Är inte 100% säker på att allting funkar som det ska, men utifrån elschemat i Haynes borde det inte uppstå några konstigheter. Det behövs ett slutande relä med dubbla utgångar+lite extra kablar+säkringshållare med 25 A säkring, sedan får du dra om vissa originalkablar. För säkerhets skull ska du koppla bort ena batterikabeln vid arbetet, du ska nämligen ta bort en konstantpluskabel.
Röd grov kabel på ljusvredets stift 30 tas loss, sätt sedan dit en ny 1,5 mm2 kabel som ska gå till säkring 1. Den röda grova kabeln som togs loss kapas av tex 15-20 cm innan kabelskoänden och säkringshållaren med säkring sätts dit, sedan kopplas kabelskoänden till stift 30 på det slutande relät. Stift 85 på relät kopplas till jord.
Gul kabel på ljudvredets stift 56 klipps av ca 25-30 cm innan ljudvredet. Koppla korta kabelstumpen (som sitter i vredet) till stift 86 på relät, den andra änden av gula kabeln kopplas till stift 87 på relät. Dra en 1,5 mm2 kabel från stift 87b på relät till INGÅNGEN på säkring 15 i säkringsdosan. När allt är kopplat så kan du sätta tillbaka batterikabeln igen.
Med den här modifieringen ska det bli snarlikt det som sitter i -86 och framåt, där styrs halvljuset via tändlåsets läge 1 och 2. I startläget kopplas halvljuset bort. Observera att ljusvredet ska stå längst till höger nu, dvs i "halvljusläge". Man behöver alltså aldrig röra vredet för att tända ljuset, precis som på -86 och framåt (har själv en 240-86).
Vill dock påpeka att jag inte har gjort just den här modifieringen på någon bil, däremot generatorstyrd halvljusautomatik (som inte funkar som det ska på 240 pga varselljuset).