Skulle Du köpt en m3 e46 eller supra?

Supraner VIP Medlem
17 februari 2011 · 251 Inlägg

Så det är så? Eftersom jag har läst runt lite på amerikanska forumet och det jag kom fram till var att typ alla USA modeller inte kunde "engage"a  burnout mode hur många gånger som helst. Medans den europeiska tydligen skulle kunna göra både och hur många gånger som helst :S ?

D_Nilsson
17 februari 2011 · 754 Inlägg

Jag la upp det här klippet för några dagar sedan, kanske gör valet lättare? wink http://www.garaget.org/video/100382

Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson
Porsche Boxster S "987.1" (2006)
D--L
17 februari 2011 · 10 Inlägg

Ja kör själv supra och de är en jävligt rolig bil att köra smile Dock vet ja inte riktigt hur m3an går men supran kan ja bara rekomendera då du inte kommer bli besviken smile

Senast redigerat av D--L (17 februari 2011)

Rquired Allmänt envis
17 februari 2011 · 12 512 Inlägg

Qziny skrev:
Så det är så? Eftersom jag har läst runt lite på amerikanska forumet och det jag kom fram till var att typ alla USA modeller inte kunde "engage"a  burnout mode hur många gånger som helst. Medans den europeiska tydligen skulle kunna göra både och hur många gånger som helst :S ?

"Burnoutmode" är ingen Bmw-funktion utan kommer med en eftermarknadsmjukvara till SMG som jag förstått det, pillar man på bilen i andra hand kan man förmodligen plocka bort ovanstående spärr med men original säger elektroniken ifrån. smile

David: Vilket ljud!

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Supraner VIP Medlem
17 februari 2011 · 251 Inlägg

Tack för klippet !! Missade när det kom till sidan O.o   Underbart ljud faktiskt...

Det är jag säker på att jag inte skulle bli med någon av dessa bilar! wink


OT : Förresten, kan det varit din vita supra jag såg på mantorp förra året? Du hade precis införskaffat den bara några dagar innan träffen? Iaf en underbar färg på supran!! Och skönt med mkt original, det gillas! smile

D--L
17 februari 2011 · 10 Inlägg

De kan stämma smile

IceEyes Varningar: För många..
17 februari 2011 · 2 552 Inlägg

E46 fungerar nog bättre till vardags, men ser å andra sidan rätt "mild" ut i förhållande till Supran enligt mig. Personligen skulle jag alla dagar i veckan välja en Volvo Amazon eller Saab 99 före båda dessa smile

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
Supraner VIP Medlem
17 februari 2011 · 251 Inlägg

IceEyes skrev:
E46 fungerar nog bättre till vardags, men ser å andra sidan rätt "mild" ut i förhållande till Supran enligt mig. Personligen skulle jag alla dagar i veckan välja en Volvo Amazon eller Saab 99 före båda dessa smile

Jag hoppas att du skojar ? yikes

IceEyes Varningar: För många..
17 februari 2011 · 2 552 Inlägg

Qziny skrev:

IceEyes skrev:
E46 fungerar nog bättre till vardags, men ser å andra sidan rätt "mild" ut i förhållande till Supran enligt mig. Personligen skulle jag alla dagar i veckan välja en Volvo Amazon eller Saab 99 före båda dessa smile

Jag hoppas att du skojar ? yikes

Jag är helt allvarlig. En fräsch Amazon eller 99 är betydligt charmigare och mysigare, men i valet men mellan Supra och M3 så är Supran den givna vinnaren i min bok.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
Tschagerlund
18 februari 2011 · 133 Inlägg

D_Nilsson skrev:
Jag la upp det här klippet för några dagar sedan, kanske gör valet lättare? wink http://www.garaget.org/video/100382

Är jag den enda som var tvungen att ta en väldigt kall dusch efter att jag såg detta? smile

Hon: Det är ju bara en bil.
Jag: Du är bara en tjej.
Nissan 350z (2004)
Turbovin Turbo lover
18 februari 2011 · 555 Inlägg

Kan inte riktigt bestämma mig för vilken som är minst uttjatad men föredrar nog M3:an. Men Suprorna är ju nåt av det mest hållbara som gjorts om man ska trimma.

Subaru Impreza STI Type R "AVCS 2.1l stroker" (2000)
Ctr07
18 februari 2011 · 247 Inlägg

Supra smile

_Tony_ ???
18 februari 2011 · 661 Inlägg

GTi-R_Danne skrev:

_Tony_ skrev:

Lundberg87 skrev:

Hade både en supra och M3 E46 förra sommaren.

Supran kostade 11.616kr / året i helförsäkring.
M3an kostade 20.574 kr / året i helförsäkring.

Så visst skiljer det, Mer eller mindre beroende på vart man bor då också. Men bmw's M bilar är garanterat en utav dom dyraste bilarna att försäkra.

Speciellt då i den här idiotstaden big_smile

Är väl inge fel på slöddertälje big_smile

haha näe men de är då inte mkt rätt heller :p

Aerodynamik ...
18 februari 2011 · 7 120 Inlägg

Har åkt båda bilarna, dock var M3an standard förutom värre stötdämpare och avgassystem medans Supran hade allt från coilovers till 500hk smile Tycker personligen Supran är snyggare om man gör rätt och den är mycket roligare att åka i, effekten känns verkligen till skillnad från M3an som drar hela vägen.

wallingstam
12 april 2011 · 474 Inlägg

Intressant tråd, passar precis in i min situation.
Har letat efter en eu-spec supra sen januari för vettig peng men sen i helgen (när jag äntligen hade hittat en!!) så började jag tänka om... Då klev m3 in i bilden istället, med ESS-kit på givetvis.

Så jag satte mig ner och började maila lite intressanta objekt (är en prutare så jag mailar alltid på massa olika), en kille nappade och den hämtar jag imorgon. Sen så blir det på med ESS-kit vilket alla säger ska hålla riktigt bra. Så det är bara att hålla tummarna att det gör det, för då tror jag att det var rätt att välja M3 faktiskt.

Den är vänsterstyrd, nyare i allting, härligare ljud (smaksak visserligen), rymligare (till skillnad från supran så får man ju faktiskt plats i baksätet!), den är lättare än supran, den är smidigare än supran... Så för mig som använder bilen mycket all-round som man säger så vägde dessa anledningar över för M3:an.

Dock så är grejerna som "väger tillbaka" åt suprans håll, just suprans hållbarhet och potential till att trimma.. Men vaf*n om man får tag i en fräsch M3 till vettigt pris så kan man kasta i en kompressor för pengarna som det är upp till en eu-spec supra!

Kommentera & Rösta ! ©
Nissan 300zx "SuperFineZ" (1990)
Supraner VIP Medlem
12 april 2011 · 251 Inlägg

Enl. mitt tyckte så gjorde du ett perfekt val!!
Förstår dock inte varför du letar efter någon av dessa två bilar då du har en skaapligt fräsh c6?
Väldigt bra banbilar och har du tröttnat på effekten så finns det väl kompressorkits eller liknande till den med? wink

Annars håller jag med dig.. En ESS-m3 är drömmen som får vill ha begäret att gå så långt att en supra tyvärr inte har så mkt att komma med hmm !!

dadooo
12 april 2011 · 841 Inlägg

Suuuuuuuprahhhh!!!!!

Nissan r33 "PLASTIDIP" (1996)
Volkswagen mk2 "coupe luxuz 11 500 mil" (1988)
Volkswagen Golf r32 "youtubekändis" (2008)
wallingstam
12 april 2011 · 474 Inlägg

Delar kontot med min far som är in och snurrar ibland här på garaget och "tyvärr" så är det ju hans C6:a.

Så tanken är att åka ifrån han i sommar smile

Kommentera & Rösta ! ©
Nissan 300zx "SuperFineZ" (1990)
Supraner VIP Medlem
12 april 2011 · 251 Inlägg

wallingstam skrev:
Delar kontot med min far som är in och snurrar ibland här på garaget och "tyvärr" så är det ju hans C6:a.

Så tanken är att åka ifrån han i sommar smile

HAHA, gillart starkt!!  Med ESS-kitet som ska ge 500hk tror jag nog du borde dra han, eller? Vet inte riktigt hur det funkar med vikt/hp förhållandet mellan 400hk och lägre vikt.. Men tror att m3an borde ta corvetten ändåå.. Lycka till iaf! wink
Du får gärna lägga upp bilen så fort som möjligt så man kan få kika på den!! big_smile

wallingstam
12 april 2011 · 474 Inlägg

Tror nästan det är samma vikt på bilarna så det borde vara min fördel smile

Japp, det dyker nog upp en bild imorgon... och lite videor sen när ESS har kirrat biffen! smile

Kommentera & Rösta ! ©
Nissan 300zx "SuperFineZ" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang