CarGard 1110 blinkar inte

Tony_M
7 april 2011 · 100 Inlägg

Håller på att bli galen på mitt billarm nu.

Har ett CarGard 1110 larm som sitter i en Volvo 740 -90. Larmet är proffsinstallerat men det var många herrans år sedan. Har på under vintern upplevt lite problem med det och ingen verkstad har kunnat ge mig några tips på vad jag ska felsöka.

Av någon händelse slutade larmet blinka på höger sida när man låser bilen. Höger blinkers fungerar då man provar att blinka och använda varningstriangel. Jag kollade alla säkringar då jag upptäckte detta fel, både de i säkringshållaren men även de löst hängande säkringarna under ratten. Alla var hela. Vad jag förstått efter att läst installationshandböcker så är det de hängande 15A säkringarna som ska vara hela för att larmet ska funka.

Efter att då pillat några minuter monterar jag ihop allt igen och tänkte ge upp. Jag låser då bilen och helt plötsligt fungerar alla blinkers igen. Efter att gått ut dagen efter igen för att öppna bilen upptäcker jag till min förvåning att samma fel upprepar sig igen, den blinkar bara på vänster sida.

Provade idag att felsöka systemet men hittade inga problem, monterade ihop allt igen och låste bilen, nu funkar allt igen men antar att det kommer lägga av sen igen.

Vad tror ni felet kan vara?

Som sagt lär det knappast vara en säkring eftersom strömmen kommer fram ibland, kabelbrott låter osannolikt också. Det lär knappast vara glapp eftersom blinkers alltid fungerar efter att jag monterat om allt och sen slutar fungera.

Kan det vara fel på styrenheten till larmet?

Tack för svar!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang