Lite frågor ang trimning av saab og9-3 2.0t 1998

Johnsen
14 april 2011 · 426 Inlägg

Hej

Lite sugen på att plocka ut lite mer effekt i min saab og9-3 2.0t 184hk från 1998.
I dagsläget sitter det 3" helsystem, öppet filter och en trimbox från turbocenter som ger ca 225-230hk.

Så min fråga är, vilken effekt tror ni jag kan plocka ut för en 10-12k och vad behöver bytas?

Tack på förhand smile



/ Viktor

Det är inte farten som dödar...
Det är stoppen
Kolla in min projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 7#p3128567
BMW 650i (2007)
Johnsen
15 april 2011 · 426 Inlägg

Verkligen ingen som vet?

Det är inte farten som dödar...
Det är stoppen
Kolla in min projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 7#p3128567
BMW 650i (2007)
ascona-tic
15 april 2011 · 1 497 Inlägg

Beror ju lite på om du vill ha nya prylar eller Kina eller begangnat? tror nog att du kan få närmare 400 om du handlar lite utomlands och lite på blocket och hittar någon som kan T5suite.

Men är du kräsen så räcker din budget inte långt. 
Det vettigaste hade nog varit att lägga pengarna på en diffbroms.

Opel Ascona B "CIH Trionic turbo E85" (1977)
Opel Ampera (2012)
jonTe
15 april 2011 · 5 710 Inlägg

Redan med den hårdvaran du har idag kan du plocka mer effekt genom en bättre programvara.
Sitter det racekat på 3" systemet?
Om ja... kan du med rätt 1:or och 0:or få ut 260-270 hästar.
Kolla med din nuvarande leverantör om du kan uppgradera....kan du inte det...byt leverantör.
Vill du över 270 nivån blir det dyrt....då behöver du IC, turbo osv och en ny koppling....

MVH Jonas
..............
Johnsen
15 april 2011 · 426 Inlägg

jonTe skrev:
Redan med den hårdvaran du har idag kan du plocka mer effekt genom en bättre programvara.
Sitter det racekat på 3" systemet?
Om ja... kan du med rätt 1:or och 0:or få ut 260-270 hästar.
Kolla med din nuvarande leverantör om du kan uppgradera....kan du inte det...byt leverantör.
Vill du över 270 nivån blir det dyrt....då behöver du IC, turbo osv och en ny koppling....

Just nu sitter det ingen kat alls på systemet, förra ägaren körde utan, men ska givetvis skaffa en racekat snarast! Ska höra med turbocenter om de kan göra något mer ang programvaran, annars får jag höra med Nordic!

Tack för svar! smile

Det är inte farten som dödar...
Det är stoppen
Kolla in min projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 7#p3128567
BMW 650i (2007)
KristianRS5
15 april 2011 · 79 Inlägg

Eller kanske Maptun:D

Johnsen
16 april 2011 · 426 Inlägg

KristianAero skrev:
Eller kanske Maptun:D

Det kanske det blir;) finns ju en del olika:)

Det är inte farten som dödar...
Det är stoppen
Kolla in min projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 7#p3128567
BMW 650i (2007)
DalleRacing
16 april 2011 · 1 738 Inlägg

extraktor med extern wg, 50mm wg, större spridare, större turbo, 3 tums avgas, chippat, värre koppling! 300-340hk!kostnad runt 6-9000 beroende på vart du hitar delarna wink

Volvo 940 16v Turbo "Angry Betty" (1993)
Nocturnal
16 april 2011 · 500 Inlägg

940RDALLE skrev:
extraktor med extern wg, 50mm wg, större spridare, större turbo, 3 tums avgas, chippat, värre koppling! 300-340hk!kostnad runt 6-9000 beroende på vart du hitar delarna wink

Extraktorgrenrör och extern wastegate behövs verkligen inte för 300-340hk. Med ett Mitsubishi td04-19t som passar på originalgrenrör kan man klämma ut 350-360hk på bf98.

Saab 900 2.0T "Supertouring" (1995)
DalleRacing
16 april 2011 · 1 738 Inlägg

Nocturnal skrev:

940RDALLE skrev:
extraktor med extern wg, 50mm wg, större spridare, större turbo, 3 tums avgas, chippat, värre koppling! 300-340hk!kostnad runt 6-9000 beroende på vart du hitar delarna wink

Extraktorgrenrör och extern wastegate behövs verkligen inte för 300-340hk. Med ett Mitsubishi td04-19t som passar på originalgrenrör kan man klämma ut 350-360hk på bf98.

tänkte mest för ljudets skull ( öppen wg ) smile är ju ej behövligt som sagt, finns ju intern wg på flesta kina agg m.m!

Volvo 940 16v Turbo "Angry Betty" (1993)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang