Stjäla Passat utan nyckel? HJÄLP!

mYGeL
17 maj 2011 · 1 338 Inlägg

Ok visserligen e inte bilarna jag länkade likadana men nyare och ska vara säkrare.
Porschen snodd utan nyckel också.
Dem ska vara omöjliga endå snos dem hela tiden.

Sen alla RS4or som snos hela tiden utan nyckel...

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design
Seat Leon CUPRA "AWD Konverterad mYGeL Edt" (2008)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
17 maj 2011 · 14 077 Inlägg

mYGeL skrev:
Ok visserligen e inte bilarna jag länkade likadana men nyare och ska vara säkrare.
Porschen snodd utan nyckel också.
Dem ska vara omöjliga endå snos dem hela tiden.

Sen alla RS4or som snos hela tiden utan nyckel...

Det är väl så att tjuvarna ligger ett steg före känns det som!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
gamlingen
17 maj 2011 · 5 198 Inlägg

Felplacerad skrev:

Vettemannen skrev:

Solrosen skrev:
Tack gulliga- skall läsa igenom lite noggrannare när jag kommer hem ikväll.

Ang. att få svar på hur det går till!

Vill ni veta varför jag frågar?

Jo- Jag ringde till Reklammationsnämnden som har hand om bank & försäkringsärenden.  De svarar mig att jag skall surfa runt på nätet och hitta bevis på att den går att stjäla utan nyckel. Jag skall själv kunna bevisa för försäkringsbolaget att min bil går att stjäla utan nyckel (för det är vad som har skett). Jag är helt ointresserad eg. av hur det går till och jag förstår att svaret kan hjälpa tjuvar men, de kan nog redan sin sak. Vad skall jag göra????? Om jag inte får svar på hur det går till så kan jag ju inte komma med något bevis.. ni får gärna svara att det går men att ni inte vill avslöja hur.. det är bättre än inget!

I vårt fall har man inte skiljt på person och person. Varför skulle vi som hade denna bil som 3:e bil gör oss av med den och sedan få tillbaks den??? . Skulle vi som inte har några lån på några bilar. Höga inkomster. Jobbar jämt.. göra detta??? Det har inte fört något gott med sig!
Vi kan spara det vi har över på 2 månader och köpa en likadan Passat. Försäkringsbolaget säger att vissa gör såhär när de kört på fyllan eller kört för fort.. då kör de bort bilen och ställer den på ett ställe och bryter sönder låsen så den skall se stulen ut.. SJUKT!!! Skulle vi, ärliga, hårt arbetande familj göra det! ALDRIG!

Jag har läst sådana här trådar tidigare där man kan misstänka en massa saker.... ledsen om någon här misstror mig.. det är tråkigt! I 2 månader har vår familj mått dåligt av detta, någon har smugit runt vårt hus, tagit bilen och vår känsla av trygghet.. den "TRYGGHETEN" får vi inte tillbaks av försäkringsbolaget... men att inte bli betrodd är HEMSKT!! Vår 5 åring frågar hela tiden om vi larmat huset, frågar om tjuvar osv. .... jag sover dåligt!

Jag förstår ditt tankesätt så lycka till med FB nu då!

/Benny

Ja lycka till och ge er inte! Känns ju ganska onödigt att gå och betala en försäkring som inte går att utnyttja.

Du BEHÖVER ju inte ha stöld......

gamlingen
17 maj 2011 · 5 198 Inlägg

FB skulle behöva anställa några fd biltjuvar som lär dom ett och annat

mYGeL
17 maj 2011 · 1 338 Inlägg

Att programera bort Immobilsern ur databoxen är inget svårt för den som har utrustningen och vet vad han gör, Tyvärr.   Sen finns andra enkla lösningar. Men inget man behöver skriva här.

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design
Seat Leon CUPRA "AWD Konverterad mYGeL Edt" (2008)
Lowenhart fälg fantast
17 maj 2011 · 1 086 Inlägg

men fan va d har spårat ur, vill du ha bevis, vänligen leta på forumet, vill minnas att det finns en dokumentär om bilstölder, det var så att ett kamerateam följde med när de kapade oskyldigas bilar , genom att byta datorbox eller använda den ryska dosan, någon som kan länken, i dokumentären stjäls bla en mini  cooper ny sådan, även en porsche jeep vill jag minnas, länka till TS , DÄR har du bevis

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71
Audi A7 3.0 "Bilstein Airride" (2015)
Volkswagen Golf mk2 "Drömbilen" (1985)
killercow
17 maj 2011 ·

Vad handlar det om för passat igentligen?

Finns ligor som snor bilar utan nyckel visst. Men dessa ligor inriktar sig på dyra bilar för att direkt frakta utomlands.

Är det bara ja som förstår FB i sammanhanget?
Ja menar detta ser ju inte ut att ha gjorts av ett proffs direkt söndervresat dörrlås och en över 10år gammal passat som man sen dumpat.

Försäkringsbolagen känner till att bilar med startspärr går att starta, dock känner dom oxå till att detta inte är nått amatörer klarar. å en som kan detta skulle inte heller vrese sönder dörrlåset.

Nu menar inte jag att TS ljuger. men jag tror inte nån har startat bilen. verkar troligare att den transporterats bort å sen har dom försökt starta den på annan plats å misslyckats.

Varför tror du inte dom har transporterat bort den?

kevlar_soul
17 maj 2011 ·

Tack, nu är min kväll räddad! Skall ta mig en titt på en Passat som jag spanat in några kvarter bort!

Tack igen!

attackhamster
17 maj 2011 · 475 Inlägg

kevlar_soul skrev:
Tack, nu är min kväll räddad! Skall ta mig en titt på en Passat som jag spanat in några kvarter bort!

Tack igen!

Tack, nu är min kväll räddad! Skall ta mig en titt på en Supra som jag spanat in några städer bort!
Nu vet jag att ägaren inte är hemma ikväll
Tack igen!

visa faller för grupptryck.. visa faller för laddtryck
Bättre med kartong trim än rasad motor
Mazda RX-7 (1993)
kevlar_soul
17 maj 2011 ·

Hahahahahahahahahahahaha Kung!

gamlingen
17 maj 2011 · 5 198 Inlägg

attackhamster skrev:

kevlar_soul skrev:
Tack, nu är min kväll räddad! Skall ta mig en titt på en Passat som jag spanat in några kvarter bort!

Tack igen!

Tack, nu är min kväll räddad! Skall ta mig en titt på en Supra som jag spanat in några städer bort!
Nu vet jag att ägaren inte är hemma ikväll
Tack igen!

tack.. nu vart det jobbigt... 2 bilar... samtidigt cool

Senast redigerat av gamlingen (17 maj 2011)

sirmiro Double-Unicorn Rider
17 maj 2011 · 2 486 Inlägg

Efterlyst kan leta tjuvarna på gorg i framtiden... wink Här skriver alla öppet vilka bilar de ska ta - och hur de ska göra går användarna ut med... wink

Win - Win... Alla bilar är allmän egendom. wink

kevlar_soul
17 maj 2011 ·

Tänkte strax lägga upp en liten guide till hur man knycker just min Supra! smile

sirmiro Double-Unicorn Rider
17 maj 2011 · 2 486 Inlägg

kevlar_soul skrev:
Tänkte strax lägga upp en liten guide till hur man knycker just min Supra! smile

Nyckeln ligger på höger framhjul. wink

kevlar_soul
17 maj 2011 ·

Haha precis wink

no_fake
17 maj 2011 · 865 Inlägg

killercow skrev:
Vad handlar det om för passat igentligen?

Finns ligor som snor bilar utan nyckel visst. Men dessa ligor inriktar sig på dyra bilar för att direkt frakta utomlands.

Är det bara ja som förstår FB i sammanhanget?
Ja menar detta ser ju inte ut att ha gjorts av ett proffs direkt söndervresat dörrlås och en över 10år gammal passat som man sen dumpat.

Försäkringsbolagen känner till att bilar med startspärr går att starta, dock känner dom oxå till att detta inte är nått amatörer klarar. å en som kan detta skulle inte heller vrese sönder dörrlåset.

Nu menar inte jag att TS ljuger. men jag tror inte nån har startat bilen. verkar troligare att den transporterats bort å sen har dom försökt starta den på annan plats å misslyckats.

Varför tror du inte dom har transporterat bort den?

man behöver inte vara proffs för att sno en bil.. du behöver bara beställa hem saker du behöver och med följer en beskrivning och vips så kan du sno nyare bilar

Growe Fri fart för ett fritt folk!
17 maj 2011 · 13 758 Inlägg

det som tyvärr är ett problem är att inte bilen startar annars är det inte någon vetenskap att få liv i dessa bilar. kan vara så att någon försökt sig på att koppla ur startspärren men misslyckats och lämnat bilen
kolla efter spår efter bogsering

om man vill tar det inte mer än 20sec att få liv i en nyare bmw
allt hänger på kunskaper
det kan tyckas att det inte finns något intresse att sno en bil som är 10år gammal
men finns folk som alltid är intreserad av en bil oavsätt årgång
och man behöver inte lära försäkringsbolaget att få igång bilar dom vet exakt hur det går till
även om dom påstår raka motsatsen

oftast är larmtjänst inblanadade och dessa IDIOTER intygar att bilarna inte går att sno fast dom sitter på SAMTLIGA kunskaper hur man får liv i alla bilar som säljs
men endå intygar dom raka motsatsen
riktiga jävla idoter som inte borde få sitta med denna makt
som rätten dessutom sväljer med hull och hår fast poliser som utreder dessa brott vet att det bara är b-s från både försäkringsbolag och larmtjänst sida

så länge bilen inte står fast låst med kätting utan hjul så kan skiten stjälas på ett eller annat sätt
det svåra är att motbevisa f-b när larmtjänst är köpta av försäkringsbolagen

eftersom dom som snor bilar inte talar öppet om det så är det svårt att få ordning på detta
men du är varken den första eller sista som blivit nekad ersättning
största problemet är att bilen är för gammal för att det ska vara lönt att bråka
det blir billigare att bara montera nya lås och programera in nya nycklarna

be om ett utdrag vilka nycklar som är inlaggda i imon är ett hett tips

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
17 maj 2011 · 13 758 Inlägg

sirmiro skrev:
Jag hoppas denna tråd INTE får ett korrekt svar.


Eller ska vi göra en forumsdel där vi har guider till hur man stjäl bilar?


Jag rekommenderar en trådlåsning för att undvika fler stölder.

problemet är jhu just detta att ingen får/vill tala öppet om hur man gör

detta skyddar försäkringsbolaget sjukt mycket
samtidigt som man inte vill att några idoter ska lära sig något nytt och börja stjäla folks bilar

men samtidigt måste något göras mot försäkringsbolagen som beter sig på detta sättet

dom påstår hit och dit men hur fan kan dom veta detta då dom knappast vet hur just den tjuven tänkt

något behövs göras åt detta fenomen så inte f-b kan forsätta förstöra folks liv

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
DuelBall Seg bôvel
17 maj 2011 · 322 Inlägg

http://www.aftonbladet.se/bil/article10414178.ab

http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9908/14/intjack.html

Ett par relevanta artiklar som du kan visa för försäkringsbolaget. Uppenbarligen gick Passaten att köra 0,6 km innan startspärren slår in, inte helt otroligt att den skulle gå att köra längre när elektroniken blivit gammal och sliten.

Solrosen
17 maj 2011 · 16 Inlägg

Jag tackar så mycket för alla länkar och tips. Får se om det hjälper i vår överklagan!

Jag vill såklart inte heller ge tjuvar tips hur man startar bilar, men det är ju ett jätteproblem när bevisbördan hamnar på en hederlig privatperson! Försäkringsbolagen vet ju också att de flesta ger upp och de flesta vågar inte anlita ett ombud för det kostar för mycket (även om rättsskyddsförsäkringen finns så riskerar man ju som privatperson att förlora en hel del pengar).

Det jag tänker är: kan de ha lyckats starta den och köra den även om den inte går att starta nu?
Försäkringsbolagets slutsats är att den inte har körts till det ställe den påträffades!

Deras slutsats är att den skulle kunna startas med teknisk utrutning- men, den utrustningen är för dyr.. någon som skulle ha den utrustningen skulle inte ta passaten som har så lågt värde. Min bil kan inte betraktas som attraktiv för en organiserad stöld.

Vi såg bilspår i snön (detta hände i januari).. men naiva som vi är/var så sade vi som det var, att det inte såg ut som den boxerats bort, vi såg inte andra bilspår. Vi såg bilspår från bilen ut till vägen- det är 2 meter.. de kan väl ha puttat ut den för att sedan boxera bort den????? Eller, bilspåren hamnade på varandra??? Jag vet förresten inte hur det fungerar när de boxerar bort en bil... är det någon liten sak de för in under bilen för att skjuta ut den, eller??? Borde vi ha sett flera spår nära bilen? Där fick man för att man är ärlig och försöker hjälpa dem.. pang, rakt emot oss!

Så- då borde väl slutsatsen ändå vara att den fraktats bort för att senare försöka startas men de lyckades inte och lämnade den. Försäkringsbolaget tycker att om så var fallet borde de ha tagit delar.

Nä- jag ger upp!!!! När jag läser deras beslut så kan jag till viss del förstå dem utifrån vad de skriver.
MEN- vi vet bara en sak och det är sanningen. Bilen är stulen och vi har inget med det att göra!

Tröstlöst! De stora vinner och de små förlorar (som vanligt) för vem skulle lägga pengar på att anlita ett ombud i en sådan här fråga!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang