3239
Sök

Amazon skivor på Duett (volvo)

Trabant und Saab Uber alles:) 14
1 035 Inlägg
12 juni 2011
Trådstartare
som topic lyder! läst på nätet att de ska gå att konvertera duett till skivbromsar fram utan problem!
isf hur gör man? big_smile
hur mycket kand det kosta?
Mvh Fran:D

Random rysk folkbonde !
Trabant och Saab <3
Projekt tråden
Trabant Projektet 14

5 111 Inlägg
12 juni 2011
Du behöver ok, okhållare, sköldar och skivor från en Amazon. Bara att bulta dit grejerna i stort sett. Finns nån backventil i trumbromssystemet som måste tas bort om jag minns rätt, annars kommer du få bromsar som alltid ligger an. Har för mig stötdämparen kan bli ivägen också, minns inte om man brukar flytta den eller hur fasen man bar sig åt...

1 035 Inlägg
12 juni 2011
Trådstartare
Volvo544special65 skrev:
Du behöver ok, okhållare, sköldar och skivor från en Amazon. Bara att bulta dit grejerna i stort sett. Finns nån backventil i trumbromssystemet som måste tas bort om jag minns rätt, annars kommer du få bromsar som alltid ligger an. Har för mig stötdämparen kan bli ivägen också, minns inte om man brukar flytta den eller hur fasen man bar sig åt...

hört att dem flyttar den tongue vill skaffa skivor pga jag är trött på trumbromsar!

Random rysk folkbonde !
Trabant och Saab <3
Projekt tråden
Trabant Projektet 14

Forummoderator
9 299 Inlägg
12 juni 2011
Servo kan ju vara trevligt om du ska ha skivor?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

5 111 Inlägg
12 juni 2011
Det kan det vara...men det är inte standard på tidiga skivbromsamazoner så det är verkligen inget måste.

Forummoderator
9 299 Inlägg
12 juni 2011
Okej, ja jag blev lite osäker faktiskt. Min hade ju trummor och det är ju en effektivare bromstyp, så länge allt är kallt vill säga. Jag kan verkligen förstå att man vill byta för efter 2-3 hårda inbromsningar är ju bilen livsfarlig.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

1 035 Inlägg
12 juni 2011
Trådstartare
redan letat efter broms servo med!, nu måste jag bara hitta en amazon som har alltihopa! smile  vill byta pga jag har totalt tröttnat på reparea trummor. tongue

Random rysk folkbonde !
Trabant och Saab <3
Projekt tråden
Trabant Projektet 14

Sök