Tänkte hinka up projektet här med!
I början av förra sommarn tyckte jag att jag skulle ha en roligare bil så jag började läsa lite. Tog en sväng in på bmw turbos och tyckte det var intressant. Kort därefter lurade kalle på mig en ZF låda och efter ha köpt den tänkte jag att det var lika bra att gå hela vägen och så spårade det ur. Räknade lite och satte upp en budget på 50 000. Men efter lite mer räknande och övervägande tyckte jag det var värt att vara lite mer noggran så höjde budget med 10k. Målet är 400 whp. Hoppas detta blir en rolig bil för relativt lite kulor.
I Juni 2010 fick jag syn på en svart bmw 325 e36 automat med trasig låda på blocket för småpengar. Ringde direkt och frågade lite allmänt sen var det inte mer med det. Funderade några timmar sen ringde jag och sa att jag skulle ha den...
... och där stog jag med en växellåda samt en trasig bil som var 30 mil ifrån mig och hade ingen aning om hur jag skulle få hem den, eller hur den såg ut
.
Tror det tog två veckor innan jag äntligen fick tag på grejer för att kuna hämta den. Blev positivt överaskad när jag kom dit. Var knappt någon rost på den alls! När den väl kom hem ställdes den på parkeringen utanför lägenheten i väntan på garage. Dröjde ända till november innan jag fick tag i garage. Under denna tiden trillade det in en väldans massa delar, bla en väldigt vacker snurra
Kommer inte göra något alls åt utseendet på bilen ännu. Så dom bucklor, repor och dom lackstiftslagade reporna kommer få vara kvar, därav namnet Snusk. Sitter även en sprillans ny dragkrok på rackarn och den kommer jag inte ta bort
NUTID: Bilen är manuellkonverterad, besiktigad samt att fronten är nerriven. Det som står näst på listan är bygga fäste till IC, lyfta toppen och bygga tryckrör.
Setupen 2011 kommer att bli:
Precision SC61
60mm Wastegate
PPF Intercooler 600x300x75
HKS racing dump
Cooperring
ARP topplocksbultar
ZF-låda
M20 Svänghjul
M20 Startmotor
Sachs 618
6p Sinterlamell
328 kardan
Bosch 044
Delphi 990cc
Megasquirt
3" avgas med någon rolig ljuddämpare + 3,5" dieselkrök på slutet
Ritade och tillverkade två adaptar för att kunna få stålomspunnen slang mellan kopplingscylinder och slavcylinder samt att kunna fästa slangen ifrån oljebehållarn i kopplingscylindern.
Bor själv, tränar rätt mycket och går fortfarande i skolan så det kan dröja med updates, men jag jobbar på så fort jag kan
MVH Måns