Bara jag som inte köper alla måsten!?

Journeyman2
7 juni 2011 · 373 Inlägg

Mobil årsmodell -03!
Cykel årgång -50!
Tjocktv ca 2001!
De fungerar ju varför köpa nytt??

''Hugin-Hachiko''
Johnsen
7 juni 2011 · 426 Inlägg

Förstår vad du menar där men vad jag inte förstår är vad du har för syfte med denna tråd? smile
Passar nog bättre i bloggen....

Senast redigerat av Johnsen (7 juni 2011)

Det är inte farten som dödar...
Det är stoppen
Kolla in min projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 7#p3128567
BMW 650i (2007)
Journeyman2
7 juni 2011 · 373 Inlägg

Tja!Syfte var att förstå varför vissa verkar byta till nya årsmodeller varje årsmile
När de fungerar att stänga av och sätta på..smile

''Hugin-Hachiko''
Johnsen
7 juni 2011 · 426 Inlägg

Journeyman2 skrev:
Tja!Syfte var att förstå varför vissa verkar byta till nya årsmodeller varje årsmile
När de fungerar att stänga av och sätta på..smile

Okej det förstod jag med wink tänkte nog mer att en diskussion nog är lättare att hålla vid liv i bloggen, annars bra synsätt !

Det är inte farten som dödar...
Det är stoppen
Kolla in min projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 7#p3128567
BMW 650i (2007)
Muttley
7 juni 2011 ·

Varför ha tv skärm och motivlack på bilen ? . Finner de nog som mest onödiga man kan göra.
Nej bättre med ny tv och ny telefon.

Kör du på secondhand kläder med ? dumt och slänga begagnade kläder.

5E
7 juni 2011 · 92 Inlägg

2ooSX skrev:
Varför kasta gammal mat? när det inte är skadligt? man blir ju fortfarande mätt.. ;D

Man är lite stressad till jobbet på morgon och gör snabbt i ordning frukosten och efter några tuggor får man smak av mögel. Man blir så här lagom mätt då. tongue

Rquired Allmänt envis
7 juni 2011 · 12 512 Inlägg

Journeyman2 skrev:
Mobil årsmodell -03!
Cykel årgång -50!
Tjocktv ca 2001!
De fungerar ju varför köpa nytt??

Svårt att förklara utan att äldre saker framstår i dålig dager, men kort och gott måste det vara förbannat tråkigt med en 8år gammal mobil utan dagens finesser, väldigt jobbigt att cykla på en sådan omodern cykel och om man gillar ljud och bild som jag är det odrägligt att titta på en tjock-TV när bättre alternativ finns: Dessutom hänger man en platt-TV på väggen. Snyggt och skönt att bli av med den där fula klumpen som aldrig gick att placera på ett drägligt vis förr i tiden.

Samma tankesätt gäller i princip allt, från kläder till datorer och bilar. smile

Senast redigerat av Rquired (7 juni 2011)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Journeyman2
7 juni 2011 · 373 Inlägg

Du har nog rätt det får bli huvudrätt:)

Blir inge bättre tv program el det kanske det blir!?big_smile
Brukar faktiskt gå på secondhand varje månad (men inte kolla på kläder)

''Hugin-Hachiko''
Muttley
7 juni 2011 ·

Nej men nyare tv betyder att man kan anpassa hemmet mycket bättre smile. trådlösto ch allt vettu.

Jag köper alltid nya saker i klädesväg och prylar.
Bilar blir begagnat och mc.

Menar de som syr och skruvar ihop prylar behöver jobb.

Men för de går jag inte och köper en ipad bara för de är häftigt.

Journeyman2
7 juni 2011 · 373 Inlägg

Sms tele ALLT fungerar jag är 100% nöjd:)
Cykeln är lite rostig (-50!)men den har själ  smile funderat ev att köpa en ny men ne bettan gillar jag!

''Hugin-Hachiko''
Uttelito Kung
7 juni 2011 · 603 Inlägg

Byter telefon ibland för att den gamla går sönder eller slutar få uppdateringar så att den inte funkar med vissa grejer som tex facebook och liknande.

I övrigt så byter man saker för att man vill ha nya, kanske inte är så kul att sitta med en gammal tjocktv från 82 med kass bild och kolla på "hd" kanaler wink

Det spelar ingen roll vad du har för bil eller hur mycket den kostar, är du inte man nog att köra den så som den ska köras så kan du lika bra sälja den och köpa en gammal rostig skoda.
RonnieH Ford är min grej!
10 juni 2011 · 582 Inlägg

Jag har lite nya grejer såsom telefon o kläder, men bilarna är -00 och -01, veteranmopederna är från 60-talet, Quaden -08, cyklarna är hyfsat nya förutom "stålgeten" (monark herrcykel) som är från tidigt 70-tal, 20 år gammal SONY Triton tjockteve som är klockren! (förutom "timglasbild" när den precis startas) ungarna däremot har nästan bara nya saker... Men Jag förstår hur du menar o tänker, en del är bara hysteriska när det gäller att ha det senaste! "Jag måste bräcka grannen/kompisen" inställningen nuförtiden kan kännas lite jobbigt

Från en helt annan del av Köping...
"Håll bilen fräsch, slipp wunderbaum...!"
Lindqvist Bil AB Ford Köping
Ford Fiesta "ST150" (2006)
steifan DR!FTT3KN!K3R
11 juni 2011 · 10 427 Inlägg

Haha är är en till! big_smile

Köpte ny 58kg CRT-tv 2007 big_smile
Haft samma mobiltelefon sedan december 2007, fram till igår iofs.
Men visst har jag knappar på den nya! wink

BMW 325i "M-Sport" (2006)
BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
TomasCarlsson Tell the world that Jesus lives
11 juni 2011 · 177 Inlägg

Min cykel är en gammal tantcykel min tv är en tjocktv och jag handlar kläder på rea. Jag är inte speciellt "cool"smile

LordLife
11 juni 2011 · 998 Inlägg

Hade tjock tv tills för en månad sen, fick en platt tv av mina svärföräldrar. Annars hade jag aldrig köpt en ny, den gamla funkar ju.
Fick även en ny mobil av sambon i julklapp, ingen värsting kostade 400kr annars så har jag haft mobiler från 00-04 använder knappt den och jag har oftast sönder dom på något konstigt viss.
Även om jag hade pengar skulle jag aldrig köpa en Iphone bara för alla andra har den, typ bara jag som tycker den och ur kass samt att jag inte gillar företaget.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.
twin_cam Smålänning
11 juni 2011 · 7 877 Inlägg

Min bil är från -91, funkar bra för mig så varför ska ja ha nyare?
Hojen från 2007 (endast p.g.a praktiska skäl, finns knappt delar till något äldre än 10 år)
Mobil med knappar från 2009 (dom andra har gett upp)
Liten lånad platt-tv från typ -05
Dator från 2002, och en från 2005, gratis bägge två

Klarar mig på det smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
LeafBox Lat Perfektionist
11 juni 2011 · 6 359 Inlägg

Jadu, varför spenderar man pengar på nånting? För att man är intresserad utav det helt enkelt.

Gillar man att spela och kolla på film vill man ha en bra tv/dator.

Jag skulle tex aldrig köpa kläder/skor för flera tusen, men vissa köper ju sånt krams oxå

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Navkapsel
11 juni 2011 · 4 637 Inlägg

Journeyman2 skrev:
Mobil årsmodell -03!
Cykel årgång -50!
Tjocktv ca 2001!
De fungerar ju varför köpa nytt??

Du är inte ensam. smile

Mattsson_91 Självlärd
11 juni 2011 · 3 083 Inlägg

Min privata dator är nog runt 6 år gammal.. MINST och den funkar till det jag ska ha den till. Surfa och spela enklare spel.

Mobilen är årsmodell 2010 men köpt 2011.. Mobil byter jag rätt ofta då jag fort tröttnat på dom. Dock lägger jag aldrig mer än 1500-1600 på en mobil.

TV, äger jag inte ens någon just nu. Men får nog bli en begagnad när det blir köp

Kläder, ja det köper man när man känner att man har råd. Dock inte varje månad. Kanske några gånger om året.. (man ska ju ha råd till mat o hyra också)

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
Martin 9-3 Fisketokig
12 juni 2011 · 2 997 Inlägg

Självklart köper man inte alla måsten. Men det är riktigt roligt med nya prylar.

Finns ingen anledning till att byta telefon eller TV varje år bara för kul.

Jag brukar kolla i kalendern och tänka efter om det "behöver vara såhär idag"

Tex så är det 60 år sedan Klippo började med sina bensinklippare. Än idag köper folk klippare av samma modell och springer omkring med och svettas å rycker i startsnöret. Vissa modernare människor kör åkgräsklippare som började bli poppis för bara ca 25 år sedan.
Alla man pratar med tycker att gräsklippning är jobbigt och något tråkigt.
Jag ser det som en självklarhet att år 2011 så får det fan inte vara ett bekymmer så därför har man robotklippare som sköter allt själv. När man är på jobbet så klipper den. aldrig ett strå som är för långt.

Finns det bättre alternativ så självklart köper man det.

Nu är det sommar och varmt. Det är fortfarande 2011. Man ska inte behöva svettas och jävlas och ha 25+ grader inne. Nu klickar man in på www.tretti.se och beställer en luftkonditionering och ger sig på nästa problem. Fan, sitta och klaga på värmen när det inte behöver vara ett problem ens?

Skulle starta motorsågen igår. Det var år 2011 då också. Jag blev svettig och halvt förbannad för att försöka starta den. Det är över 40 år sedan vi satt folk på månen, hur ska man kunna acceptera att det ska vara krångligt att dela en träbit i två?

Nu står där en ny såg som förhoppningsvis startar på första försöket. Problem löst!

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang