Bilen i Gbg - P-bot i Stockholm..?

Kristian_L
10 mars 2011 · 1 893 Inlägg

Som rubriken säger. Fredag den 28/1 jobbade jag till kl:16. Bilen stod utanför kontoret i Gbg medan jag körde firmans kranbil ute i hamnen.

Kl:18,42 har jag fått en P-bot på Uggelviksgatan 9 i Stockholm. Troligtvis stod bilen hemma i garaget vid den tiden. Den var i var fall INTE i Stockholm!!! Bilen kan heller inte hunnit dit, även om jag velat, det går inte att avverka sträckan i fråga på 2 tim 40 min... (Inte dag/kvällstid, med trafik.)

Påminnelsen från Transportstyrelsen medelar att jag inte betalt boten, om jag inte betalar "inom angiven tid" höjs den med 150kr... Osv...

Vidare står det:
"Anser du att din parkeringsanmärkning är felaktigt utfärdad?
Gör så här:
1. Betala....
2. Skriv till polismyndighet där parkeringsanmärkningen utfärdades..."

Hur sjukt får det lov att bli?
Statens lakejer går runt och skriver lappar utan o kolla ordentligt. Jag, och troligtvis en massa andra får lägga ut pengar och hoppas att vi får tillbaka dem? De har till och med antecknat ventilernas positioner, men de kan inte hålla reda på SEX TECKEN i en registrering skyllt?

FY FAN!!!

Jag har nu betalat boten.

Någon som har liknande erfarenhet, skriv och berätta, tack!

Volvo V60 D4 "Inscription" (2019)
Nitrometanskada Gött mos
10 mars 2011 · 1 096 Inlägg

Antingen så har något blivit fel i administriationen av p-boten eller så kör någon runt med samma skyltar som du..vilket inte är en helt ovanlig företeelse.

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck
Volvo 242 Turbo "242 From Hell" (1975)
Saab 9-5 Aero Sportsedan "Caramell" (2004)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
10 mars 2011 · 17 559 Inlägg

Jodå. Farsan ringde så sent som förra veckan och undrade över om vi haft en bil med regnummer OTAxxx. Jajamen! Det har vi haft! För sjukt många år sedan! En 745 -90. En titt på "vägverket" gav att den numera var en VW Caravelle -09:a. Böter, Sthlm även här. Vi finns på Västkusten Tjörn... Ringde företaget som lappat den och frågade vad som hänt?

De visste inte men då sa jag att om vi äger en VW Caravelle -09:a och den är lappad i sthlm så är den stulen! Jag ringer polisen direkt!!! Då rev de boten på telefon... Synd. Hade gärna haft den bilen...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Nitrometanskada Gött mos
10 mars 2011 · 1 096 Inlägg

Du skulle inte betalt boten, speciellt inte om du arbetade den dagen. Då har du alla möjligheter att bevisa att du arbetade!

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck
Volvo 242 Turbo "242 From Hell" (1975)
Saab 9-5 Aero Sportsedan "Caramell" (2004)
Kristian_L
10 mars 2011 · 1 893 Inlägg

Nitrometanskada skrev:
Du skulle inte betalt boten, speciellt inte om du arbetade den dagen. Då har du alla möjligheter att bevisa att du arbetade!

La in den för betalning, arg som ett bi. Sedan var jag bara tvungen att skriva av mig, inte en chans att jag skulle kunnat somna annars.
Jag lydde ditt råd och var snabbt inne på banken och tog bort betalningen. En av fördelarna med bank på nätet. wink
Vad gör jag nu? Ringer? Skriver som det stod i brevet?

Volvo V60 D4 "Inscription" (2019)
Nitrometanskada Gött mos
10 mars 2011 · 1 096 Inlägg

Kristian_V skrev:

Nitrometanskada skrev:
Du skulle inte betalt boten, speciellt inte om du arbetade den dagen. Då har du alla möjligheter att bevisa att du arbetade!

La in den för betalning, arg som ett bi. Sedan var jag bara tvungen att skriva av mig, inte en chans att jag skulle kunnat somna annars.
Jag lydde ditt råd och var snabbt inne på banken och tog bort betalningen. En av fördelarna med bank på nätet. wink
Vad gör jag nu? Ringer? Skriver som det stod i brevet?

Ring och säg precis som det är. Erbjud kontaktuppgifter till din arbetsplats. När de förstår var du bor och att du alla gånger arbetat kommer de förstå det orimliga smile

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck
Volvo 242 Turbo "242 From Hell" (1975)
Saab 9-5 Aero Sportsedan "Caramell" (2004)
o_lindh
10 mars 2011 · 347 Inlägg

Har du inte fått boten riven innan sista betalningsdag så måste du betala. Annars kan det bli avgifter, inkasso, kronofogden m.m.

Sen ska du självklart bestrida boten. Du kan ringa p-bolaget. Skriva till polismyndigheten som det står. Jag är övertygad om att du får dina pengar tillbaka.

Kristian_L
10 mars 2011 · 1 893 Inlägg

Sista betalningsdag är 31/3, så jag har några dagar på mig.

Volvo V60 D4 "Inscription" (2019)
Sharky
10 mars 2011 · 10 287 Inlägg

Svärmor som bor i Övik fick nyss en bot som sin SAAB ifrån Gävle. Dock rev bolaget boten när bilden visade en annan bil med nästan samma regnummer...

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Kristian_L
10 mars 2011 · 1 893 Inlägg

Sharky skrev:
Svärmor som bor i Övik fick nyss en bot som sin SAAB ifrån Gävle. Dock rev bolaget boten när bilden visade en annan bil med nästan samma regnummer...

/Göran

Det hade jag glömt!
Det har jag sett piss... Hmmm, förlåt, "lapplisorna" göra här i Gbg med. De plåtar bilarna de lappar.
Finns det bild bevis, så lär det lösa sig fort. De har ett ärende nummer, till den finns en bild. Har bilen på bilden mitt reg nummer, då är vi ett riktigt brott på spåren. Har den ett annat nummer, ja då är en ursäkt från deras sida på plats. (Fast man skall nog inte hålla andan. wink )

Volvo V60 D4 "Inscription" (2019)
Kristian_L
11 mars 2011 · 1 893 Inlägg

Pratat med Stockholms polisen i morse. Fick reda på att det är securitas som "lappar där".
Fick ett nummer till securitas av polisen, ringde och pratade med en kvinna som bollade över mig till den person som är platschef där boten utdelats.

Ägnade större delen av morgon/förmiddag till att försöka få personen att svara i sin telefon. Antingen gick det direkt till svararen, eller så blev det bort kopplat.
Vid tolvtiden efter ytterligare ett försök, så ringer människan äntligen upp.

Hon konstaterar vad som står i pappret jag fick hem.
Jag frågar om de fotograferar när de delar ut bot, som lisorna gör i Gbg?
"Det gör vi inte här" är svaret. (Det vore ju dumt att ha foto på sina misstag, eller hur?)

En bil med regnr TTH-xxx är bötad, det är en volvo. Så är det med den saken. Basta!
Så nu blir det till att gå den långa vägen.
Vad är det för jävla fascist stat vi lever i? Man måste ta straffet, innan det ens utreds om man verkligen är skyldig..?

Man kan ju inte annat än att bli förbannad!sadsadsad

Volvo V60 D4 "Inscription" (2019)
o_lindh
11 mars 2011 · 347 Inlägg

Usch, vilken tråkig situation! sad

Jag föreslår att du ringer polisen igen och förklarar läget. Dom har möjlighet att riva p-boten direkt eller iallafall föreslå hur du gör för att gå vidare med ärendet.

KHRacing
11 mars 2011 ·

o_lindh skrev:
Usch, vilken tråkig situation! sad

Jag föreslår att du ringer polisen igen och förklarar läget. Dom har möjlighet att riva p-boten direkt eller iallafall föreslå hur du gör för att gå vidare med ärendet.

Vad har polisen med läget att göra nä'r det är securitas som lappat den ?

Nitrometanskada Gött mos
11 mars 2011 · 1 096 Inlägg

Kristian_V skrev:
Pratat med Stockholms polisen i morse. Fick reda på att det är securitas som "lappar där".
Fick ett nummer till securitas av polisen, ringde och pratade med en kvinna som bollade över mig till den person som är platschef där boten utdelats.

Ägnade större delen av morgon/förmiddag till att försöka få personen att svara i sin telefon. Antingen gick det direkt till svararen, eller så blev det bort kopplat.
Vid tolvtiden efter ytterligare ett försök, så ringer människan äntligen upp.

Hon konstaterar vad som står i pappret jag fick hem.
Jag frågar om de fotograferar när de delar ut bot, som lisorna gör i Gbg?
"Det gör vi inte här" är svaret. (Det vore ju dumt att ha foto på sina misstag, eller hur?)

En bil med regnr TTH-xxx är bötad, det är en volvo. Så är det med den saken. Basta!
Så nu blir det till att gå den långa vägen.
Vad är det för jävla fascist stat vi lever i? Man måste ta straffet, innan det ens utreds om man verkligen är skyldig..?

Man kan ju inte annat än att bli förbannad!sadsadsad

Betala inte, du ska kunna styrka att du arbetat den dagen. Det är inte din volvo som blivit lappad.

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck
Volvo 242 Turbo "242 From Hell" (1975)
Saab 9-5 Aero Sportsedan "Caramell" (2004)
KHRacing
11 mars 2011 ·

tyvärr säger de svenska parkeringsreglerna (eller vad de nu heter) att man måste först betala & sedan överklaga !

Coddas ProWanker
11 mars 2011 · 211 Inlägg

Har fått böter en gång och då var det massa skit de markerat typ volvo, grön och så vidare.  nu var det ju min bil inget snack ,men är det rätt färg eller det står inget om färgen?

www.supramannen.com Sveriges trevligaste forum^^
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang