Sökes Kunnig Svetsperson/företag för svetsning av Saab 900

rybbe
21 mars 2011 · 614 Inlägg

Skulle behöva en kunnig person som har varit i svetsbranchen ett längre tag och som vet vad han sysslar med.

Jag har en saab 900 som skulle behövas bättras lite.

För att göra en lång historia kort så det som behöver göras är.

1- Förstärka vänster bak fjäderupphängning. Fjädern sitter ju i spjärn mellan 2 st så kallade fjäderskålar.
Den övre fjäderskålen har böjt sig (ej gått av) vilket nu resulterar i att fjäderskålen tar emot i golvet och fjädern sitter snett och inte riktigt fast. Skålen behöver böjas tillbaka och förstärkas underifrån. Kan även vara värt att förstärka den underifrån på höger sida med.


2- Svetsa fast och bättra på avgassytemsfästena till ljuddämpare. Då en av dom har rostat av och den andra är påväg.


3 - Om det finns tid bättra på och snygga till samtliga skärmkanter lite. (inget jätteviktigt i nuläget)


Jag behöver som sagt någon kunnig som har erfarenhet av att fixa rostiga grejer förut. Så vet du inte vad du håller på med så hör ej av dig.

Privatperson eller företag spelar mig inte någon jätte roll men hade jag klarat mig undan hyfsat billigt så om detta skulle ske "svart" så är det inga problem för mig big_smile. Bilen går att köra men gör det i nuläget helst inte så jätte mycket så vill gärna hålla mig inom gränserna Uddevalla, Vänersborg, Trollhättan.
Bor själv i Uddevalla.


Skriv till mig om du själv tror du är personen som kan fixa detta eller vet någon bra ställe som kan ordna det.


Rybbe

Senast redigerat av rybbe (21 mars 2011)

Lite stoft från Tingeling och vi svävar iväg, Välkommen åter till våran skruvade värld
Loxxy
21 mars 2011 · 47 Inlägg

Tja ! Du vet groov han har en garage kompis som svetstade om mitt avgas på Bmw:n o han jobbar som svetsare. Skit duktig annars prata med Groov han kan den grejen med! mVH

Nissan Stagea RS FOUR S "R34 GTR" (2001)
BMW E38 750i "Godzilla" (1998)
rybbe
21 mars 2011 · 614 Inlägg

Loxxy skrev:
Tja ! Du vet groov han har en garage kompis som svetstade om mitt avgas på Bmw:n o han jobbar som svetsare. Skit duktig annars prata med Groov han kan den grejen med! mVH

Hmm okey okey.. Aja jag vet ju vem Groov är. Träffa han senast förra helgen faktist big_smile har du hans nummer möjligtvis?

Lite stoft från Tingeling och vi svävar iväg, Välkommen åter till våran skruvade värld
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang