V70n t5 trim tips ?

Nocklas
21 februari 2011 · 50 Inlägg

just fått hem en 19t turbo med 6ans raka avgas läst att 7ans ska vara bättre så sätter på de för har ett liggandes... men till frågan vad ska ja uppgradera med för att få ut lite till ?

968or tänkte ja köpa, lagomt ? (någon som har säg till)
bränsle pump ? vad för någon passar ?
grövre rör till insuget på turbon ?(öppet filter eller box ?)
alu intercooler ??
chip eller är det värt att mappa på dessa små saker ja byter?
räcker dessa saker att byta för att få ut ca 350hk ?

tacksam för tips och trix! smile

Volvo 740 t5 "5a" (1985)
jok3 Lastbilsschaffis
21 februari 2011 · 886 Inlägg

Byter du spridare och turbo är en mappning att rekomendera

"Man måste plocka isär något för att kunna lära sig att sätta ihop det igen"
Skriv en kommentar om vad du tycker och lägg en röst på någon av bilarna. Kolla också in mitt projekt 960 T5 .
Angry Drift Team
TurbOla Reservdansk
21 februari 2011 · 6 271 Inlägg

Större downpipe...

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
Nocklas
21 februari 2011 · 50 Inlägg

beställer en 45mm intercooler dåsmile
sitter 3" hela vägen redan med en dämpare =P
hur mycket tjänar man att mappa istället för att chipa då tro?

Volvo 740 t5 "5a" (1985)
jok3 Lastbilsschaffis
22 februari 2011 · 886 Inlägg

Chipar du så kan bilen gå sämre om du ändrar på något. Ex spridare. Mappningen är även optimerad för just din bil och inte för alla med en likadan.

"Man måste plocka isär något för att kunna lära sig att sätta ihop det igen"
Skriv en kommentar om vad du tycker och lägg en röst på någon av bilarna. Kolla också in mitt projekt 960 T5 .
Angry Drift Team
m_s70R
22 februari 2011 · 56 Inlägg

A-tech säljer färdiga programvaror för 19t, förutsatt att du kör med blå spridare och org LMM. Ska du köra med gröna spridare och 3" LMM som ger utrymme för högre laddtryck är en mappning ett måste förutsatt att du ha H-stakar eller likvärdigt. Sen en 19t lär inte ge mer än max 330 ärliga hästar på en sån motor.

Mappning kostar runt 10k, och chipp kostar runt 7,5k.

Nocklas
23 februari 2011 · 50 Inlägg

okej härligt svar det tackar man för dom rullar in sakta men säker iaf smile
okej men de sitter 3"lmm orginal på den.. och vill ju inte byta stakar på den kostar ju en hel del=/

Volvo 740 t5 "5a" (1985)
Nocklas
23 februari 2011 · 50 Inlägg

och hur ser jag till de ?=P

Volvo 740 t5 "5a" (1985)
Christian S
23 februari 2011 · 4 816 Inlägg

genom att säga det till den som ska mappa bilen.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Nocklas
23 februari 2011 · 50 Inlägg

de var inte svårare alltså smile vad ska ja ha för bränslepump som passar direkt ?
några mer tis som ja kan göra ?

Volvo 740 t5 "5a" (1985)
TurbOla Reservdansk
24 februari 2011 · 6 271 Inlägg

Dansken- skrev:
Du behöver inte byta stakar om du tänker köra med ett 19T. Se bara till att inte att den inte får allt för tokigt mycket moment.

Det farliga är väl mycket vrid på låga varv?

Om man har en del vrid på höga varv är det väl inte lika farligt, om jag inte missminner mig?

Vet ju att ovanstående gäller ju för växellådor, så det borde väl gälla för vevstakar med? tongue

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
m_s70R
24 februari 2011 · 56 Inlägg

Om man har en del vrid på höga varv är det väl inte lika farligt, om jag inte missminner mig?

Blir ju rätt tokiga vridmoment om man får ut bra med effekt på lägre varvtal som t.ex en 19t är väldigt bra på.

Känns ju jobbigt att behöva ligga på höga varvtal för att våga trycka plattan i mattan för att inte utveckla för höga vrid, och de gångerna polaren drar förbi en är det ju lätt hänt att man blir lite ivrig på gasen:P

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang