det om man dämpar t.ex. mellanplåten där det kan vara väck åt alla håll och kanter.

Nej men du ska ju pressa mattan så du verkligen trycker ut massan mot plåten o då e de en fördel att massan är mjuk även på plana ytor;) Testa så kommer du förstå vad jag menar! smile

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"
ChriZtoffer GAS democar 2018!
10 mars 2011 · 8 744 Inlägg

Förstår precis vad du menar, men tvivlar på att värmning kommer göra någon nytta på så plan yta. smile Ska göra klart utan värmning först så det är samma förutsättningar på båda sidor, testar att värma på sen. Självklart pressar jag fast mattan också, det gör ju mer än hälften av nyttan!

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
michieff ljudfantast
11 mars 2011 · 1 372 Inlägg

M_icke_ skrev:
Testa även med värmepistol, det gör underverk på vissa mattor!

Tyckte det funkade bra att värma SC också, men nu la jag den bara i bagaget så då är det bara att stampa ner skiten med fötterna cool

michieff ljudfantast
12 mars 2011 · 1 372 Inlägg

ChriZtoffer skrev:
Men i morgon ska jag ge mig på lite dämpning, självklart blir det en filmsnutt också!.

Update! smile

ChriZtoffer GAS democar 2018!
12 mars 2011 · 8 744 Inlägg

Kommer idag istället, hoppas jag. Fick fullt upp igår då jag fick krångel med en som köpt en telefon av mig, tillbringade halva kvällen med diskussioner... Ska bygga lite baslåda nu under dagen så hoppas jag hinna få i dämpmattan ikväll. smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang