940 16v turbo

940 16v turbo
  • 112 Följare
  • 265 143 Visningar
  • Projektet avslutat 2 september 2012
_Persson_
4 maj 2011 · 571 Inlägg

allenalle skrev:
e inte de där orginal bränsleklocka? då borde den kopplas in innan nya btr:en? rätta mig om ja har fel smile

Skulle kunna vara nån typ av bränsletrycksklocka, den sitter precis före fuelrail. Undrar om den behövs med nya btr´n roll
Blir nog å dra ny slang från bränslefiltret för å få på en AN koppling.

_Persson_
4 maj 2011 · 571 Inlägg

RallyMartin skrev:
Mycket coolt bygge! wink Jäkla fin bil också!

Tummen Upp wink

Tack! kul att du gillar den smile

Volvox40
4 maj 2011 · 777 Inlägg

allenalle skrev:
e inte de där orginal bränsleklocka? då borde den kopplas in innan nya btr:en? rätta mig om ja har fel smile

den har nog ingen större funktion. bränslet kommer ju den vägen. nått litet förfilter eller nått.

Huvudsponsor: CamFlow.se
Sponsorer:Bilupplysningen.se, AutoExperten, Collexstyling.se, Bakaxeldelar.se, Masèns Motor, Nuke Performance, BäckmarkRacing.se, KL Racing, Do88.se Team Björkeryd
Emmaboda Motorfestival 2013 24-35 Augusti
Volvo v70II "Silver Pearl" (2009)
Volvo 940 "Red Stealth" (1995)
_Persson_
4 maj 2011 · 571 Inlägg

Volvox40 skrev:

allenalle skrev:
e inte de där orginal bränsleklocka? då borde den kopplas in innan nya btr:en? rätta mig om ja har fel smile

den har nog ingen större funktion. bränslet kommer ju den vägen. nått litet förfilter eller nått.

Ja den ser inte värst avancerad ut så ja skiter i den cool

Normark
4 maj 2011 · 558 Inlägg

den där dumpen kan du ju lika gärna ta bort smile

_Persson_
4 maj 2011 · 571 Inlägg

Normark skrev:
den där dumpen kan du ju lika gärna ta bort smile

KOmmer de inte funka?

Normark
4 maj 2011 · 558 Inlägg

du har ju satt den på sugsidan, så den gör ingen som helst nytta.  sätt den mellan gasspjäll och ic istället smile

_Persson_
4 maj 2011 · 571 Inlägg

Normark skrev:
du har ju satt den på sugsidan, så den gör ingen som helst nytta.  sätt den mellan gasspjäll och ic istället smile

Läst på lite om de där nu, Är ju en återcirkulerande och den ska man kunna sätta på sugsidan. Kanske mer optimalt att ha den på andra sidan. Får väl se om de funkar eller inte wink

Normark
4 maj 2011 · 558 Inlägg

du har inte läst att den återcirkulerande slangen från dumpen kan gå till sugsidan ? smile för nu kommer ju luften slå tillbaka mot turbon istället för smyga iväg genom dumpen

Drift-is-the-shit
4 maj 2011 · 548 Inlägg

Fel fel fel, det där ser i mina ögon ut som backventilen på soppamatningen! Kan va skönt att ha om man inte vill nöta fram trycket...

Slangen är väl rätt tjock? Men den andra sidan har den ju gått av, slangen på backventilen är tvådelad.. Den ska sitta innan fuelrailens matning!

Keep up! wink

Sponsorer: Bakaxeldelar AB www.bakaxel.se
Volvo 940 Turbo "GuldBoxen" (1996)
_Persson_
4 maj 2011 · 571 Inlägg

Drift-is-the-shit skrev:
Fel fel fel, det där ser i mina ögon ut som backventilen på soppamatningen! Kan va skönt att ha om man inte vill nöta fram trycket...

Slangen är väl rätt tjock? Men den andra sidan har den ju gått av, slangen på backventilen är tvådelad.. Den ska sitta innan fuelrailens matning!

Keep up! wink

Jasså yikes Kanske de är... Jo den sitter precis före fuelrailen. Blåser man i den så går de rakt igenom roll ruskar ja så låter de som de är bensin i den. Skulle gärna vilja skippa den så kan ja dra nya slangen direkt till fuelrailen! Har int hittat nå info alls om va de kan vara.

Drift-is-the-shit
4 maj 2011 · 548 Inlägg

De är backventil är jag 99% säker på, bara för att den inte ska tappa trycker upp till insuget när man stängt av. Klart du klarar dig utan, men mest en komfortgrej. Och spar lite på batteri!

Sponsorer: Bakaxeldelar AB www.bakaxel.se
Volvo 940 Turbo "GuldBoxen" (1996)
_Persson_
4 maj 2011 · 571 Inlägg

Drift-is-the-shit skrev:
De är backventil är jag 99% säker på, bara för att den inte ska tappa trycker upp till insuget när man stängt av. Klart du klarar dig utan, men mest en komfortgrej. Och spar lite på batteri!

Ahaa okej, komfort.. va är de? smile De ska jag nog klara mig utan isåfall

Alle86 YEAH!!!
4 maj 2011 · 559 Inlägg

endå rätt soft å ha en lättstartad bil ^^

V o L v o
_Persson_
8 maj 2011 · 571 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/48/47913/47913-ae7e65aab3ceeaf93590527573864009_large.jpg
Plockat ner bakaxeln och lackat lite i väntan på nya axeln. De var slut på torsendiffar men får den nästa vecka, hoppas jag.

_Persson_
10 maj 2011 · 571 Inlägg

Jaha, bakaxeln kommer om ca 2 veckor, de va ju lite tråkigt sad

Drift-is-the-shit
10 maj 2011 · 548 Inlägg

Fräscht o fint! Men färgerna på panhard o krängningshämmare!??!  Du har en clean bil, fortsätt så!.. 

Tråkigt med axeln.. kanske jag får mer fart på min före t.o.m!

Sponsorer: Bakaxeldelar AB www.bakaxel.se
Volvo 940 Turbo "GuldBoxen" (1996)
Aga_Diff Bärs!
10 maj 2011 · 3 456 Inlägg

Normark skrev:
du har inte läst att den återcirkulerande slangen från dumpen kan gå till sugsidan ? smile för nu kommer ju luften slå tillbaka mot turbon istället för smyga iväg genom dumpen

Förklara gärna, det ska bli intressant. smile

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
_Persson_
10 maj 2011 · 571 Inlägg

Drift-is-the-shit skrev:
Fräscht o fint! Men färgerna på panhard o krängningshämmare!??!  Du har en clean bil, fortsätt så!.. 

Tråkigt med axeln.. kanske jag får mer fart på min före t.o.m!

Ja hade tänkt å ha vissa detaljer på bilen orange, men så klart inte för mycket. Den andra vart grön för ja ville absolut inte ha den svart tongue hittade grön så fick bli de så länge.
jävligt segt med bakaxeln. Men jag ska slänga på den ja har nu så länge.

Senast redigerat av _Persson_ (10 maj 2011)

Drift-is-the-shit
10 maj 2011 · 548 Inlägg

Varför inte orange på den med? wink Jag tycker bara det blir lite rörigt! Men du ska ha som du vill!
Ja låter bra, kul att kunna köra lite iaf!

Sponsorer: Bakaxeldelar AB www.bakaxel.se
Volvo 940 Turbo "GuldBoxen" (1996)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang