Eftersnack Meet of the month 1# 7 Maj 2011

VolvoBrud89
8 maj 2011 · 111 Inlägg

Mkt trevlig träff ! Själv var man lite nervös när jag kom in på maxi då det var så mkt folk och de var första gången jag själv personligen som körde tongue haha.. Aja,
Det som gjorde mig riktigt arg var dom Föreldrar som hade me sina små barn ?! stackars ungar!
Tycke även väldigt synd om alla hundar som va med runt i all röra !
Aja, Hoppas ni med BARN&DJUR kan få lite vätt och prioretera det som är bäst för barnet/djuret!




https://www1.garaget.org/gallery/images/110/109502/109502-67d556b74e04b9b5179bb351b7198531.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/110/109502/109502-5e83e9a97ce57b3b44773f8ea624ea38.jpg

"Driv it, like you hate it ! ;)
Vladis
8 maj 2011 · 118 Inlägg

jakobf skrev:

Esstretton skrev:
Man behöver inte ha en överdrivet fin bil, va inte åt det hållet jag menade. Men när folk kommer in på parkeringen med en gammal rsig volvo som är rollad i alla regnbågens färger och ser ut som den hämtats direkt från skroten då handlar de om lite mer än att inte ha råd va? Att dom dessutom sen börjar sparka och hoppa på taket på bilen... då känns de inte riktigt som att den platsar in på en bilträff? Eller de kanske du fortfarande tycker?..

Vad som anses snyggt och vad inte, är alltid relativt beroende på vem du frågar. De som glider i en volvo, rollad i regnbågsfärger, kanske väljer den alla dagar i veckan istället för en t.ex. supra med en vinge som ett flygplan.

Jag ogillar vissa bilar, men lik förbannat så säger jag inte åt dem att stanna hemma eller parkera någon annanstans. Och då handlar det inte om att den ena lagt ner x antal timmar på bilen och den andra inte.

Bilträff säger du. Det finns alla möjliga olika bilträffar och det kan finnas olika riktlinjer. Senast jag kolla så stod det inget om att man var tvungen att ha en plastraket och lån på banken för att vara med. Det här är en bilträff för folk med intresset bilar, skit sak samma om man glider i morsans Clio eller vill hoppa in taket på sin Volvo.

Well vilken tur att de inte va ja som va arrangör för detta då hade de inte kommit in sånt där trams på parkeringen smile Som ja tidigare skrev så handlar detta inte om att ha en plastraket eller lån på banken what so ever. du kan komma in med en bil från finska vinterkriget om du så vill men den kan väl fan vara i bra skick! En helt original bil är utan tvekan helt okej för min del. Tänk lite själv. Och läs tråden för träffen då det står att

"Denna parkering är lite mindre så därför vill jag be alla som inte har en bil man vill visa upp utan bara komma och titta, att parkera på någon närliggande parkering."

Over And Out Scream And Shout!
Volvo XC60 AWD T5 R-Design "Black Widow" (2020)
Zerox1
8 maj 2011 · 400 Inlägg

Aja jag kommer väl någon mer gång fast kanske i min egna bil om jag får den klar någon gång wink
Dock är det en volvo 745a gl från 91. men som tur är så är den i bra skick smile
Eller tanken som slog mig igår var om man skulle försöka spara ihop pengar och skaffa en nyare som man kan visa upp som man får uppmärksamhet för smile och som är väldig fin dock går väl volvon att göra något åt men känns så vanligt på något sätt. men men märks väl wink

Dock var jag ju tyvärr dum och sålde jäger caddyn jag hade sad
Hade varit skoj och se folks reaktioner på den tongue

Zerox
ee
8 maj 2011 · 87 Inlägg

ramb0 skrev:
har några bilder...

karavanen från lkpg påväg till kolmården.

http://www1.garaget.org/gallery/images/118/117870/117870-162d4896568b5eb8fc1164129c45d5e7.jpg

Härligt att det blev lite folk i karavanen. Måste vi göra om nästa gång också. Men vart tog sista delen vägen?big_smile Ni kom aldrig i fatt på motorvägen?

Senast redigerat av ee (8 maj 2011)

jakobf
8 maj 2011 · 2 Inlägg

Esstretton skrev:
Well vilken tur att de inte va ja som va arrangör för detta då hade de inte kommit in sånt där trams på parkeringen smile Som ja tidigare skrev så handlar detta inte om att ha en plastraket eller lån på banken what so ever. du kan komma in med en bil från finska vinterkriget om du så vill men den kan väl fan vara i bra skick! En helt original bil är utan tvekan helt okej för min del. Tänk lite själv. Och läs tråden för träffen då det står att

"Denna parkering är lite mindre så därför vill jag be alla som inte har en bil man vill visa upp utan bara komma och titta, att parkera på någon närliggande parkering."

Ja, nu är det ju inte du som är arrangör, som tur är. Ja jag ser att du tycker att bilarna ska vara i bra skick, säkert många som håller med dig. Men det förbjuder fortfarande inte dem "inte-bra-skick" bilarna att parkera på Maxi. Tro det eller ej, men det finns säkert folk som vill se riktigt riviga och träskiga bilar från finska vinterkriget. Sen är det väl kul med lite variation och kontrast på bilarna.

Liten fråga bara, en tyskstukad bil med rostig huv, är den i bra skick eller dåligt skick? Jag har jävligt svårt att finna ett bra svar på det.

Tänk lite själv? Oh herregud, du citerar en text du inte ens förstått innebörden av. Den texten säger att man inte ska parkera där om man inte vill visa upp, det säger fortfarande inget om att Petter-Nicklas riviga doftgransstylade 740 får stå där, om han nu vill visa upp den.

turbolajnen
8 maj 2011 · 9 Inlägg

Esstretton skrev:

jakobf skrev:

Esstretton skrev:
Man behöver inte ha en överdrivet fin bil, va inte åt det hållet jag menade. Men när folk kommer in på parkeringen med en gammal rsig volvo som är rollad i alla regnbågens färger och ser ut som den hämtats direkt från skroten då handlar de om lite mer än att inte ha råd va? Att dom dessutom sen börjar sparka och hoppa på taket på bilen... då känns de inte riktigt som att den platsar in på en bilträff? Eller de kanske du fortfarande tycker?..

Vad som anses snyggt och vad inte, är alltid relativt beroende på vem du frågar. De som glider i en volvo, rollad i regnbågsfärger, kanske väljer den alla dagar i veckan istället för en t.ex. supra med en vinge som ett flygplan.

Jag ogillar vissa bilar, men lik förbannat så säger jag inte åt dem att stanna hemma eller parkera någon annanstans. Och då handlar det inte om att den ena lagt ner x antal timmar på bilen och den andra inte.

Bilträff säger du. Det finns alla möjliga olika bilträffar och det kan finnas olika riktlinjer. Senast jag kolla så stod det inget om att man var tvungen att ha en plastraket och lån på banken för att vara med. Det här är en bilträff för folk med intresset bilar, skit sak samma om man glider i morsans Clio eller vill hoppa in taket på sin Volvo.

Well vilken tur att de inte va ja som va arrangör för detta då hade de inte kommit in sånt där trams på parkeringen smile Som ja tidigare skrev så handlar detta inte om att ha en plastraket eller lån på banken what so ever. du kan komma in med en bil från finska vinterkriget om du så vill men den kan väl fan vara i bra skick! En helt original bil är utan tvekan helt okej för min del. Tänk lite själv. Och läs tråden för träffen då det står att

"Denna parkering är lite mindre så därför vill jag be alla som inte har en bil man vill visa upp utan bara komma och titta, att parkera på någon närliggande parkering."

Alla kanske är nöjda med sina bilar, då ska väl alla få visa upp dom? Folk kan ju ta kurs i parkering annars, så det får plats mer bilar.

Volvo 945 "Hundbilen" (1996)
Audi RS6 "Pappas bil" (2009)
turbolajnen
8 maj 2011 · 9 Inlägg

Zerox1 skrev:

turbolajnen skrev:

Esstretton skrev:

Well vilken tur att de inte va ja som va arrangör för detta då hade de inte kommit in sånt där trams på parkeringen smile Som ja tidigare skrev så handlar detta inte om att ha en plastraket eller lån på banken what so ever. du kan komma in med en bil från finska vinterkriget om du så vill men den kan väl fan vara i bra skick! En helt original bil är utan tvekan helt okej för min del. Tänk lite själv. Och läs tråden för träffen då det står att

"Denna parkering är lite mindre så därför vill jag be alla som inte har en bil man vill visa upp utan bara komma och titta, att parkera på någon närliggande parkering."

Alla kanske är nöjda med sina bilar, då ska väl alla få visa upp dom? Folk kan ju ta kurs i parkering annars, så det får plats mer bilar.

Ta Kurs i parkering så klockren du är  smile Tack för du gjorde min dag fick ett gått skreatt här hemma när jag läste det smile hahaha
Men jag håller helt klart med dig. smile Hade ju fått plats med mer bilar om folk kunde parkerat ordentligt men men så är det wink

Haha, bra att du fick dig ett gott skratt smile

Volvo 945 "Hundbilen" (1996)
Audi RS6 "Pappas bil" (2009)
TEASER Svetsare
8 maj 2011 · 828 Inlägg

jakobf skrev:

Esstretton skrev:
Man behöver inte ha en överdrivet fin bil, va inte åt det hållet jag menade. Men när folk kommer in på parkeringen med en gammal rsig volvo som är rollad i alla regnbågens färger och ser ut som den hämtats direkt från skroten då handlar de om lite mer än att inte ha råd va? Att dom dessutom sen börjar sparka och hoppa på taket på bilen... då känns de inte riktigt som att den platsar in på en bilträff? Eller de kanske du fortfarande tycker?..

Vad som anses snyggt och vad inte, är alltid relativt beroende på vem du frågar. De som glider i en volvo, rollad i regnbågsfärger, kanske väljer den alla dagar i veckan istället för en t.ex. supra med en vinge som ett flygplan.

Jag ogillar vissa bilar, men lik förbannat så säger jag inte åt dem att stanna hemma eller parkera någon annanstans. Och då handlar det inte om att den ena lagt ner x antal timmar på bilen och den andra inte.

Bilträff säger du. Det finns alla möjliga olika bilträffar och det kan finnas olika riktlinjer. Senast jag kolla så stod det inget om att man var tvungen att ha en plastraket och lån på banken för att vara med. Det här är en bilträff för folk med intresset bilar, skit sak samma om man glider i morsans Clio eller vill hoppa in taket på sin Volvo.

+ 1000 smile)

Angry Drift Team
ramb0 SKANK Performence
8 maj 2011 · 272 Inlägg

ee skrev:

ramb0 skrev:
har några bilder...

karavanen från lkpg påväg till kolmården.

http://www1.garaget.org/gallery/images/118/117870/117870-162d4896568b5eb8fc1164129c45d5e7.jpg

Härligt att det blev lite folk i karavanen. Måste vi göra om nästa gång också. Men vart tog sista delen vägen?big_smile Ni kom aldrig i fatt på motorvägen?

Vi tog första avfarten medans ni tog den andra... Men vi mötes ju upp bra någon km inan vi var frame... Sen var det ju tyvärr ett gäng som körde av i norrköping:/ men en del orkar ju inte läsa all info som står:p

SKANK Performence
Volvo 940R Clean Edition
http://www.garaget.org/?car=213519
dannekart "Go wide or go home"
8 maj 2011 · 44 Inlägg

ramb0 skrev:

ee skrev:

ramb0 skrev:
har några bilder...

karavanen från lkpg påväg till kolmården.

http://www1.garaget.org/gallery/images/118/117870/117870-162d4896568b5eb8fc1164129c45d5e7.jpg

Härligt att det blev lite folk i karavanen. Måste vi göra om nästa gång också. Men vart tog sista delen vägen?big_smile Ni kom aldrig i fatt på motorvägen?

Vi tog första avfarten medans ni tog den andra... Men vi mötes ju upp bra någon km inan vi var frame... Sen var det ju tyvärr ett gäng som körde av i norrköping:/ men en del orkar ju inte läsa all info som står:p

Tyckte det var kul att det vart en rätt så lyckad karavan ändå, hade förväntat mig bilar som körde om en osåvidare. big_smile

Senast redigerat av dannekart (8 maj 2011)

Nissan 200sx s13 ls1 V8
Friedtjuna
8 maj 2011 · 18 Inlägg

Trodde alla var välkomna till MOM,
om man nu ska rangordna bilarna vem får det uppdraget?

en som gillar raggarbilar och låter americanare ställa sig på parkeringen

eller en volvo snubbe som låter alla volvo's ställa sig först på parkeringen?

En trevlig kväll iallafall,
bara tråkigt att folk ska skräpa ner och hålla på!

ser en bil åker på parkeringen och bara slänger ut skräp från bilen, är det jobbigt att gå till en papperskorg?

Någon som fick en bild på impalan som la en rökare?

Volvo 745 (1992)
DalleRacing
8 maj 2011 · 1 738 Inlägg

Varför allt tjat om volvos o jänkare hela tiden? såg ni hur en del japanare såg ut? Kjolpaket från rymden eller nåt o en bmw som jag såg med nåt jävla kjolpaket som såg ut som haj gälar överallt! så frågan är vem som ska bedöma vem som får komma in eller inte! jag kollar helst inte på överstylade plastraketer o de fans de ju gott om o de var godkännda att komma in på parkeringen? Träffen är för alla o de finns massor av parkeringar så man behöver inte trängas, någon måste bara våga ta insiativet att ställa sig nån annan stans

Volvo 940 16v Turbo "Angry Betty" (1993)
Aerodynamik ...
8 maj 2011 · 7 120 Inlägg

Lägg ner tjatet nu, det var ju bara så alla skulle få plats. Dem som kanske inte är så bilintresserade och kommer med pappas gråa V70 skulle ju kunna ställa sig en bit bort så dem som fixat med sina bilar får visa upp sig. Har inget att göra med om man kör Ferrari, 740 eller Supra.

VWSmurfen Smurfen
8 maj 2011 · 103 Inlägg

Tack för en riktigt trevlig kväll. Tyckte det var bra med maxi då det går att leka lite avskilt ute på vägen utan att man stör ordningen inne på parkeringen. För lite lek tillhör. Race efter en sådan kväll är ju inte ens intressant att åka och titta på. Mindre att köra.. Bättre ni slutar med det tramset för det är ju bara kaos. Race kan man köra vid bättre tillfällen. Tyckte som många andra att det var väldigt lite skräp och fylla mot vad det brukar.. Alltid till det bättre.. Kommer själv ner nästa gång igen. och jag kommer inte parkera rakt då heller. Fan man ser ju inget av bilen. Trångt blir det väl bara om folk slutar parkera snett och börjar parkera rakt mitt i raden. Annars förlorar du endast 1 plats per rad men bilarna syns mycket bättre. Alltså roligare att titta på och roligare att visa upp. Även ett stort tack för de fina bilderna som togs på min sänkta Dussin Golf.

Vw Freak...
Längtar till BUG RUN
PatrikLodin
8 maj 2011 · 109 Inlägg

VWSmurfen skrev:
Tack för en riktigt trevlig kväll. Tyckte det var bra med maxi då det går att leka lite avskilt ute på vägen utan att man stör ordningen inne på parkeringen. För lite lek tillhör. Race efter en sådan kväll är ju inte ens intressant att åka och titta på. Mindre att köra.. Bättre ni slutar med det tramset för det är ju bara kaos. Race kan man köra vid bättre tillfällen. Tyckte som många andra att det var väldigt lite skräp och fylla mot vad det brukar.. Alltid till det bättre.. Kommer själv ner nästa gång igen. och jag kommer inte parkera rakt då heller. Fan man ser ju inget av bilen. Trångt blir det väl bara om folk slutar parkera snett och börjar parkera rakt mitt i raden. Annars förlorar du endast 1 plats per rad men bilarna syns mycket bättre. Alltså roligare att titta på och roligare att visa upp. Även ett stort tack för de fina bilderna som togs på min sänkta Dussin Golf.

http://www.garaget.org/mypage/gallery_i … ge=1287007

Grymt snygg är den smile

Exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster
kungmartin Hopplös
8 maj 2011 · 328 Inlägg

Btw någon som vet vad som hände med den vita R33an som typ rasade växellådan? skulle vara kul och veta vad som hände smile

BMW M535i "M50 Turbo" (1986)
ramb0 SKANK Performence
8 maj 2011 · 272 Inlägg

Menar du den med svart huv?? Hörde något om att han fick turboras för ett tag sen.... Verkar inte gå så bra för han:/

SKANK Performence
Volvo 940R Clean Edition
http://www.garaget.org/?car=213519
juggalo-ninja
8 maj 2011 · 5 Inlägg

trevlig träff som fan..synd att de är så mycke blöjraggare..visst dom får vara där..men parkera inte bilarna så att de med fixade bilar inte får nån plats..P.S. nån som har bild på min från träffen ?? wink

Volvo s40 (2001)
juggalo-ninja
8 maj 2011 · 5 Inlägg

lilltofta skrev:
Mkt trevlig träff ! Själv var man lite nervös när jag kom in på maxi då det var så mkt folk och de var första gången jag själv personligen som körde tongue haha.. Aja,
Det som gjorde mig riktigt arg var dom Föreldrar som hade me sina små barn ?! stackars ungar!
Tycke även väldigt synd om alla hundar som va med runt i all röra !
Aja, Hoppas ni med BARN&DJUR kan få lite vätt och prioretera det som är bäst för barnet/djuret!




http://www1.garaget.org/gallery/images/110/109502/109502-67d556b74e04b9b5179bb351b7198531.jpg
http://www1.garaget.org/gallery/images/110/109502/109502-5e83e9a97ce57b3b44773f8ea624ea38.jpg

mm Mums för min bil big_smile

Volvo s40 (2001)
DalleRacing
8 maj 2011 · 1 738 Inlägg

Martin_volvo skrev:
Btw någon som vet vad som hände med den vita R33an som typ rasade växellådan? skulle vara kul och veta vad som hände smile

Kompisens skyline, vart diff salad av bakaxeln på väg från kolmården för han sad Sen fick han turbo ras under en körning på 5100.se men det sitter rejäla grejer under den där huven nu wink

Volvo 940 16v Turbo "Angry Betty" (1993)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang