Toyota Camry 92:a v6 Startar Ej efter renoverat topparna

Askvarn
5 mars 2011 · 7 Inlägg

Har en toyota Camry som jag renoverat topparna på , Efter ha satt tillbaka allt , bytt alla remmar och satt dit de efter bok från verkstad så vill han inte starta ordentligt .

Han tänder går igång i max 2 sek sen dör den . försöker man på nytt direkt efter så surar den bara ner sig själv och gör inget startande . man får vänta en längre stund ( Ett par timmar ) Innan man kan göra ett startande i ett par sek igen .

Vad kan det vara för fel ?

haggen90
6 mars 2011 · 496 Inlägg

den är sur då eftersom bränslet dunstar? måste la vara något med nollning av kamaxlarna/vevaxlen / tändningen, inte erfaren  av detta men me det låter som det. kolla kablarna om allt får gnista genom att sätta dem på motorblocket.

Audi TT 1,8TFSI "White pearl" (2014)
Askvarn
6 mars 2011 · 7 Inlägg

Vi gjorde  så en gång skruvade ur tändstiften och la dom på motorblocket med tändkablarna på , och alla har gnista. Vi har en toyota verkstad i närheten men dom vägrar att hjälpa till med detta fel .

haggen90
6 mars 2011 · 496 Inlägg

Dagens skratt , att dem inte vill hjälpa till, Men du har kollat kamarna och vevaxeln ?, vanligt fel för många . mvh Haggen90

Audi TT 1,8TFSI "White pearl" (2014)
twin_cam Smålänning
6 mars 2011 · 7 877 Inlägg

Helt övertygad att kammarna står fel mot veven.

Bara att göra om och göra rätt.

Att Toyota inte vill hjälpa till är fullt förståerligt, för du skulle garanterat vägra betala arbetstiden.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
haggen90
6 mars 2011 · 496 Inlägg

du ska alltid snurra kamaxlarna 2 varv för att vara säker så den inte tar imot när du e klar med de. men ändå dem ska göra det och du är kund, så vilket seriöst företag är det egentligen, bara lat gubbar.

Audi TT 1,8TFSI "White pearl" (2014)
Askvarn
6 mars 2011 · 7 Inlägg

Jo alltså vi har gjort det , snurrat runt de 2 varv , allt går fritt , min far har egen verkstad och vi har gjort några andra sånna renoveringar men bara på denna det har krånglat . men känns ju som om det är något givare eller något sånt som känner av att något är fel eller något man måste nollställa efter man bytt kamremmen eller något sånt , Typ som en "startspärr"

Askvarn
6 mars 2011 · 7 Inlägg

kammarna står enligt bok och märkningar som det ska

haggen90
6 mars 2011 · 496 Inlägg

Askvarn skrev:
kammarna står enligt bok och märkningar som det ska

finns det markeringar då?

Kolla om vevaxeln står rätt,  man kan ju vrida den 2 varv..

Audi TT 1,8TFSI "White pearl" (2014)
twin_cam Smålänning
6 mars 2011 · 7 877 Inlägg

Felkoder? Har han en aktiv verkstad börh han ha diagnosutrustning, dock har inte carina -92 någon OBD, men väl ett fyrpolig uttag, och i många program står det hur det ska kopplas för att gå att läsa.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Askvarn
6 mars 2011 · 7 Inlägg

Har inte läst felkoderna ännu , eftersom inte toyota verkstaden ville hjälpa mig med det . så håller på att jagar runt efter någon som har intstrument för detta nu .

twin_cam Smålänning
7 mars 2011 · 7 877 Inlägg

Din far har inge program på datorn i verkstaden som kan tala om hur du ska koppla för att få ut blinkkoder?

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Askvarn
7 mars 2011 · 7 Inlägg

Ska jag vara ärlig så tror jag inte det finns blinkkoder på den utan bara en kontakt som sitter unde ett lock, därför jag vart hos toyota för man måste visst ha toyotas instrument för att läsa felkoderna på den , men jag har väntat i 3 mån nu men ingen har ringt eller kommit bort till verkstaden så . nu letar jag på annat håll efter ett sådant instrument

twin_cam Smålänning
7 mars 2011 · 7 877 Inlägg

Det går att koppla så du får ut pulser (blinkningar) för att tala om vilka felkoder det är.

Har gjort det själv, fast va så pass längesen att jag inte minns 100 hur det skulle koppplas, men en analog voltmeter behövs iaf, för multimetrar är inte snabba nog

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Askvarn
7 mars 2011 · 7 Inlägg

Okej kanske ska ta och googla på detta lite då , är  liksom i lite behov av bilen just nu så . men tack för tippset!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang