malm1987 skrev:
Som topic lyder, har kollat runt lite på dessa två skönheter och hoppas på att kunna införskaffa en av dem inom den närmaste framtiden. Vet dock relativt lite om bilarna (i stort sett inte mer än vad jag kunnat utröna av Blocketannonser etc.).
Är inte dummare än att jag fattar att en R34 GT-R vore att föredra framför GT-T:n men ekonomin tillåter dessvärre inte ett sådant köp i nuläget. Så, hur stor är egentligen skillnaden mellan R34 GT-T och GT-R?
Är egentligen just R34:orna som jag är intresserad av, men vill gärna ha en bil med lite tryck under huven (helst redan i orginalutförande) och om GT-T:n är alldeles överjävligt slö i förhållande till GT-R:en är jag beredd att titta på en R33:a i GT-R utförande istället.
Utöver detta skulle jag gärna vilja ha lite info kring hur det ser ut med några andra saker, såsom exempelvis:
- bränsleförbrukning (främst GT-T:n som är intressant, och i första hand vad bränsleförbrukningen ligger på i otrimmat skick)?
- vanliga fel?
- andrahandsvärde?
- uppgraderingsmöjligheter (som exempelvis ungefärlig kostnad för att komma upp i den mer eller mindre magiska 500hk-gränsen)?
- elektronisk hastighetsbegränsning (och om den finns så gärna tips på hur den tas bort)?