Bästa bilschampo?

BroderIsak
14 november 2011 · 6 Inlägg

Meguiars schampot samt deras sortiment finns på Mekonomen.

Soorryy  Var lite snabb där, Såg nu att ni redan hade sagt det i tråden...

Senast redigerat av BroderIsak (14 november 2011)

Dodge A100 "Blueberry" (1967)
Larpa Bilvårdsexperten.se
14 november 2011 · 374 Inlägg

mattiass skrev:
Är det bara jag sol tycker det känns som Larpa klankar ner på alla andra bilvårdsfirmor?

Nu är du ju löjlig. Jag sa att det är bättre att handla av en ÅF. Hur får du det till att klanka ner på alla andra bilvårdsfirmor? smile Som leverantör skulle det inte va så intressant för mig att göra. Men felaktigheter och missförstånd påtalar jag gärna så folk inte ska bli felinformerade. Det är en helt annan sak än att klanka ner på nån. smile Om nåt är fel och man påvisar det så måste väl det hellre vara nåt bra?

pukan2
15 november 2011 · 3 182 Inlägg

fått hem både schampot och polishen nu grymt snabb leverans samt riktigt bra schampo. köpte från meguiars direkt.

Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
15 november 2011 · 4 418 Inlägg

pukan2 skrev:
fått hem både schampot och polishen nu grymt snabb leverans samt riktigt bra schampo. köpte från meguiars direkt.

meguiars.se ? jag funderade på att beställa lite schampo och microfiber från England... vill komma billigast undan cool

pukan2
15 november 2011 · 3 182 Inlägg

Jill skrev:

pukan2 skrev:
fått hem både schampot och polishen nu grymt snabb leverans samt riktigt bra schampo. köpte från meguiars direkt.

meguiars.se ? jag funderade på att beställa lite schampo och microfiber från England... vill komma billigast undan cool

japp det va där jag köpte. oki vilken sida kommer du köpa ifrån i så fall. behöver mer grejer men det va så jävla dyrt.

mattiass Rekondare
15 november 2011 · 254 Inlägg

Larpa skrev:

mattiass skrev:
Är det bara jag sol tycker det känns som Larpa klankar ner på alla andra bilvårdsfirmor?

Nu är du ju löjlig. Jag sa att det är bättre att handla av en ÅF. Hur får du det till att klanka ner på alla andra bilvårdsfirmor? smile Som leverantör skulle det inte va så intressant för mig att göra. Men felaktigheter och missförstånd påtalar jag gärna så folk inte ska bli felinformerade. Det är en helt annan sak än att klanka ner på nån. smile Om nåt är fel och man påvisar det så måste väl det hellre vara nåt bra?

Ja och när du påtalar missförstånd och felaktigheter så passar du på att klaga på någon med, det ja syftade på. Nog om det? smile

Volvo XC70 (2001)
Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
15 november 2011 · 4 418 Inlägg

pukan2 skrev:

Jill skrev:

pukan2 skrev:
fått hem både schampot och polishen nu grymt snabb leverans samt riktigt bra schampo. köpte från meguiars direkt.

meguiars.se ? jag funderade på att beställa lite schampo och microfiber från England... vill komma billigast undan cool

japp det va där jag köpte. oki vilken sida kommer du köpa ifrån i så fall. behöver mer grejer men det va så jävla dyrt.

Har inte shoppat själv, men har läst andra som gjort, och är sugen att läggar en beställning cool http://www.shinearama.co.uk/

DanneGTV6
15 november 2011 · 270 Inlägg

För folk som kollar den här tråden och inte riktigt vet ut eller in, så måste jag bifoga en länk, så man fattar vilken otrolig kunskap Larpa besitter! Jag har konsulterat honom flera ggr i telefon, och han är väldigt ödmjuk och snäll!

En kille lämnade sin bil till honom och ställde ut den på SEMA i USA smile (välj 1080p)
http://www.youtube.com/watch?v=Xs38591JkAs

Larpa Bilvårdsexperten.se
16 november 2011 · 374 Inlägg

mattiass skrev:

Larpa skrev:

mattiass skrev:
Är det bara jag sol tycker det känns som Larpa klankar ner på alla andra bilvårdsfirmor?

Nu är du ju löjlig. Jag sa att det är bättre att handla av en ÅF. Hur får du det till att klanka ner på alla andra bilvårdsfirmor? smile Som leverantör skulle det inte va så intressant för mig att göra. Men felaktigheter och missförstånd påtalar jag gärna så folk inte ska bli felinformerade. Det är en helt annan sak än att klanka ner på nån. smile Om nåt är fel och man påvisar det så måste väl det hellre vara nåt bra?

Ja och när du påtalar missförstånd och felaktigheter så passar du på att klaga på någon med, det ja syftade på. Nog om det? smile

Om nån använder en polish för reppolering och sen i nedlåtande ton anklagar mig för att sälja en döljande produkt så kan man väl tyda det som att jag klagar på den personen när jag förklarar hur fel den har.. Men visst kan jag välja att ta helkonstiga påhopp och inte lägga nån värdering i påhoppet. Och istället bara påtala sakfelen. Ska göra det hädanefter! smile Men det är okey om jag korrigerar felaktiga påståenden hoppas jag? smile Och varför påtalar du inte när Jill klagar och kommer med felaktiga påståenden? Ja just ja, hon är väl kund hos er.. wink nog om detta? Fridens liljor!

mattiass Rekondare
16 november 2011 · 254 Inlägg

Larpa skrev:

mattiass skrev:

Larpa skrev:

Nu är du ju löjlig. Jag sa att det är bättre att handla av en ÅF. Hur får du det till att klanka ner på alla andra bilvårdsfirmor? smile Som leverantör skulle det inte va så intressant för mig att göra. Men felaktigheter och missförstånd påtalar jag gärna så folk inte ska bli felinformerade. Det är en helt annan sak än att klanka ner på nån. smile Om nåt är fel och man påvisar det så måste väl det hellre vara nåt bra?

Ja och när du påtalar missförstånd och felaktigheter så passar du på att klaga på någon med, det ja syftade på. Nog om det? smile

Om nån använder en polish för reppolering och sen i nedlåtande ton anklagar mig för att sälja en döljande produkt så kan man väl tyda det som att jag klagar på den personen när jag förklarar hur fel den har.. Men visst kan jag välja att ta helkonstiga påhopp och inte lägga nån värdering i påhoppet. Och istället bara påtala sakfelen. Ska göra det hädanefter! smile Men det är okey om jag korrigerar felaktiga påståenden hoppas jag? smile Och varför påtalar du inte när Jill klagar och kommer med felaktiga påståenden? Ja just ja, hon är väl kund hos er.. wink nog om detta? Fridens liljor!

Klart du ska korrigera felaktiga påståenden, bara man gör det på rätt sätt smile Har tyvärr inte sett henne skriva något fel än, men ja läser inte heller alla trådar, om hon är kund hos oss vet jag ej då jag jobbar med rekonditionering och inte försäljning wink Ja tack, nog om detta big_smile

Volvo XC70 (2001)
Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
16 november 2011 · 4 418 Inlägg

Larpa skrev:

mattiass skrev:

Larpa skrev:
Nu är du ju löjlig. Jag sa att det är bättre att handla av en ÅF. Hur får du det till att klanka ner på alla andra bilvårdsfirmor? smile Som leverantör skulle det inte va så intressant för mig att göra. Men felaktigheter och missförstånd påtalar jag gärna så folk inte ska bli felinformerade. Det är en helt annan sak än att klanka ner på nån. smile Om nåt är fel och man påvisar det så måste väl det hellre vara nåt bra?

Ja och när du påtalar missförstånd och felaktigheter så passar du på att klaga på någon med, det ja syftade på. Nog om det? smile

Om nån använder en polish för reppolering och sen i nedlåtande ton anklagar mig för att sälja en döljande produkt så kan man väl tyda det som att jag klagar på den personen när jag förklarar hur fel den har.. Men visst kan jag välja att ta helkonstiga påhopp och inte lägga nån värdering i påhoppet. Och istället bara påtala sakfelen. Ska göra det hädanefter! smile Men det är okey om jag korrigerar felaktiga påståenden hoppas jag? smile Och varför påtalar du inte när Jill klagar och kommer med felaktiga påståenden? Ja just ja, hon är väl kund hos er.. wink nog om detta? Fridens liljor!

Ultra-Cut compound ... du menar att den inte ska plocka repor? Den har iaf för mycket fillers för att falla mig i smaken.

Edit. Tydligör att det självfallet är 105an jag pratar om, då jag vid tidigare tillfälle av misstag skrivit 205an...

Senast redigerat av Jill (16 november 2011)

Larpa Bilvårdsexperten.se
16 november 2011 · 374 Inlägg

Läs min tråd om fillers..

Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
16 november 2011 · 4 418 Inlägg

Larpa skrev:
Läs min tråd om fillers..

Orkade inte sitta och rätta alla dina felaktiga påståenden cool

Har du testat att tvätta med thinner efter 105:an?

Baku Snickarjävel
16 november 2011 · 554 Inlägg

ursäkta mig nu. men jag tycker de börjar bli långdraget.

alla jag vet som är rekondare säger att de är en personlig grej. de ena medlet passar den ena men inte den andra.

då drar jag slutsatsen att olika tekniker på polering ger samma resultat för båda parter medans den ena tekniken passar den ena bättre än den andra.

varför gnäller ni då på varandra när ni är lika duktiga och får samma resultat, trots olika märken smile

nuff said.

Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
16 november 2011 · 4 418 Inlägg

Baku skrev:
ursäkta mig nu. men jag tycker de börjar bli långdraget.

alla jag vet som är rekondare säger att de är en personlig grej. de ena medlet passar den ena men inte den andra.

då drar jag slutsatsen att olika tekniker på polering ger samma resultat för båda parter medans den ena tekniken passar den ena bättre än den andra.

varför gnäller ni då på varandra när ni är lika duktiga och får samma resultat, trots olika märken smile

nuff said.

Väl talat! wink

Interlagos
21 november 2011 · 152 Inlägg

Vad gäller Schampo så tycker jag att ESSEX VAXSCHAMPO 301 från Kombikemi är riktigt bra!

Jag har testat Meguiars NXT schampo och det gula med vax. Essex vaxshampo är strået vassare.

Meguiars luktar godare dock ;-)

BMW M3 (2007)
Lowenhart fälg fantast
21 november 2011 · 1 086 Inlägg

meguiars gula schampo, helt sjukt asså !!!

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71
Volkswagen Golf mk2 "Drömbilen" (1985)
Audi A7 3.0 "Bilstein Airride" (2015)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang