Idag åkte jag hem för o fixa igång mk1an som jag hämtade igår, det är ingen skönhet men skattebefriad och körbar fram till febr jätte fin under men utsidan ska vi väl bara inte nämna.. har nog redan fått fram skärmar till mk 1an, vilket dom är helt slut.. motorn gick inte som den skulle så jag kollade ifall det va skit i filtret, men det var det inte och membranet på pumpen är riktigt för snubben kollade på den.. så när man kör så dör den ibland när du gasar till , så jag förmodar att det kan vara en spricka i gummit där förgasaren sitter,ska plocka väck o kolla i morgon. om någon annan har något förslag vad det kan vara så skriv gärna. japp och till taket nu då! fick gå upp på vinden o röja ut lite så jag kunde ha mitt tak ifred o kallt som fan va det med, men vill man ha något fint så får man pina... jag började med att klippa ut längden, tog extra stort eftersom de krymper ihop sig när man dra i mockan när man ska ner i fördjupningen.. eftersom jag har gjort research om hur man klär tak och fått massa tips o tricks så började jag längst bak av taket för det är lättast o bearbeta framåt med alla fördjupningar i taket.
lägga lim över halva först och se klä halva taket , därefter resterande.. men tyvärr blev jag inte riktigt klar med taket eftersom jag tog extra mkt lim nu eftersom man ska lämna kvar skumgummit kvar på taket så limmet fäster sig. imorgon ska ja förfina kanterna och jämna ut de små vecken som blev.. kan nog lugnt säga att de var svårare än vad de såg ut.. eftersom inte mockan är elastiskt som tyg så blev de genast svårare.. men steg 1 av taket är gjort iaf
Ja här är mk1an som jag hämtade igår.. som sagt ingen skönhet Och steg för steg för taket. 1: slita bort tyget men lämna kvar skumgummit!! Limmet tog slut så jag fick åka o hämta mer.
återkommer mer imorgon hur slut resultet av taket blir tack för mig för idag
ett par andra fälgar å bort med skiten på huven så kan den 1an vara rätt frän
haha ja allt ska bort och på med fräschare skärmar.. sen blir det nog till våren sommaren en lack på den. just nu har jag ingen tid eller lust och göra vid den mer än o fixa så den går rent och byta skärmar på den saknar min andra mk1
haha ja allt ska bort och på med fräschare skärmar.. sen blir det nog till våren sommaren en lack på den. just nu har jag ingen tid eller lust och göra vid den mer än o fixa så den går rent och byta skärmar på den saknar min andra mk1
okej har ett par bredda plåt ligger om du skulle va intresserad (billigt)
okej har ett par bredda plåt ligger om du skulle va intresserad (billigt)
Är inredningen snart klart eller blir spännade och se
håller på med taket än limmet hade inte torkat till sig så de blev bubblor så jag fick ta upp lite här o där o börja om från början.. till helgen blir jag nog klar med taket. det har kommit upp så mkt annat emellan med.. fixa en mk1 så den blir körduglig, och måste fixa huven, svetsa igen mån halvan och plasta fronten..
bilen står i ett kallgarage, och nu har det kommit lite lite vit mögel ser det ut som, men det är borta nu för jag sprayade antimögel på, resterande inredning som är i nu är i utmärkt skick, men skulle det fungera o sätta in en torrboll så det inte kommer mera i bilen tro? dom håller i 2-3 månader sägs det. Tror ni det kommer fungera med det om jag nu sätter in den inredning jag har klätt ?? vågar inte sätta i om det förstörs. mvh M
bilen står i ett kallgarage, och nu har det kommit lite lite vit mögel ser det ut som, men det är borta nu för jag sprayade antimögel på, resterande inredning som är i nu är i utmärkt skick, men skulle det fungera o sätta in en torrboll så det inte kommer mera i bilen tro? dom håller i 2-3 månader sägs det. Tror ni det kommer fungera med det om jag nu sätter in den inredning jag har klätt ?? vågar inte sätta i om det förstörs. mvh M
värmefläkt me frostvakt e kanske inte helt fel å ha i garaget ???
mvh
jo men jag har ju ca 1,5 mil hem till morsan, svårt o passa upp för garage fläkt då kan ju inte åka varenda dag i 2-3 månader o hålla uppsikt