Varför fuska med bes?

Bompeman
12 juni 2011 · 679 Inlägg

killercow skrev:

Bompeman skrev:

killercow skrev:
Om man nu är en fattig student varför skaffar man sig en gammal rostig bil, som antagligen är full av fel?
Som man pga att man är fattig inte har råd att hålla efter?

Betala skatt, försäkring och bensin verkar man ju ha råd med.

Varför inte skaffa sig en cykel och åka buss? blir isåfall mycket billigare å som student kan man lägga pengarna som blir över på nått mycket roligare?

Om man sen behöver ha en bil vid nått tillfälle så känner man väl alltid någon man kan låna av.


Men faktum är att samma regler gäller för alla å det håller inte att säga att man kan skita i reglerna för man är fattig men ändå vill ha en bil.

Vilken jävla tråd, förklara då för mig tex om man bor på landsbygden som jag, ska jag cykla 3 mil till närmaste busshållsplats, stå där och vänta på en buss som går en gång om dagen, Nä tack, det är fint att fuska genom besiktningen!

Så om man bosätter sig 3 mil från närmaste busshållsplats så kan man skita i reglerna för fordonet?

Varför kan man inte bo 3 mil från busshållsplatsen + hålla efter sin bil?

Det sa jag aldrig, jag har bara små fuskat igenom och det är inga större grejer..

AD_ Biltokig ingenjör
13 juni 2011 · 1 159 Inlägg

Tror det ofta beror på lathet samt snålhet. I vissa fall har ju endel ingen kunskap, och då måste de ju lämna iväg = oftast dyrt.

Själv tycker jag det känns bra om de hittar något fel, även om det kan blir dyrt. Hellre det och man kan fixa det, än att man själv upptäcker felet när det går åt pipan.

Erfarenheten är vad man brukar kalla sina misstag ;)
Projekttråd för E34:an: Länk
Projekttråd för 540:in: Länk
BMW 525i Touring "M-technik" (1996)
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
13 juni 2011 · 1 948 Inlägg

killercow skrev:

Bompeman skrev:

killercow skrev:
Om man nu är en fattig student varför skaffar man sig en gammal rostig bil, som antagligen är full av fel?
Som man pga att man är fattig inte har råd att hålla efter?

Betala skatt, försäkring och bensin verkar man ju ha råd med.

Varför inte skaffa sig en cykel och åka buss? blir isåfall mycket billigare å som student kan man lägga pengarna som blir över på nått mycket roligare?

Om man sen behöver ha en bil vid nått tillfälle så känner man väl alltid någon man kan låna av.


Men faktum är att samma regler gäller för alla å det håller inte att säga att man kan skita i reglerna för man är fattig men ändå vill ha en bil.

Vilken jävla tråd, förklara då för mig tex om man bor på landsbygden som jag, ska jag cykla 3 mil till närmaste busshållsplats, stå där och vänta på en buss som går en gång om dagen, Nä tack, det är fint att fuska genom besiktningen!

Så om man bosätter sig 3 mil från närmaste busshållsplats så kan man skita i reglerna för fordonet?

Varför kan man inte bo 3 mil från busshållsplatsen + hålla efter sin bil?

Eller så finns det moped om man inte orkar cykla men ej har råd med bil?

En annan sak jag sett en del här nere är att vissa gärna fuskar med att sina bilar men endå lägger ut pengar på att "tona" rutor, stoppa i baslåda osv. Vad hände där?

Senast redigerat av AcesHigh666 (13 juni 2011)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
gamlingen
13 juni 2011 · 5 198 Inlägg

Eller tex fuska tycker många är  helt ok vid besiktning eller lura polisen.. men gud nåde dej om du skenförsäkrar...fusk drabbar oxå andra, polisen blir nogrannare och även besiktningen blir det.. Dubbelmoral ? näe vaddå...

Semifreak
13 juni 2011 · 98 Inlägg

Glesmark skrev:
Vart sitter den knappen i s2 kupen?

På min satt den bredvid dimljusknappen på mittkonsolen, var dock en 91a. Osäker om de nyare har den eller om min var "extrautrustad"

Tesla X P90DL "Dark Yoda" (2016)
Tesla Model 3 "SR Plus Rwd" (2019)
BMW 120d "M-Sport" (2007)
sonaxvax
13 juni 2011 · 490 Inlägg

_DamnIt skrev:

killercow skrev:

rickylicious skrev:

Vi använder alla tuffa ord ibland. Jag använder ännu fler när man är nära en krock med någon idiot utan fjädrar på bilen och som har tonat alla rutor runt om, samma personer som undrar här i forumet om man kan veva ner rutan och dra ur säkringen för att komma igenom besiktning.

Som sagt, IDIOTER är dom. Kan avsluta med en smiley om det låter mindre tufft. smile

ja detta med toning har de varit prat om. varför ska man ha tonade framrutor? är det för man vill se sämre?

Det är "coolt" wink

Du är bra nog jävla cool du å!

116 hk och en svetsdiff är allt som behövs.
Opel Kadett "KadetteN" (1983)
Opel Calibra "Kalle" (1992)
ronkinpeace
13 juni 2011 · 150 Inlägg

killercow skrev:

rickylicious skrev:

Glesmark skrev:

Oj oj oj, många tuffa ord där.

Vi använder alla tuffa ord ibland. Jag använder ännu fler när man är nära en krock med någon idiot utan fjädrar på bilen och som har tonat alla rutor runt om, samma personer som undrar här i forumet om man kan veva ner rutan och dra ur säkringen för att komma igenom besiktning.

Som sagt, IDIOTER är dom. Kan avsluta med en smiley om det låter mindre tufft. smile

ja detta med toning har de varit prat om. varför ska man ha tonade framrutor? är det för man vill se sämre?

det är snyggt med heltonat:)

jag lyssnar alltid på min far, men om jag gör som han säger är en annan sak!!;)
BECE
LeafBox Lat Perfektionist
13 juni 2011 · 6 359 Inlägg

Semifreak skrev:

Glesmark skrev:
Vart sitter den knappen i s2 kupen?

På min satt den bredvid dimljusknappen på mittkonsolen, var dock en 91a. Osäker om de nyare har den eller om min var "extrautrustad"

Jag har en i quattron oxå, sitter på vänster sida om ratten, stor text "ABS" cool

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Slash Saabifierad
13 juni 2011 · 2 026 Inlägg

Känns bättre att ha fått igenom bilen med lite fiffel istället för att få igenom den med en reparationskostnad på 10.000 kronor wink Känns ännu bättre när bilen ska säljas, varför bränna pengar på en bil man inte ska ha kvar?

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
ronkinpeace
13 juni 2011 · 150 Inlägg

ja kan nästan sätta en peng på att 95% av alla som äger bil har på något sätt fuskat sig igenom besiktningen:)

ja kan lyfta på hatten för paragraf-ryttarna som är helt fläckfria och inte fuskat!!wink

p.s fulltonat är skit snyggt, inget snack om saken!!!!wink

Senast redigerat av ronkinpeace (13 juni 2011)

jag lyssnar alltid på min far, men om jag gör som han säger är en annan sak!!;)
BECE
gamlingen
13 juni 2011 · 5 198 Inlägg

Slash skrev:
Känns bättre att ha fått igenom bilen med lite fiffel istället för att få igenom den med en reparationskostnad på 10.000 kronor wink Känns ännu bättre när bilen ska säljas, varför bränna pengar på en bil man inte ska ha kvar?

Så när du köper en bil så får säljaren gärna ha fuskat bort en massa fel ? Hoppas du talar om det när du säljer den.

Andromeda Rumpmas
13 juni 2011 · 3 860 Inlägg

Slash skrev:
Känns bättre att ha fått igenom bilen med lite fiffel istället för att få igenom den med en reparationskostnad på 10.000 kronor wink Känns ännu bättre när bilen ska säljas, varför bränna pengar på en bil man inte ska ha kvar?

Så du kan tänka dig att besikta en bil med taskiga avgasvärden, tanka etanol och få igenom den, för att sedan lura på en intet ont anande köpare bilen?

Det är ta mig fan lägre än Glocalnet...

Dessutom är det olagligt att dölja väsentliga brister, men en annan sak att bevisa det.

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Muttley
13 juni 2011 ·

ronkinpeace skrev:
ja kan nästan sätta en peng på att 95% av alla som äger bil har på något sätt fuskat sig igenom besiktningen:)

ja kan lyfta på hatten för paragraf-ryttarna som är helt fläckfria och inte fuskat!!wink

p.s fulltonat är skit snyggt, inget snack om saken!!!!wink

Aldrig fuskat igenom en bil ej heller mc.
Men sen har jag ju ett jobb och har råd att fixa de som ska fixas eller skiter helt enkelt i de om de blir för dyrt och köper nytt ? Svårare än så är de inte men du är 17 år så du förstår de när du börjar komma upp lite i åldern när du inte prioriterar att lägga alla pengarna på saker du ändå inte tjänar nått på smile.

ekelund88
13 juni 2011 · 2 656 Inlägg

tkd_rille skrev:

ronkinpeace skrev:
ja kan nästan sätta en peng på att 95% av alla som äger bil har på något sätt fuskat sig igenom besiktningen:)

ja kan lyfta på hatten för paragraf-ryttarna som är helt fläckfria och inte fuskat!!wink

p.s fulltonat är skit snyggt, inget snack om saken!!!!wink

Aldrig fuskat igenom en bil ej heller mc.
Men sen har jag ju ett jobb och har råd att fixa de som ska fixas eller skiter helt enkelt i de om de blir för dyrt och köper nytt ? Svårare än så är de inte men du är 17 år så du förstår de när du börjar komma upp lite i åldern när du inte prioriterar att lägga alla pengarna på saker du ändå inte tjänar nått på smile.

öhm nu snackar du emot dig sj smile bilar tjänar man ju aldrig pengar på menar du då att man ska fuska igenom dom ?

Muttley
13 juni 2011 ·

ekelund88 skrev:

tkd_rille skrev:

ronkinpeace skrev:
ja kan nästan sätta en peng på att 95% av alla som äger bil har på något sätt fuskat sig igenom besiktningen:)

ja kan lyfta på hatten för paragraf-ryttarna som är helt fläckfria och inte fuskat!!wink

p.s fulltonat är skit snyggt, inget snack om saken!!!!wink

Aldrig fuskat igenom en bil ej heller mc.
Men sen har jag ju ett jobb och har råd att fixa de som ska fixas eller skiter helt enkelt i de om de blir för dyrt och köper nytt ? Svårare än så är de inte men du är 17 år så du förstår de när du börjar komma upp lite i åldern när du inte prioriterar att lägga alla pengarna på saker du ändå inte tjänar nått på smile.

öhm nu snackar du emot dig sj smile bilar tjänar man ju aldrig pengar på menar du då att man ska fuska igenom dom ?

Om du tänkte till lite smått så hade du förstått att du tjänar på att byta de där däcken som kanske är blankslitna istället för att köpa toning eller kjolpaket ??
Mest för din egna säkerhet och på tanke på bötesbelopp.

Så visst tjänar man på de även om du inte tjänar igen de i pengar i plånboken. Fattar du hur jag menar wink

Growe Fri fart för ett fritt folk!
13 juni 2011 · 13 757 Inlägg

ekelund88 skrev:

tkd_rille skrev:

ronkinpeace skrev:
ja kan nästan sätta en peng på att 95% av alla som äger bil har på något sätt fuskat sig igenom besiktningen:)

ja kan lyfta på hatten för paragraf-ryttarna som är helt fläckfria och inte fuskat!!wink

p.s fulltonat är skit snyggt, inget snack om saken!!!!wink

Aldrig fuskat igenom en bil ej heller mc.
Men sen har jag ju ett jobb och har råd att fixa de som ska fixas eller skiter helt enkelt i de om de blir för dyrt och köper nytt ? Svårare än så är de inte men du är 17 år så du förstår de när du börjar komma upp lite i åldern när du inte prioriterar att lägga alla pengarna på saker du ändå inte tjänar nått på smile.

öhm nu snackar du emot dig sj smile bilar tjänar man ju aldrig pengar på menar du då att man ska fuska igenom dom ?

om man är lite smart så tjänar man pengar men tänker man med arslet så förlorar man pengar

på en gammal 855turbo tjänade jag 26000:- när jag sålde den smile

min nuvarande kombi kostade mig 2000kr  dyraste 850 jag köpt kostade 6000kr billigast 2000kr

allt hänger på hur pass iskall man är

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
ekelund88
13 juni 2011 · 2 656 Inlägg

Growe skrev:

ekelund88 skrev:

tkd_rille skrev:

Aldrig fuskat igenom en bil ej heller mc.
Men sen har jag ju ett jobb och har råd att fixa de som ska fixas eller skiter helt enkelt i de om de blir för dyrt och köper nytt ? Svårare än så är de inte men du är 17 år så du förstår de när du börjar komma upp lite i åldern när du inte prioriterar att lägga alla pengarna på saker du ändå inte tjänar nått på smile.

öhm nu snackar du emot dig sj smile bilar tjänar man ju aldrig pengar på menar du då att man ska fuska igenom dom ?

om man är lite smart så tjänar man pengar men tänker man med arslet så förlorar man pengar

på en gammal 855turbo tjänade jag 26000:- när jag sålde den smile

min nuvarande kombi kostade mig 2000kr  dyraste 850 jag köpt kostade 6000kr billigast 2000kr

allt hänger på hur pass iskall man är

eller hur mycket tid och ork man orkar lägga ner på bilen smile tänk att folk ens betalar så mycket för en volvo :p

Growe Fri fart för ett fritt folk!
13 juni 2011 · 13 757 Inlägg

ekelund88 skrev:

Growe skrev:

ekelund88 skrev:

öhm nu snackar du emot dig sj smile bilar tjänar man ju aldrig pengar på menar du då att man ska fuska igenom dom ?

om man är lite smart så tjänar man pengar men tänker man med arslet så förlorar man pengar

på en gammal 855turbo tjänade jag 26000:- när jag sålde den smile

min nuvarande kombi kostade mig 2000kr  dyraste 850 jag köpt kostade 6000kr billigast 2000kr

allt hänger på hur pass iskall man är

eller hur mycket tid och ork man orkar lägga ner på bilen smile tänk att folk ens betalar så mycket för en volvo :p

min senaste 855:A gav jag 2000kr åkte in och bes 3st 2:or blev det hade det inte varit pga bilen hade körförbud hade jag först fixat felen
men nu fick jag ta en "arbets" order dom 3st 2:orna kostar mig någon hundring att fixa och sen är den bes och godkänd inget fusk abs lampan fungerar som den ska
avgasreningen fungerar airbagarna fungera osv osv

liknande bil kostar runt 10k på blocket om man kollar bland billiga beg
kan säkert ta ut någon krona mer men hur som helst så går jag alltså minst 8K i vinst och någon timmes fritid offrar jag

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
ekelund88
13 juni 2011 · 2 656 Inlägg

Growe skrev:

ekelund88 skrev:

Growe skrev:

om man är lite smart så tjänar man pengar men tänker man med arslet så förlorar man pengar

på en gammal 855turbo tjänade jag 26000:- när jag sålde den smile

min nuvarande kombi kostade mig 2000kr  dyraste 850 jag köpt kostade 6000kr billigast 2000kr

allt hänger på hur pass iskall man är

eller hur mycket tid och ork man orkar lägga ner på bilen smile tänk att folk ens betalar så mycket för en volvo :p

min senaste 855:A gav jag 2000kr åkte in och bes 3st 2:or blev det hade det inte varit pga bilen hade körförbud hade jag först fixat felen
men nu fick jag ta en "arbets" order dom 3st 2:orna kostar mig någon hundring att fixa och sen är den bes och godkänd inget fusk abs lampan fungerar som den ska
avgasreningen fungerar airbagarna fungera osv osv

liknande bil kostar runt 10k på blocket om man kollar bland billiga beg
kan säkert ta ut någon krona mer men hur som helst så går jag alltså minst 8K i vinst och någon timmes fritid offrar jag

jaha ?? :p köpte min bmw för 5 k den står i 50-60 på blocket utan fix + nybes o nyskattad om detta ska bli en skryt tråd smile

Growe Fri fart för ett fritt folk!
13 juni 2011 · 13 757 Inlägg

ekelund88 skrev:

Growe skrev:

ekelund88 skrev:

eller hur mycket tid och ork man orkar lägga ner på bilen smile tänk att folk ens betalar så mycket för en volvo :p

min senaste 855:A gav jag 2000kr åkte in och bes 3st 2:or blev det hade det inte varit pga bilen hade körförbud hade jag först fixat felen
men nu fick jag ta en "arbets" order dom 3st 2:orna kostar mig någon hundring att fixa och sen är den bes och godkänd inget fusk abs lampan fungerar som den ska
avgasreningen fungerar airbagarna fungera osv osv

liknande bil kostar runt 10k på blocket om man kollar bland billiga beg
kan säkert ta ut någon krona mer men hur som helst så går jag alltså minst 8K i vinst och någon timmes fritid offrar jag

jaha ?? :p köpte min bmw för 5 k den står i 50-60 på blocket utan fix + nybes o nyskattad om detta ska bli en skryt tråd smile

handlar väll mer om att man visst kan tjäna pengar på bilar inte fan köper man en bil som man vet att man förlorar pengar skulle jag aldrig göra

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang