Rädd för dörruppslag, vilken bil väljer man?

d.fagersten
17 februari 2011 · 150 Inlägg

Jag hatar att få dörruppslag och andra skador från oförsiktiga människor.

Har i dagsläget garage men om jag flyttar kommer jag till största sannolikhet vänta ett par år innan jag kan få ett garage igen. Får parkera på vanliga parkeringar och alla vet vi ju hur ofärsiktiga folk är med andras bilar.

Vad ska jag köpa för bil där det inte är lika stor chans att få skador?

Första tanken en skrotig Volvo 850... men nej skulle inte tro jag står ut längre än 2 veckor. Så en bil från 50-150.000:- Där jag monterar rejäla sidesteps, frontbåge och ev båge baktill.

Funderar på XC90 XC70 Bmw X5 ... Kom gärna med bättre förslag kör idag en 9-5 Aero och vill helst inte byta typ av bil men blir ett måste om jag ska kunna sova gott om natten hehe  smile

Kör lite av varje ;)
DusanMandick Random Hero
17 februari 2011 · 4 047 Inlägg

Cheva silverado, aningen höjd och med sidesteps. så händer det inte ett skvatt när kalle 10år slänger upp dörren i din bil 10 ggr om wink

Sen om folk ställer sig brevid en sån bil så tänker dom automatiskt "cool bil, den får ja va försiktig med" känns det som.

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
d.fagersten
17 februari 2011 · 150 Inlägg

Haha ja men ska ju vara en bil som inte tar 2 liter milen också, och kvaliten på jänkarna gillar jag inte riktigt , en gång ägare till amerikansk, aldrig mer typ hehe Har tetstat 3 gångar tongue

Kör lite av varje ;)
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
17 februari 2011 · 3 929 Inlägg

Som han ovanför skrev. En rejäl Silverado eller Blazer.
Och, då kan du leka med bilen i skogen också! Vilket inte går så bra med XC90/X5 etc wink

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Scorn89 Archmage of the entire universe
17 februari 2011 · 281 Inlägg

DusanMandick skrev:
Cheva silverado, aningen höjd och med sidesteps. så händer det inte ett skvatt när kalle 10år slänger upp dörren i din bil 10 ggr om wink

nog lär det nog hända nått men inte på din egen bil big_smile

detta är en signatur. det finns många olika, men detta är min.
Saab 900 GL "Stål-Ulla" (1983)
DusanMandick Random Hero
17 februari 2011 · 4 047 Inlägg

Scorn89 skrev:

DusanMandick skrev:
Cheva silverado, aningen höjd och med sidesteps. så händer det inte ett skvatt när kalle 10år slänger upp dörren i din bil 10 ggr om wink

nog lär det nog hända nått men inte på din egen bil big_smile

Precis min tanke, ska man slå upp dörren i andras bilar får man skylla sig själv wink

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
17 februari 2011 · 3 929 Inlägg

Såg nu att jag svarade lite sent.
Men måste säga att det är synd att du själv måste pröjsa ut pengar för en bil som dom verkligen inte slår upp dörren i.
Du betalar för att dom idioterna ska hålla sig i nackskinnet. Trist sad

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Emilius Avstängd
17 februari 2011 · 1 714 Inlägg

En polisbil kanske?

twin_cam Smålänning
17 februari 2011 · 7 877 Inlägg

LADA NIVA har tjock plåt smile Men gillar du inte amerikansk kvalité kan du glömma det på en gång, för rysk är inte mycket bättre wink

Varför inte en japanpickis, asfränt med lite extragrejer på smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
zoopåse
17 februari 2011 · 1 171 Inlägg

En bil med olackerade sidolister. Det enda som inte de skyddar mot är bakdörrar som öppnas för brett. Sedan ser du till att inte parkera på snedställda rutor för då kan skärmarna få märken på sig. Kanske terrängplast hjälper mot det.

Senast redigerat av zoopåse (17 februari 2011)

henne_svenne
17 februari 2011 · 668 Inlägg

Skriv nått namn på att mc gäng på sidan av bilen rätt tydligt så håller nog fan föräldrarna i barnen ska du se wink

Chrysler Crossfire 3,2 "pappas pärla" (2003)
d.fagersten
17 februari 2011 · 150 Inlägg

Kör redan en Mitsubishi L200 en av de bekvämaste Japanoickisar man kan köra och nej den typen av bil är lite väl "struttiga" på vägen hmm Jag kommer inte på annat än XC90 som ett riktigt bra alternativ.

Olackade sidolister har jag ju redan men visst har jag ändå fått något märke på bilen för de, tråkigt att betala 750:- till buckelnissen varje gång man får ett dörruppslag hehe

Kör lite av varje ;)
tpdabster
18 februari 2011 · 224 Inlägg

Se till att hyra tre parkeringar och ställ dig i den i mitten så är problemet löst, och du behöver inte byta bil smile

Volvo V40 2,0T "Blackline" (1999)
Mack Forum- och sitemoderator
18 februari 2011 · 26 173 Inlägg

tpdabster skrev:
Se till att hyra tre parkeringar och ställ dig i den i mitten så är problemet löst, och du behöver inte byta bil smile

Det där funkar inte.
Står alltid nån jävel bredvid en när man kommer ut i alla fall..

Till topic: köp en gammal Toyota Hilux. Dom är - enligt Top Gear - näst intill odödliga smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Ubbe83 Sjukskriven snowboaråkare
18 februari 2011 · 510 Inlägg

Behåll din bil och skaffa dig några båtfendrar som du hänger på när du parkerar...

Svenska Subaru Imprezaklubben...
Chevrolet Colorado "Flexifule" (2005)
Toyota Starlet "Lilla Leo" (1983)
d.fagersten
18 februari 2011 · 150 Inlägg

Har man fendrar utefter hela bilen så hänger väl de och slänger i vinden och repar pga det ist.

Hyra två parkeringar är ett enkelt sätt men tyvärr oftast svårt att få tag på 2 st som ligger intill varandra. Innan jag fick garaget här som jag bor nu så fick jag en ytterplats så det var perfekt, sen helt plötsligt blev platsen brevid mig ledig men var redan uthyrd på nytt när jag pratade med föreningen. Fick tag på personen som hyrt platsen och lyckades få henne att gå med på ett byte. Så nu har jag det sjukt bra egentligen 2 bra platser och ett garage. Men hade gärna flyttat lite på mig och då blir det värre. Ju närmre stan man kommer desto värre blir de hmm

Nej flyttar jag så får jag parkera bägge bilarna på förvaringsstället jag har forden på vintertid. Köpa mig nåt annat som jag inte behöver vara så rädd om. Och på sikt skaffa mig en fet XC90 alternativt XC70. Kommer faktiskt inte på något som är mera prisvärt och praktiskt.

Kör lite av varje ;)
Hilmer
18 februari 2011 · 1 789 Inlägg

Tål det mesta wink

http://0.tqn.com/d/4wheeldrive/1/0/w/L/1/ArturoD_Hon_64LandRover_1RR.jpg

Marticus Meldem
18 februari 2011 · 917 Inlägg

vet inte om någon skrivit det än men du kan ju hyra 2 st platser och stå på om man kan det smile

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻
twin_cam Smålänning
18 februari 2011 · 7 877 Inlägg

Hilmer skrev:
Tål det mesta wink

http://0.tqn.com/d/4wheeldrive/1/0/w/L/ … er_1RR.jpg

Utom terrängkörning, för då äter dom drivaxlar yikes

Denna är nog bättre smile
http://storgoteborg.eldslackningsverket.se/bilder/14/1461.jpg

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Benni86
24 mars 2011 · 167 Inlägg

Jag har det perfekt i mitt område. Har fått en ytterplats och brukar då parkera ca halva bilen utanför rutan alltid. För jag vet att han som står brevid inte bryr sig om han skadar sin bil. Jag har klarat mig i 3 år nu utan ett dörruppslag och ingen som har klagat för at jag står för långt ut. Förutom snöröjarna i vinter. Men då skyllde jag bara på att han brevid mig parkerar så långt in på min ruta.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang