240 -87 byta från B230K till B230E?

ivab
27 april 2011 · 52 Inlägg

Tjena!
Tänkte "bygga" en E-motor på en F-motor (fick den billigt av en kompis) och slänga i min 240 där de tidigare suttit en K-motor. Hur krångligt kan de tänkas vara?

Malla Mööl!!
Turbodiesel skare va!
Kotten_Nydahl
27 april 2011 · 60 Inlägg

ivan, varför bygga E från F?

Senast redigerat av Absoluterebel (27 april 2011)

Roadkill cafè - You kill it, we grill it!
Mog1 High on diesel and gasoline
27 april 2011 · 368 Inlägg

det är inte så krångligt bara du har en topp med spridar hål och det mekaniska sprutet från en e motor sen behöver du även ett svanhals insug och diverse! lättaste vore nog att få tag på en komplett e motor tongue

Volvo S60-R "Blacked Out" (2004)
Volvo 945 "Gråben" (1992)
Louksor
28 april 2011 · 1 915 Inlägg

bensinpump o retur osv behövs oxå...
Blir lite saker att fixa.

Men du kommer aldrig kunna besikta med "nya" motorn.

Tar du däremot en motor från 88 o nyare så kan du regga med motorn i bilen och få den laglig.

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01
ivab
28 april 2011 · 52 Inlägg

Absoluterebel skrev:
ivan, varför bygga E från F?

Tufft tongue

Malla Mööl!!
Turbodiesel skare va!
ivab
28 april 2011 · 52 Inlägg

Mog1 skrev:
det är inte så krångligt bara du har en topp med spridar hål och det mekaniska sprutet från en e motor sen behöver du även ett svanhals insug och diverse! lättaste vore nog att få tag på en komplett e motor tongue

ähh de går ju att få tag i ^^

Malla Mööl!!
Turbodiesel skare va!
Mog1 High on diesel and gasoline
28 april 2011 · 368 Inlägg

du är inte sugen på turbobröt med då wink har ju ett koplett kitt liggandes

Volvo 945 "Gråben" (1992)
Volvo S60-R "Blacked Out" (2004)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang