Bedrägeriförfrågan bilar på blocket

-No1-
10 april 2011 · 7 Inlägg

Samma skit när jag sålde en atw för ett par mån sedan

octavia Power of changes
10 april 2011 · 270 Inlägg

jag har också fått ett mail/sms från han och från en tjej från finland som också va skum som han :S

Power 0f You
Ando162 Volvo 162
10 april 2011 · 26 Inlägg

Jag fick ett samtal av en snubbe när jag skulle sälja en pickis ca 30 min efter att annonsen kommit in han skulle ha kärran utan att se den han va villig att betala direkt till mitt konto och han skulle betala mer än jag begärt!! han fick ett kontonummer till ett konto som inte används och tro de eller ej han betalade in direkt!!?? iallafall hälften... Sedan gick de tre månader så dök han upp för att hämta bilen och jag fick resten pengarna.. smile
Visst jag va tveksam som attan och lite orolig men denna gången gick de bra smile

TheLuckyPirate
11 april 2011 · 1 Inlägg

Hej...jag fick samma sms från "mate" Dennis Attabury. Efter har läst din kanon-bra ledtråd har jag svarat till dennis:

Hi “mate”, just googled your name….wow… you are very un-popular here in Sweden !!!!
One of the notes I found was this:

Dear Dennis! I'm not quite so stupid that I would agree to this! You will never get near my car! You know google has a lot of useful information about imposters.
Go and fuck yourself "MATE"!!
My suggestion for how we do the business:
a)    Call me, we agree on a mutually trusted bank, I fix a safe bank account, you put the money at the bank account, I prepare the car for  export.
b)    Call me, we arrange a meeting in Malmö, you have an approved bank-cheque with you, I have the car, all the documents and the keys, the clerk proves your cheque and puts the money on my account. We do a testdrive with my car, both of us sign the contract, share the contract  and the keys in front of the clerk. You take the car and enjoy it…

That’s how I did it with a “mate” from Ghana who bought my other car. This worked fine for both. As a trusted bargaining, I reduced his one-way travel-cost from the purchasing-amount and all was arranged acc. B). He was an honourable, trustworth person.

This is my suggestion even to your request of bargaining.

I used to trust in people, so hope you can prove that you are serious. Let’s do the business my suggested way.
If you don’t agree or will not answer…I just wasted 15 minutes but did not loose my car or money.

Yours sincerely
//Bernd

detta ser ut som ett bra forum med super medlemmar. Om jag får svar från "mate" Dennis, så poster jag detta. hälsningar //Bernd

Richtenb
11 april 2011 · 1 365 Inlägg

Haha det låter bra. Dennis kör ju endel autosvar men jag vet att "någon" även skriver personliga svar så det vore ju kul att se vad du får för respons.



TheLuckyPirate skrev:
Hej...jag fick samma sms från "mate" Dennis Attabury. Efter har läst din kanon-bra ledtråd har jag svarat till dennis:

Hi “mate”, just googled your name….wow… you are very un-popular here in Sweden !!!!
One of the notes I found was this:

Dear Dennis! I'm not quite so stupid that I would agree to this! You will never get near my car! You know google has a lot of useful information about imposters.
Go and fuck yourself "MATE"!!
My suggestion for how we do the business:
a)    Call me, we agree on a mutually trusted bank, I fix a safe bank account, you put the money at the bank account, I prepare the car for  export.
b)    Call me, we arrange a meeting in Malmö, you have an approved bank-cheque with you, I have the car, all the documents and the keys, the clerk proves your cheque and puts the money on my account. We do a testdrive with my car, both of us sign the contract, share the contract  and the keys in front of the clerk. You take the car and enjoy it…

That’s how I did it with a “mate” from Ghana who bought my other car. This worked fine for both. As a trusted bargaining, I reduced his one-way travel-cost from the purchasing-amount and all was arranged acc. B). He was an honourable, trustworth person.

This is my suggestion even to your request of bargaining.

I used to trust in people, so hope you can prove that you are serious. Let’s do the business my suggested way.
If you don’t agree or will not answer…I just wasted 15 minutes but did not loose my car or money.

Yours sincerely
//Bernd

detta ser ut som ett bra forum med super medlemmar. Om jag får svar från "mate" Dennis, så poster jag detta. hälsningar //Bernd

Pontiac GTO "Indiansläden" (2006)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
11 april 2011 · 17 543 Inlägg

Satte ut en rostig och väldigt obesiktigad Mersa w124 kombi igår på blocket. Förvisso billigast i landet som fungerar verkar det som.

Det ringer en dam och pratar mycket belevad engelska och frågar när de kan komma och titta på bilen? Inget annat frågas förutom om den går att köra... Jag i min tur undrar hur långt de har hit? Det visar sig långt... Jag hugger till och med till några extra mil och säger "You got 500 kilometers to go for this old banger?"

"Yes" Säger hon och frågar när de kan komma. Luktar scam lång väg! Vem vet om bilfan håller? Den är avställd!!! Nej du...

Om ni råkar ut för samma vältaliga dam hade jag nog tänkt till lite...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Frenzy
22 april 2011 · 121 Inlägg

Jag är fortfarande väldigt tacksam för att jag hittade denna tråd och kunde glida ur en riktig blåsning. Visst, jag vill ha någotsånär bra betalt för min Audi (som fortfarande finns på Blocket i Ystad) och är kanske naiv men det är ändå tråkigt att få tryckt in i näsan att man är dum i huvudet som någon här skrev... Tack igen Slash och ni andra som upplyst mig!

Non omnia possumus omne
Slash Saabifierad
23 april 2011 · 2 026 Inlägg

Frenzy skrev:
Så'n jävla tur att jag fick tips om den här tråden! TACK Slash! Jag fick ett sms om att Dennis Attebury ville köpa min bil som ligger ute på blocket, en Audi A4 Quattro. Jag är väl dum i huvudet eller otillåtet naiv, men det var riktigt nära att jag genomförde affären. Tack igen Slash!
Jag har också fått sms från en Pamela Waves som säger att hon är maskiningenjör på en båt som just nu är i Bermuda. Hon vill ha mitt kontonummer, adress och lite annat. Hon har t.o.m skickat en kopia på sitt id-kort för att det ska verka seriöst. Nu vågar man ju tro på nå't alls.......

Inga problem Frenzy, jag är glad att du inte blev lurad smile Det är trist när dessa människor håller på, de sabbar för andra seriösa köpare och de sabbar också för oss som säljer.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
Lidborn VD
30 april 2011 · 643 Inlägg

Nytt namn på muppen nu:


From: bengt-uno.grahn@live.co.uk
To: d_lidborn@hotmail.com
Subject: RE: The car
Date: Sat, 30 Apr 2011 10:15:11 +0100

Hi mate, I have looked at it a few times now, and after looking around, i'm satisfied with the great condition but what's your actual price for it. I love a bargain, so i would like to get it as soon as i can. I would be able to make payment through paypal, i find it the easiest way to use my credit card safely and is a safe and reliable method of payment... Let me know your price for it . I hope to hear from you soon, and i will make all transportation preparations for it to be transported to my home in London,UK. If possible can you send me some recent picture or video of the item ?

RIGO-ROD
30 april 2011 · 684 Inlägg

denna kille skrev precis till mig och ville köpa min skyline på blocket

mkjames2011@hotmail.com

prof mark james

ville ha paypal account efter att ha frågat massor om bilen.

detta förstör så mycket för köpare som bor i andra länder och vill köpa bilar i sverige,,

fick ett sms där det stod

Från
Valeriejan

hello am intrested in your car on blocket.se
is it avaible for sale? How much? Get back to me at mkjames2011@hotmail.com


gick nästan på detta då man sålt bilar utomlands förut,, men så googlade man på hans mail

tack smile

P-H-G Utbildad proffsamatör
30 april 2011 · 782 Inlägg

mkjames2011@hotmail.com här också... lol...

jryngwe
1 maj 2011 · 1 Inlägg

mkjames2011@hotmail.com skickade följande mail till mig efter att jag returnerat ett SMS till hans e-mail som jag var mkt misstänksam mot eftersom han frågade saker som stod mkt tydligt i annonsen på blocket samt att han bad mig att returnera till hans e-mail......men jag skickade ett mail iaf...men inser nu att det är en jävla skojare när jag googlade dennes e-mail adress då nått sa mig att jag skulle se upp med honom....!

**********************************
Hello !
                   Thanks so much for your prompt response,i am really interested in buying the car, what is the condition of the engine is there any additional  information i need to know about the car?What is the total price? can you send me more pictures?

I hope to read from you soon.
Best Regards,

Mark
***************************************************
/Johnny

ekdahl
1 maj 2011 · 34 Inlägg

Fick sms från mkjames2011@hotmail.com igår också.. Kändes direkt att detta är en bluff kille. Googlade adressen och hittade denna tråd wink

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
1 maj 2011 · 14 077 Inlägg

ekdahl skrev:
Fick sms från mkjames2011@hotmail.com igår också.. Kändes direkt att detta är en bluff kille. Googlade adressen och hittade denna tråd wink

Är dom här bedragarna på var och varannan annons från blocket? Bäst att se upp om man säljer nåt då.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
ekdahl
1 maj 2011 · 34 Inlägg

Kanske det, för det första så står det inte nr utan bara colegrovev och sen följande text.

hello am interested in your car on blocket.se is it available for sell? how much? get back to me at mkjames2011@hotmail.com thanks

Är säkert en bot lr liknande som skickar ut mass sms.

P-H-G Utbildad proffsamatör
1 maj 2011 · 782 Inlägg

ekdahl skrev:
Kanske det, för det första så står det inte nr utan bara colegrovev och sen följande text.

hello am interested in your car on blocket.se is it available for sell? how much? get back to me at mkjames2011@hotmail.com thanks

Är säkert en bot lr liknande som skickar ut mass sms.

Jepps, helautomatiserat... en bot som läser av telefonnumret och sen skickar ett generellt SMS. Sen om man svarar så undrar de om mer information/bilder/pris osv eftersom de inte har en aning om vilken annons man mailar om.

Andromeda Rumpmas
1 maj 2011 · 3 860 Inlägg

Stämmer. Sist jag lade ut en annons gick det inte en minut innan det plingade till i mobilen från en sån nisse. Tveklöst läser de av annonser och skickar SMS automatiskt. Eller läser av och läser av, de plockar väl mobilnummer från alla nya bilannonser på Blocket, själva mailen och SMS:en är ju inte ett dugg anpassade till själva bilen i annonsen utan sker efter en mall. De kanske mailar om man lägger in ett nummer till fast telefon?

Senast redigerat av Andromeda (1 maj 2011)

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Kristian_L
1 maj 2011 · 1 893 Inlägg

Börja annonsera med lite udda nummer... Som automaiska system inte fixar.
031 kan man tex skriva ut som "noll tre ett" och sedan resten av numret som vanligt.
Så slipper man kanske en del onödigt..

Volvo V60 D4 "Inscription" (2019)
P-H-G Utbildad proffsamatör
2 maj 2011 · 782 Inlägg

Kristian_V skrev:
Börja annonsera med lite udda nummer... Som automaiska system inte fixar.
031 kan man tex skriva ut som "noll tre ett" och sedan resten av numret som vanligt.
Så slipper man kanske en del onödigt..

Tror inte det går att skriva in bokstäver där tyvärr. Blocket har en tjänst som kostar 30 kr där man får ett anonymt nummer som de ringer och sen vidarekopplas det... borde vara gratis tycker jag.

ekdahl
2 maj 2011 · 34 Inlägg

Fick idag nyttligare ett sms, nu från en annan.

Just viewed your car on blocket.se Do you still have the car up for sale? Please Reply Me direct to (ericwillian1@live.co.uk).Thanks Eric.

Får se hur många man får under tiden annonsen är ute.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang