Hur tror ni framtiden ser ut för bilar?

H4ST That Shit Cray
10 mars 2011 · 1 087 Inlägg

Hade varit intressant att se vad ni tror händer i framtiden för bilar, blir allting el-drivet? Kommer vi att flyga? Kommer hastigheten på motorvägarna vara 500 istället? Dela med er om vad ni tror.

Själv tror jag på vätgas tekniken som Honda kör rätt hårt på.
Tror även på det Jay Leno sa, att våra bensindrivna bilar kommer bli som hästarna blev när bilen kom att det blir en hobby istället. Så på vardagarna kör vi runt i våra el-bilar sen på helgerna tar vi fram våra bensindrivna bilar.

Ohana means family. Family means nobody gets left behind or forgotten!
Insta @ HAST
Bebben Legitimerad besserwisser
10 mars 2011 · 921 Inlägg

Självkörande bilar finns ju redan på prov, så det skulle inte förvåna mig.

RoberthR
10 mars 2011 · 345 Inlägg

Och våra "bensinslukande" bilar tar vi ju redan fram till helgen eller när vi har tid ^^

Supra Club Sweden
CruiZin Hemlös
10 mars 2011 · 321 Inlägg

Well, det finns redan bilar som drivs av vatten, men dessa ideér köper dom förbannade olje araberna upp och håller på så att vi ska behöva köpa olja av dom.

Turboladdad gräsklippare i ratrod stuk ;) Mer bilder i fotoalbumet.
Dock är den ur funktion nu. Inväntar motorbyte. Suzuki Bandit 600cc...
STIGA BANDIT!
Scorn89 Archmage of the entire universe
10 mars 2011 · 281 Inlägg

CruiZin skrev:
Well, det finns redan bilar som drivs av vatten, men dessa ideér köper dom förbannade olje araberna upp och håller på så att vi ska behöva köpa olja av dom.

har du nån fakta eller länk på detta? jobbar med världshandel och globalisering i skolan. vore intressant att läsa om.

detta är en signatur. det finns många olika, men detta är min.
Saab 900 GL "Stål-Ulla" (1983)
CruiZin Hemlös
10 mars 2011 · 321 Inlägg

Scorn89 skrev:

CruiZin skrev:
Well, det finns redan bilar som drivs av vatten, men dessa ideér köper dom förbannade olje araberna upp och håller på så att vi ska behöva köpa olja av dom.

har du nån fakta eller länk på detta? jobbar med världshandel och globalisering i skolan. vore intressant att läsa om.

För 3 år sedan när jag gick i skolan så kom det en kille och pratade om detta, minns ej hans namn. Han och ett gäng hade byggt en elbil, det var den och tekniken runt den som hade pratade om egentligen. Sen nämnde han att han visste en kille i USA som hade uppfunnit en bil som gick på vatten. Hans idé hade blivit uppköpt har jag för mig. Han berättade även om personer som uppfunnit liknande grejjer, som inte velat sälja. Dom hade försvunnit "mystiskt" tydligen.

Hittade nån länk här när jag sökte lite på google; http://www.waterpoweredcar.com/
Inte hunnit titta riktigt på det än för jag är på jobbet, men du kanske kan hitta något intressant där wink

Turboladdad gräsklippare i ratrod stuk ;) Mer bilder i fotoalbumet.
Dock är den ur funktion nu. Inväntar motorbyte. Suzuki Bandit 600cc...
STIGA BANDIT!
Piratstikin 2015 Dbakuten.
10 mars 2011 · 5 092 Inlägg

ha! ja en bil på vatten skulle vem som helst ha råd att köra. gärna salt vatten oxå så slipper man oroasig om att det tar slut i första taget.

Nå fyndigt påfund kommer det säkert komma i framtiden. men undrar hur roliga vatten bilar är att köra till en början?

Blir väll som dom dom första bilarna som susade fram i 30 km/h sen om 100 år har dom bilar som drivs av vatten och kanske toppar 200 tongue

Saksamma. ska bli riktigt spännande iallafall & se vad som är bilar om bara 30 - 40 år.

xXSammy
10 mars 2011 · 6 585 Inlägg

Förjävlig design är mer än troligt

De/Dem
D_Ohlsson
10 mars 2011 · 487 Inlägg

Man använder vätet i vattnet, så det är ju vätgastekniken det bygger på.

Väte tror jag är framtidens energi, både för bilar och kärnkraft. Man försöker utveckla fusion, vilket skulle vara en självklar energikälla för båda kärnkraften (dvs. elproduktionen) och för fordon av olika slag.

Så länge det finns olja, kommer den användas. Den kommer självklart användas mest och längst i arabländerna samt USA så länge de köper oljan, däremot i bl.a. EU kommer nog dessa nya energikällor blomstra!

Kolvmotorn kommer troligtvis ersättas med bättre, energieffektivare metoder, t.ex. kärnkraften.
Så länge entusiaster finns, kommer inte kolvmotorn dö ut, och därmed kommer oljan fortfarande användas.


Intressant tråd! Finns mycket att skriva om detta ämne. smile

Nissan 200sx s13 "Gcorporation" (1992)
BMW 635 CSi "M70B50 V12" (1983)
Larschon Beslutsångest.
10 mars 2011 · 322 Inlägg

Folk kommer på ideer som tex det där med vatten. Sen köper någon regering eller nåt patentet och lägger ner hela grejen för att de inte kan tjäna pengar på de i längden, allting mörkläggs.

Iaf vad jag har hört från väääldigt många personer. Kan säkert stämma? Finns mycket mygel man inte vet om.

D_Ohlsson
10 mars 2011 · 487 Inlägg

Krävs mer än pengar för att mörklägga en utveckling som hela världen tjänar på!
Detta utvecklas ständigt, att det mörkläggs är enligt mig skitsnack. Idéer säljs och köps, men utveckligen stannar inte för det!

Larschon Beslutsångest.
10 mars 2011 · 322 Inlägg

Kanske inte stannar, men slöas ner.

Bara saker jag hört folk fundera och snacka kring. Jag har ingen åsikt i det hela wink

LeafBox Lat Perfektionist
10 mars 2011 · 6 359 Inlägg

Säger som så att jag tror Honda kommer leda oss in bland framtidens bilar.
Dom tog tom upp den på TopGear.

Clarion FX har jag för mej den hette.

Det jobbiga med drivmedlet var att molekylerna satt alltid fast på ngt annat, och var svårt att "skrapa av"
Men bara dom fick ordning på det så var det i princip produktion smile

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Aga_Diff Bärs!
10 mars 2011 · 3 456 Inlägg

_Hast_ skrev:
Hade varit intressant att se vad ni tror händer i framtiden för bilar, blir allting el-drivet? Kommer vi att flyga? Kommer hastigheten på motorvägarna vara 500 istället? Dela med er om vad ni tror.

Själv tror jag på vätgas tekniken som Honda kör rätt hårt på.
Tror även på det Jay Leno sa, att våra bensindrivna bilar kommer bli som hästarna blev när bilen kom att det blir en hobby istället. Så på vardagarna kör vi runt i våra el-bilar sen på helgerna tar vi fram våra bensindrivna bilar.

Vad innebär "framtiden" då?
10år? 100år?

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
low_and_loud
10 mars 2011 ·

Malheus skrev:
Förjävlig design är mer än troligt

ja den har dom ju kommit långt med redan kollabara bakljusen baken på peugeot 206 sw ser ju inte klokt ut

H4ST That Shit Cray
10 mars 2011 · 1 087 Inlägg

Aga_Diff skrev:
Vad innebär "framtiden" då?
10år? 100år?

Det är upp till var och en, framtiden för dig kanske är imorgon. Så du får avgöra själv.

Ohana means family. Family means nobody gets left behind or forgotten!
Insta @ HAST
Masquerade Aldrig nöjd
10 mars 2011 · 804 Inlägg

CruiZin skrev:

Scorn89 skrev:

CruiZin skrev:
Well, det finns redan bilar som drivs av vatten, men dessa ideér köper dom förbannade olje araberna upp och håller på så att vi ska behöva köpa olja av dom.

har du nån fakta eller länk på detta? jobbar med världshandel och globalisering i skolan. vore intressant att läsa om.

För 3 år sedan när jag gick i skolan så kom det en kille och pratade om detta, minns ej hans namn. Han och ett gäng hade byggt en elbil, det var den och tekniken runt den som hade pratade om egentligen. Sen nämnde han att han visste en kille i USA som hade uppfunnit en bil som gick på vatten. Hans idé hade blivit uppköpt har jag för mig. Han berättade även om personer som uppfunnit liknande grejjer, som inte velat sälja. Dom hade försvunnit "mystiskt" tydligen.

Hittade nån länk här när jag sökte lite på google; http://www.waterpoweredcar.com/
Inte hunnit titta riktigt på det än för jag är på jobbet, men du kanske kan hitta något intressant där wink

Det vanliga med andra ord; Någon (som av en händelse minns jag inte vem) hörde något av någon som hade hört något av en vän till en bekant som hört något av någon som hade en kusin som hade sagt något som denne kusin hade hört.

Löjligt värre. Om man skall sträcka sig till att snacka om mörkläggning så känns det betydligt mer realistiskt att "The Man" ljuger om oljeresurserna och/eller växthuseffekten för att kunna trissa upp priserna genom skatter. "When you hear hoofbeats behind you, don't expect to see a zebra".

low_and_loud skrev:

Malheus skrev:
Förjävlig design är mer än troligt

ja den har dom ju kommit långt med redan kollabara bakljusen baken på peugeot 206 sw ser ju inte klokt ut

Ser man det från den ljusa sidan så lär bilar aldrig bli så fula som de var på 80-talet. smile

Senast redigerat av Masquerade (10 mars 2011)

Livet är för kort för att äga Volvo.
H4ST That Shit Cray
10 mars 2011 · 1 087 Inlägg

Hondas vätgas bil;
Honda FCX Clarity
http://world.honda.com/FuelCell/
http://www.hydrogencarsnow.com/images/Honda/fcx-clarity.jpg

Ohana means family. Family means nobody gets left behind or forgotten!
Insta @ HAST
Mattfolk mekare
10 mars 2011 · 45 Inlägg

Piratstikins skrev:
Blir väll som dom dom första bilarna som susade fram i 30 km/h sen om 100 år har dom bilar som drivs av vatten och kanske toppar 200 tongue

Jag tror nog utvecklingen går betydligt snabbare än 100år, de e ju bara att kolla de senaste 10-20 åren med dator och internet utveckling.

Volvo S40 "Black Angel" (2001)
mange_240
10 mars 2011 · 1 562 Inlägg

väl fungerande alkolås som standard vore en bra grej.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang