Köpråd: Tips på rolig kombi max 130k kr?

DjClabbe
19 mars 2011 · 108 Inlägg

Sitter ännu en gång och funderar på att byta bil, ska göra mig av med min 96- audi s6 2.2tq nu till våren är det tänkt och vill ha något nyare och som inte måste skruvas med varannan vecka för att det ska funka..

Ska vara en kombi,rolig o köra och jag som är 1.90 ska sitta bra fram! smile Prisklass max 130k

Har funderat på mercedes c32amg, då den verkar "prisvärd" för maskinen som finns under huven.

Även lurat på A4 2.0T Quattro, då denna ligger i samma prisklass, men är myyyycket tröttare. Så antar att de krävs ganska stora ingrepp för o få 300hk+ i maskin på audin? Samt att koppling etc ska hålla.


Ös gärna på med förslag på bilar, fördelar och nackdelar med dom och kostnader "som kan uppkomma" som man ska ha med i beräkningarna.

är EJ intresserad av V70 o Saab 9-5or! smile

Gå gärna in och gilla mina sidor, kommer uppdateras hela tiden!
Bilvårdshörnan
Bilstereohörnan
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
20 mars 2011 · 17 552 Inlägg

Ja! Nu är jag MB-freak så lite blind för problem (Jodå, min 300C är till 90% en Mercedes under skalet...) Bistår med lite nyttiga länkar:

Teknikens Värld prov
http://www.teknikensvarld.se/provkornin … /index.xml

Foruminlägg där även en ägare till en C32 yttrar sig och erbjuder råd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p2305869

Mvh
Alex

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
DjClabbe
21 mars 2011 · 108 Inlägg

Mmm c32an är småcool smile Synd att den är så ful som kombi bara roll , mycket fetare i sedanutförande.

ang vägegenskaper så lär det ju gå o ordna, på bekostnad av komforten givetvis. Blir ju bara lite orolig när  man läser om de som har rejäla rostproblem.

Sen verkar ingen direkt skriva om vad de finns för "stora" fel, saker som man åker på o byta etc så man kan räkna lite på ekonomin.


INGEN på forumet som har några förslag annars? Finns ju uppenbarligen ALLA bilar reggade på garaget så...smile

Gå gärna in och gilla mina sidor, kommer uppdateras hela tiden!
Bilvårdshörnan
Bilstereohörnan
Fimp3n Random
21 mars 2011 · 480 Inlägg

Mondeo st220? Vet dock inget om bilen.

DjClabbe
21 mars 2011 · 108 Inlägg

Fimp3n skrev:
Mondeo st220? Vet dock inget om bilen.

Jo dom är fina för o va fordar smile Men känns rätt klent med 230hk o framhjulsdrift dock, men snygg o rymlig bil utan tvekan! smile

Gå gärna in och gilla mina sidor, kommer uppdateras hela tiden!
Bilvårdshörnan
Bilstereohörnan
DjClabbe
24 mars 2011 · 108 Inlägg

absolut INGEN som har nå o säga här?

Gå gärna in och gilla mina sidor, kommer uppdateras hela tiden!
Bilvårdshörnan
Bilstereohörnan
Hilden
26 mars 2011 · 178 Inlägg

Funtat på en S4 eller A6 2,7T? Borde väl gå att få ett faceliftat objekt för dom pengarna nu? Iofs inga under av tillförlitlighet kanske men det är ju 10år gamla bilar så lite strul får man väl räkna med. C5 S6a får du ju med men den är ingen direkt raket utan om du lägger lite deg på att trimma S4/2,7 lär dom gå bättre.

Audi RS5 (2011)
Tillis
26 mars 2011 · 20 Inlägg

kanske en bmw 540 touring. vet inte så mycket om bilen, men dom är rätt sjyssta med mycket utrustning.

Ford Mondeo ST220 -06
Volvo 855 T5 -94
Volvo 240 (jubileum) -87
Volvo FH500 (bulkbil)
mr_chrysler112
26 mars 2011 · 1 Inlägg

En aning ovanlig men oj så rolig bil

http://www.blocket.se/halland/KOLLA_HAR … _6&w=3


Har själv en skitnöjd, doc en diesel men det blir bara roligare:) svårt att hitta mer bil för pengarna + att dom är betydligt fränare än de flesta andra bilar

MVH Patrik

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang