KEKlr skrev: Satan så fin den är på bilden! Riktigt bra jobbat! De breddade plåtisarna är inte till salu?
Ligger redan långt före i kön till köp av fälgarna
Tack Och njae. svågern ska få köra med dom om han inte hinner hitta nå andra tills han ställer på sin e30. Men om/när han köpt fälgar blir dessa mest troligt till salu
Har inte blivigt några ändringar på bilen, bara kört. Kan iallafall säga att jag vann projekttävlingen på skolan. Riktigt kul
Fick bla en kamera i studenpresent så får om man kan få till några bilder till veckan. Hade inte tänkt att göra några mer ändringar på bilen i sommar, kanske lite små fix. Nya högtalare till hatthyllan ska iallafall köpas. Sen till vintern blir det renovering av toppen och ny kam.
Har åkt ner till falun för att jobba över sommarn, bilen funkar fint men en ny kam ska fixas, den som sitter i är väldigt sliten... Sen har jag lite problem med att bilen skakar en hel del när man kör.
Resan ner gick ju fint iallafall.
Men smutsigt blev de så en tvätt stod på schemat
Sen funderar jag på att lacka om bilen efter sommarn / i vinter. Men så klart velar jag över färg, har två alternativ som jag inte kan bestämma mig mellan.
antingen orginal färgen, zinnoberot. Riktigt snygg röd färg när den är i fint skica och inte så matt som min bil är nu.
Röd sen motorutrymmet lackades, är ju iofs ingen helhets bild men.
eller Daytona violet. Som jag tycker är en grymt snygg färg också.
RaekmAcKaN skrev: Svårt val där av färgen ! Själv gillar jag både rött och lila !
Jo inte lätt alls
Roobban skrev: Daytona violet tycker jag är snyggast iallafall
Jo den är riktigt fin
eastmotorsport skrev: Behåll det röda. Både snyggt och mer lättskött färg. Men framförallt jäkligt mkt lättsammare och billigare.
Ja sant iofs. Men måla kommer jag göra själv, så allt för dyrt blir det ju ändå inte. Sen måste jag ändå måla insida dörrar osv. Har nån liten rostfläck.
En fråga, har tänkt på att byta till m20b25 ist för min 2 liters, men vad får man lov och byta/göra? Tänkte om det är värt det eller om man ska satsa på en 325 direkt ist? Tack för svar!
KEKlr skrev: En fråga, har tänkt på att byta till m20b25 ist för min 2 liters, men vad får man lov och byta/göra? Tänkte om det är värt det eller om man ska satsa på en 325 direkt ist? Tack för svar!
Motor, kabelhärva och box räcker. Men sen är det ju lite annan utväxling på 325anslåda och diff. Varvar lite mindre. Men om du byter växellådan så måste även kardan bytas. Billigare försäkring om du byter i 320 iaf, tycker den är nog dyr :p
loudness skrev: inte funderat på nån bmw blåmetallic?typ montego blue metallic eller deep sea blue metallic, funkar gött ihop med kromlisterna med.
Jorå, det har jag menjag ska måla min svågers e30 och han ska ha blå, lite tråkigt med lika :p annars gör sig blått bra på e30 Sen är jag inge fan av krom så rutlistor osv bli svart.
Vitt blir det inte även fast vit e30 med vita fälgar är grymt
CHEEVA skrev: lila typ hks lila eller så har porsche en läcker lila kulör
får ta och titta på det men lutar mest åt rött faktiskt. Tror det kan bli snyggt med svarta lister, svarta baklampor och svarta fälgar. Tycker det gör sig bra ihop.
Inte svarta lister och små hjul men ändå, svart och rött är alltid snyggt Sen blir dom kromade stötfångarna röda också
Ja okej, har nämligen en bekant som har en m20b25 ligger, så tänkte köpa den. Tänkte ha kvar min låda och kardan och leta efter en 325 lamelldiff ist. Men då behöver jag kabelhärva och styrbox? Hur är det med lmm? Sen beror det väl på vilken årsmodell båda har? Tack för svar!
ivaaar skrev:
KEKlr skrev: En fråga, har tänkt på att byta till m20b25 ist för min 2 liters, men vad får man lov och byta/göra? Tänkte om det är värt det eller om man ska satsa på en 325 direkt ist? Tack för svar!
Motor, kabelhärva och box räcker. Men sen är det ju lite annan utväxling på 325anslåda och diff. Varvar lite mindre. Men om du byter växellådan så måste även kardan bytas. Billigare försäkring om du byter i 320 iaf, tycker den är nog dyr :p