Bygga eget insug

FFP
10 april 2011 · 591 Inlägg

okej:D

Audi A4 TSQ (1999)
opela VD Hammar
10 april 2011 · 613 Inlägg

en tum regel är att man brukar räkna 1,5 x motorns Volym alltså 1,5*2,3= 3,45l på pleneumet

Senast redigerat av opela (10 april 2011)

MVH Johan
Opel Omega B "What Productions" (1997)
FFP
10 april 2011 · 591 Inlägg

opela skrev:
en tum regel är att man brukar räkna 1,5 x motorns Volym alltså 1,5*2,3= 3,45l på pleneumet

så det är den optimala volymen?

har hört att de ska vara så stort som möjligt?

Audi A4 TSQ (1999)
opela VD Hammar
10 april 2011 · 613 Inlägg

om du har för stort så minskar gas hastigheten

MVH Johan
Opel Omega B "What Productions" (1997)
FFP
10 april 2011 · 591 Inlägg

okej

Audi A4 TSQ (1999)
janni_ruda BMR
10 april 2011 · 102 Inlägg

ska du "bara" köra med 300 hk räcker org gott och väl

Volvo 745 "BMR Tuning" (1988)
FFP
10 april 2011 · 591 Inlägg

tanken är ju inte att stanna på 300;)

Audi A4 TSQ (1999)
janni_ruda BMR
10 april 2011 · 102 Inlägg

4-500 klarar du lätt med org också för den delen

Volvo 745 "BMR Tuning" (1988)
G-sson
10 april 2011 · 612 Inlägg

Men frågan är hur mycket effekt man kan vinna med ett eget insug jämfört med original, eller kanske snarare, hur mycket man slipper förlora p.g.a. icke optimalt insug.

FFP
10 april 2011 · 591 Inlägg

gör man det seriöst och påriktigt så tror jag att det ska så bra

Audi A4 TSQ (1999)
janni_ruda BMR
11 april 2011 · 102 Inlägg

sen hur mycket tappar man på ett egenbyggt om man inte har riktig järnkoll på alla uträkningar med kamtider, pulser, utformning, volym osv.?

Volvo 745 "BMR Tuning" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang