Golf R32 Sedan. (Bora goes R32) Full convert

Att skapa den bil som VW aldrig tillverkade.
  • 247 Följare
  • 318 637 Visningar
  • Uppdaterades senast 9 september 2019
T0bbster
3 mars 2012 · 280 Inlägg

MeRoll88 skrev:

T0bbster skrev:

MeRoll88 skrev:
Såg också repotaget i Bilsport, mycket intressant! Kul för dig att få visa upp ditt fina och tidkrävande projekt! smile  Blir det några träffar i sommar?

Tackar. smile

Om den blir kvar så kommer jag såklart till BugRun, då jag missade det förra året. Men vi får se vad som händer.



Mvh

Är den tillsalu då? tongue

Ja, det lutar åt det... Är lite sugen på nya projekt. Har ingen annons ute än dock, funderar fortfarande. Jag gillar ju den lilla rackarn. smile

MeRoll88
3 mars 2012 · 329 Inlägg

T0bbster skrev:

MeRoll88 skrev:

T0bbster skrev:

Tackar. smile

Om den blir kvar så kommer jag såklart till BugRun, då jag missade det förra året. Men vi får se vad som händer.



Mvh

Är den tillsalu då? tongue

Ja, det lutar åt det... Är lite sugen på nya projekt. Har ingen annons ute än dock, funderar fortfarande. Jag gillar ju den lilla rackarn. smile

Attans!
Inget emot just dig, men verkar som många som bygger/har något projekt, ganska kvickt efter färdigställande, känner stort sug efter nytt, och säljer sitt precis färdigställda projekt/bygge.
Jag som trodde man ville ut och visa och vara stolt över vad man precis byggt smile   
Aja, inget man kan styra över, och förstår verkligen att du gillar den, för uttrycket "one of a kind" kan ju inte passa in bättre än här!
Du har verkligen lyckats med detta, tycker jag! big_smile

T0bbster
3 mars 2012 · 280 Inlägg

MeRoll88 skrev:

T0bbster skrev:

MeRoll88 skrev:
Är den tillsalu då? tongue

Ja, det lutar åt det... Är lite sugen på nya projekt. Har ingen annons ute än dock, funderar fortfarande. Jag gillar ju den lilla rackarn. smile

Attans!
Inget emot just dig, men verkar som många som bygger/har något projekt, ganska kvickt efter färdigställande, känner stort sug efter nytt, och säljer sitt precis färdigställda projekt/bygge.
Jag som trodde man ville ut och visa och vara stolt över vad man precis byggt smile   
Aja, inget man kan styra över, och förstår verkligen att du gillar den, för uttrycket "one of a kind" kan ju inte passa in bättre än här!
Du har verkligen lyckats med detta, tycker jag! big_smile

Mmm, Förstår vad du menar, men just färdigställt vet jag inte om det är. Har ju kört med den sen i somras, och ägt bilen i över ett år. I många andras perspektiv är det en evighet. wink 
I mitt fall är det att jag känner suget av en banbil eller busbil, och det skulle betyda att jag behöver en billigare bruksis. Boran har jag ingen lust att piska sönder på bana eller busa på nätterna med. Lite för fin för det tycker jag...

Jag kan ju bara tala för mig själv, men jag tror många känner när de väl är klara med ett projekt att de är ganska trötta på objektet som sådant. Det är ju rätt många timmar man spenderat i garaget och svurit åt skiten. Dessutom kliar det ganska mycket i fingrarna efter att ha något att göra. När det är klart är det ju förhoppningsvis inte så mycket mer att utveckla och göra på bilen i fråga.

Men som sagt, vi får se. Det är inte så att jag är desperat att bli av med den, är det så att inte rätt köpare dyker upp så blir det nog en hel del träffar med den i sommar skulle jag tro. smile

Mvh

robininfOCUS Med lem
4 mars 2012 · 768 Inlägg

mickefixare skrev:
Snyggt reportage i BS. Grattis!

Håller med. Väl värt!

Singel! Stöt på mig, jag är elektriker!
Volvo 242L "Våfflan" (1976)
Volkswagen Golf Variant "Goffe" (2004)
Volkswagen 1200 Typ 1 "Bubblan" (1960)
MeRoll88
4 mars 2012 · 329 Inlägg

T0bbster skrev:

MeRoll88 skrev:

T0bbster skrev:

Ja, det lutar åt det... Är lite sugen på nya projekt. Har ingen annons ute än dock, funderar fortfarande. Jag gillar ju den lilla rackarn. smile

Attans!
Inget emot just dig, men verkar som många som bygger/har något projekt, ganska kvickt efter färdigställande, känner stort sug efter nytt, och säljer sitt precis färdigställda projekt/bygge.
Jag som trodde man ville ut och visa och vara stolt över vad man precis byggt smile   
Aja, inget man kan styra över, och förstår verkligen att du gillar den, för uttrycket "one of a kind" kan ju inte passa in bättre än här!
Du har verkligen lyckats med detta, tycker jag! big_smile

Mmm, Förstår vad du menar, men just färdigställt vet jag inte om det är. Har ju kört med den sen i somras, och ägt bilen i över ett år. I många andras perspektiv är det en evighet. wink 
I mitt fall är det att jag känner suget av en banbil eller busbil, och det skulle betyda att jag behöver en billigare bruksis. Boran har jag ingen lust att piska sönder på bana eller busa på nätterna med. Lite för fin för det tycker jag...

Jag kan ju bara tala för mig själv, men jag tror många känner när de väl är klara med ett projekt att de är ganska trötta på objektet som sådant. Det är ju rätt många timmar man spenderat i garaget och svurit åt skiten. Dessutom kliar det ganska mycket i fingrarna efter att ha något att göra. När det är klart är det ju förhoppningsvis inte så mycket mer att utveckla och göra på bilen i fråga.

Men som sagt, vi får se. Det är inte så att jag är desperat att bli av med den, är det så att inte rätt köpare dyker upp så blir det nog en hel del träffar med den i sommar skulle jag tro. smile

Mvh

Nä, det är klart, den är ju mer en väldigt fin brukis...  Förstår att man typ tröttnar på projektet under arbetes gång.  Vad är det du vill bygga för bus/banbil du vill bygga då? Eller det kanske är lite top secret fortfaranade? wink
Ja, den som lever i sommar får se! Hoppas iaf man får beskåda den!

MVH

T0bbster
4 mars 2012 · 280 Inlägg

MeRoll88 skrev:

T0bbster skrev:

MeRoll88 skrev:

Attans!
Inget emot just dig, men verkar som många som bygger/har något projekt, ganska kvickt efter färdigställande, känner stort sug efter nytt, och säljer sitt precis färdigställda projekt/bygge.
Jag som trodde man ville ut och visa och vara stolt över vad man precis byggt smile   
Aja, inget man kan styra över, och förstår verkligen att du gillar den, för uttrycket "one of a kind" kan ju inte passa in bättre än här!
Du har verkligen lyckats med detta, tycker jag! big_smile

Mmm, Förstår vad du menar, men just färdigställt vet jag inte om det är. Har ju kört med den sen i somras, och ägt bilen i över ett år. I många andras perspektiv är det en evighet. wink 
I mitt fall är det att jag känner suget av en banbil eller busbil, och det skulle betyda att jag behöver en billigare bruksis. Boran har jag ingen lust att piska sönder på bana eller busa på nätterna med. Lite för fin för det tycker jag...

Jag kan ju bara tala för mig själv, men jag tror många känner när de väl är klara med ett projekt att de är ganska trötta på objektet som sådant. Det är ju rätt många timmar man spenderat i garaget och svurit åt skiten. Dessutom kliar det ganska mycket i fingrarna efter att ha något att göra. När det är klart är det ju förhoppningsvis inte så mycket mer att utveckla och göra på bilen i fråga.

Men som sagt, vi får se. Det är inte så att jag är desperat att bli av med den, är det så att inte rätt köpare dyker upp så blir det nog en hel del träffar med den i sommar skulle jag tro. smile

Mvh

Nä, det är klart, den är ju mer en väldigt fin brukis...  Förstår att man typ tröttnar på projektet under arbetes gång.  Vad är det du vill bygga för bus/banbil du vill bygga då? Eller det kanske är lite top secret fortfaranade? wink
Ja, den som lever i sommar får se! Hoppas iaf man får beskåda den!

MVH

Nja, har en del planer i pipeline, men jag håller dem för mig själv så länge. wink

T0bbster
3 april 2012 · 280 Inlägg

Då var det klart att Boran kommer stå i GTI-Klubbens monter på Elmia, ifall det är någon som har vägarna förbi.

Jag kommer själv stå där hela fredagen om någon vill snacka skit. smile

Har ju hela tiden sagt att det inte är en utställningsbil och sen hamnar den på Elmia... Nåja som det kan bli.

Har polerat upp den så gott jag kan för att den ska glänsa en smula och kanske ge intryck av att vara mäsdbil.


Hoppas vi ses.

Kebabfrulle
3 april 2012 · 630 Inlägg

Den är väldigt fin och förtjänar att visas upp! smile

Djo
3 april 2012 · 10 157 Inlägg

Ska bli roligt att se denna på riktigt. smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Robb192 Tokig 08a
3 april 2012 · 1 019 Inlägg

klart man tar och kikar på bilen! big_smile

Suzuki Swace "Suyota Sworolla" (2023)
badtav Vw-dåre
3 april 2012 · 40 Inlägg

Skall kikas, är du bara där på fredan?

Oxygen
3 april 2012 · 629 Inlägg

Grymt bygge! Gillar att du tänkt original!

T0bbster
3 april 2012 · 280 Inlägg

badtav skrev:
Skall kikas, är du bara där på fredan?

Jag är där även på lördagen, men då kommer jag inte stå vid bilen hela tiden.
Måste kolla mässan lite åxå. wink

GurraG INGET ANNAT!!
4 april 2012 · 1 725 Inlägg

Åh underbart äntligen får man kika lite på den.. big_smile

KimBoman
4 april 2012 · 49 Inlägg

Riktigt impad över ditt bygge och hur bra du har gjort det!
förlåt om det här blir lite off tropic men jag tror dom nyare fälgarna från typ -09 ans R32 skulle sitta siktigt bra på Boran du har nu! smile
//KimBoman

Riktiga män lukta DIESEL!
SpeedOfLight
4 april 2012 · 1 432 Inlägg

Lär garanterat komma förbi ett par svängar wink

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.
Edge EVOLUTION GARAGE
6 april 2012 · 1 837 Inlägg

Såg när du körde in på mässan idag, får ta mig en närmare titt i dagarna. smile

//Edge
T0bbster
6 april 2012 · 280 Inlägg

Edge skrev:
Såg när du körde in på mässan idag, får ta mig en närmare titt i dagarna. smile

Gört!

Fullt ös här på mässan. smile

T0bbster
6 april 2012 · 280 Inlägg

Liten teaser från mässan.
https://www1.garaget.org/gallery/images/147/146687/146687-9becc87ff1ed1ef5f3efe6a98f3a77b8_large.jpg

Fan på tiden att R-loggan kom på plats.
https://www1.garaget.org/gallery/images/147/146687/146687-54232fdbcdab2fdcd4097afb27760042_large.jpg

smile

Edge EVOLUTION GARAGE
6 april 2012 · 1 837 Inlägg

Snyggt! wink
Dom fälgarna satt som en smäck! wink

//Edge
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang