Styrservo krångel. BMW E46 02:a

bide92
4 maj 2011 · 26 Inlägg

jag har ett problem med min styrning märkte detta när jag slängde på mina 18''

vet inte exakt vad det är men jag gissar på att det är servo och ny olja som behövs,
Rätta mig om jag har fel!!

Symtom som alltid kvar står: Servon skriker alltid lite.

Milt Symtom: servon skriker och krasslar lite som att den pumpar runt grus, när det låter såhär så blir det lite tyngre att styra så man får ta i mer men det går ändå att styra med en arm, ( händer till och från)

Hämst Symtom: Servon skriker och krasslar som fan som att den pumpar runt grus, när det blir så här så är det så är det sjukt jävla tungt så tungt att jag måste ta i med båda armarna fast det är precis att det går då så det är som att köra utan servo, (Händer sällan, men inte alltför sällan)

Uppskattar all hjälp jag kan få, det lär ju vara någon mer som har varigt med om detta konstiga symtom

Uppstår bara vid hastigheter under 15 km/h

MVH:)

Senast redigerat av bide92 (4 maj 2011)

It's a way of life, It's a way of love, It's a choice to make and it's a choice to love, It's a choice only we ho choose this will understand!
BMW is my choice!
Now you make your's!
BMW 325iA (2002)
engolf
4 maj 2011 · 3 235 Inlägg

Kanske din servorem är alltför slapp/dålig? Då kan den börja slira och skrika när man rattar. Byt/spänn remmen först.

ajonasson
4 maj 2011 · 583 Inlägg

Uppstår problemet endast när du svänger du svänger?. Isåfall tar kanske däcken i skärmkanterna. Anledningen till att det antagligen endast uppstår under 15km/h är att du inte har fullt rattutslag på en 70väg ifall det inte är en akut älgmanöver.

Eller kvarstår problemet även när du kör rakt fram?.

Testa att hissa upp hjulen och rulla på hjulen när de står rakt fram, även när de har fullt rattutslag.

Testa även det "Engolf" sa!

Dock ifall problemet uppstod direkt när du bytte fälgarna skulle jag tippa på att däcken ej går fritt vid alla rattutslag.

Mvh
Anders

Senast redigerat av ajonasson (4 maj 2011)

Even with cruise control.. you still have to steer.
bide92
5 maj 2011 · 26 Inlägg

ajonasson skrev:
Uppstår problemet endast när du svänger du svänger?. Isåfall tar kanske däcken i skärmkanterna. Anledningen till att det antagligen endast uppstår under 15km/h är att du inte har fullt rattutslag på en 70väg ifall det inte är en akut älgmanöver.

Eller kvarstår problemet även när du kör rakt fram?.

Testa att hissa upp hjulen och rulla på hjulen när de står rakt fram, även när de har fullt rattutslag.

Testa även det "Engolf" sa!

Dock ifall problemet uppstod direkt när du bytte fälgarna skulle jag tippa på att däcken ej går fritt vid alla rattutslag.

Mvh
Anders

hej,
problemet uppstår bara när jag svänger, har kollat skärmarna och den tar ej i där,
problemet finns inte när jag kör rakt fram utan det är bara när man skall parkera som det jobbar sig,

skall testa det ''engolf'' sa så hör jag av mig senare idag om resultatet.

TACK för alla tips!!

mvh alex

It's a way of life, It's a way of love, It's a choice to make and it's a choice to love, It's a choice only we ho choose this will understand!
BMW is my choice!
Now you make your's!
BMW 325iA (2002)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang