Viggen vs T5R

Gemini__
24 mars 2006 · 196 Inlägg

Skulle helt klart välja en T5-R framför en Viggen. Nog för att båda bilarna är är framhjulsdrivna, med allt vad det innebär, men tycker Volvon hanterar kraften bättre än Saabens veka chassi. Sedan är Saaben riktigt trång och den verkliga kvalitén verkar inte ligga på topp. Men de är riktigt snygga, helt klart.

T5-R:en känns mer gedigen och är också riktigt snygg.

Saaben är absolut inget dåligt val, men för min del skulle jag utan tvekan välja en T5-R. Detta baserar jag på mina egna upplevelser av dessa bilar.

Att det går att få rejäl skjuts i båda är ingen hemlighet, det är ju skoj smile

Mvh:
Thomas

www.bimmerpower.org - för BMW-entusiaster
A_nders
24 mars 2006 · 259 Inlägg

Gemini__ skrev:
Skulle helt klart välja en T5-R framför en Viggen. Nog för att båda bilarna är är framhjulsdrivna, med allt vad det innebär, men tycker Volvon hanterar kraften bättre än Saabens veka chassi. Sedan är Saaben riktigt trång och den verkliga kvalitén verkar inte ligga på topp. Men de är riktigt snygga, helt klart.

T5-R:en känns mer gedigen och är också riktigt snygg.

Saaben är absolut inget dåligt val, men för min del skulle jag utan tvekan välja en T5-R. Detta baserar jag på mina egna upplevelser av dessa bilar.

Att det går att få rejäl skjuts i båda är ingen hemlighet, det är ju skoj smile

Mvh:
Thomas

Håller helt med dig smile

/Anders

BMW 530 Xd (2007)
Audi S6-R "M5 for breakfast" (1995)
Rostis
24 mars 2006 · 24 Inlägg

Skulle köpa en T5-r utan tvekan.

Skoda Octavia RS Combi
Dotte funderare...
24 mars 2006 · 83 Inlägg

Psst... "Saabare" Visst vore det tufft om viggen haft 450nm men du måste gjort en "slintfibbla" på tangenterna för 350nm ska det va....tyvärr..wink  Nåja smaken är ju som baken vad det gäller dessa bilar men av dessa bilar så har Viggen skönare stolar än volvon i min mening.. Kan ju oxå hålla med om att Viggen är ju en begränsad upplaga mendans t5r finns det ju en hel flock utav. Men sen så låter en 5:a jäkligt gott oxå.. Nästan värt o ha en bara för det.. wink

BMW 535d (2008)
Mackan_84
24 mars 2006 · 136 Inlägg

Volvo 850 T5R Självklart

Gloremir hmmmm
24 mars 2006 · 1 094 Inlägg

skulle lugnt ta en T5R istället för en viggen...

Subaru Impreza Sti Type R "Version 5 Limited Edition" (1999)
JeppeH
24 mars 2006 · 12 Inlägg

t5r dussinbil som förövrigt är väldigt fula. Varje dag i veckan skulle jag välja en viggen!

Gloremir hmmmm
24 mars 2006 · 1 094 Inlägg

måste ju säga att 855:an är snyggare än sedanen... men helst av allt en ren R

Subaru Impreza Sti Type R "Version 5 Limited Edition" (1999)
mr_loffe
25 mars 2006 · 272 Inlägg

http://www.blocket.se/vi/7582370.htm?ca=15_s

Skulle även jag valt en Viggen. Dom är riktigt fina!

MrVain
25 mars 2006 · 904 Inlägg

mr_loffe skrev:
http://www.blocket.se/vi/7582370.htm?ca=15_s

Skulle även jag valt en Viggen. Dom är riktigt fina!

men dedär är ingen Viggen..

De ska va gött å leva
Griffin-Uhr
25 mars 2006 · 3 Inlägg

Håller klart med om att t5r är en dussinbil, blir påmind lite av 740 modellen.
Sedan är det väl skillnad på turbo och Turbo.

mr_loffe
25 mars 2006 · 272 Inlägg

MrVain skrev:

mr_loffe skrev:
http://www.blocket.se/vi/7582370.htm?ca=15_s

Skulle även jag valt en Viggen. Dom är riktigt fina!

men dedär är ingen Viggen..

haha jag såg det nu. bara slängde upp länken. tänkte det var billigt,, smile

SWK Lord
25 mars 2006 · 125 Inlägg

Jag tror nog att SAAB folket vann kampen  den här tråden.
Men jag skulle aldrig köpa en saab för det! wink

Däremot en R... wink

Senast redigerat av SWK (25 mars 2006)

Kör snabbt, Spara tid!
http://www.garaget.org/?car=27316
terroristen
25 mars 2006 · 48 Inlägg

Ingen Av Dom Är Nått Ja Skulle Föredra För De Första Saab 900 Serien Har Funnits Sen 70-talet Med Kaross Ändringar Visserligen Men Ändå Det Finns Helt Klart För Många Saab 900 För Att Man Ska Märka Nån Större Skilland På Dom Senaste Års Modellerna..sen Så E De Ju Alla Styling Så Man Ser Ju Inte Skillnad På Om De E  En Viggen Eller En Orginal..
Å Volvo 850 Är Ju Skit Allt Som Kan Krångla Krånglar Typ..ta Bara En Sån Grej Som Ett Par Stag Till Framvagnen Inte Är Större Än En Blyerts Penna Å Går Av Rätt Lätt..sen Så Krånglar De Elektriska Rätt Mycke..ventilerna I Toppen Är Dåliga M.m

Gör Som Ford Köp Volvo Men Bakhjuls Driven Sådan Så Man Kan Ha Riktigt Feta Goa Ställ I Kurvona Utan Att Använda Kryckan

Live Fast Die Young..RAGGER 4 LIFE
six_
26 mars 2006 · 15 Inlägg

jag hade valt volvon dels för den större motorn och dels för det underbart sköna ljudet i volvos 5cyl motorer, men jag håller fullt med om att saaben är hästlängder snyggare

mmange
26 mars 2006 · 78 Inlägg

Volvo helt klart:)

Volvoniss
26 mars 2006 · 227 Inlägg

vargass skrev:
Men det här med att saab har fel på sina bilar är nog inget jämfört med volvos fabriksfel dom haft genom tiderna... bara i usa tror jag det var
500 000 volvo bilar som fick skickas tillbaka sedan har jag sett en lista på ett antal hundra tusentals fel dem har haft.... saabs fel är ganska enkelt det ska bara vara att korta ner service intervallen så håller dem..... tillomed volvo har haft ganska mycket motorhaverier... min polare fick byta motor 3 ggr på 2 år... o det var en t5r han skötte servicen på den som han skulle men dem motorerna klarar inte heller dem långa serviceintervallerna som är... så om man skulle kolla statistiskt så har volvo haft 4 ggr så mycket fabriksfel än vad saab har haft... så då var det sagt inget illa menat mot volvo ägare.... Mvh Jocke

Finns nog lfer Volvon som rullar på vägarna än Saabar... Så det förklarar nog en del av det du säger!
Ska inte säga att den ena är bättre än den andra modellen, Men om jag måste välja så tar jag En Volvo.
Båda har sina fel, Och exemplar är inte dåliga bara för ett är det! Så man måste kolla till varje bil ifall man ska göra sådana bedömningar!

Volvo_racing_no1 streetracer
3 april 2006 · 398 Inlägg

men asså.. har inte volvo bevisat gång på gång att dom är bättre än saab?? volvo kanske inte gör världens snyggaste bilar.. men den slår iafall saab:s bilar...

låg o raca me min gamla S70R mot en viggen.. fan va man smetade upp han på väggen...

defuncta
3 april 2006 · 196 Inlägg

smedman skrev:
Varför kan man bara inte låta sanningen komma fram å erkänna att saabs växellådor är dåliga?
Det är ju sant! saabs lådor är dåliga! specielt om man trimmar en saab, då behövs inte mycke för att dem går i bitar!

(pratar av erfarenhet)

//Thomas

jo de är säkert klenare än volvos men jag hade hellre köppt en viggen och laggt ner massa pengar på en förstärkt växellåda än o köpa en volvo....

Permanent Solutions to Common Problems!
http://www.hitman.us/main.html
defuncta
3 april 2006 · 196 Inlägg

Volvo_racing_no1 skrev:
men asså.. har inte volvo bevisat gång på gång att dom är bättre än saab?? volvo kanske inte gör världens snyggaste bilar.. men den slår iafall saab:s bilar...

låg o raca me min gamla S70R mot en viggen.. fan va man smetade upp han på väggen...

Om man tycker saaben är klen så kan man väl maptuna den till 310 hk så går den ganska friskt sedan, för vem vill köra en "gubb bil"? mätarna är små och inredningen ser stel och gammal ut i en volvo och att den ser ut som en rullande kontainer gör det hela inte bättre....

Permanent Solutions to Common Problems!
http://www.hitman.us/main.html
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang