Saab 9000 främre packbox ?

embe Ex-08'a
15 juni 2011 · 113 Inlägg

Bilen ar ju gått 15000 fullutrustad förutom skinn säten sen är de ju min första bil så jag är ju tveksam, den står ju mig nära om man säger så, så deär en tankeställare för mig hehe smile

Saab 9000 Aero "T5.2 Special" (1993)
Danne_1977
15 juni 2011 · 3 292 Inlägg

embe skrev:
Bilen ar ju gått 15000 fullutrustad förutom skinn säten sen är de ju min första bil så jag är ju tveksam, den står ju mig nära om man säger så, så deär en tankeställare för mig hehe smile

Svårt att avgöra.. kostar en bra slant att renovera motorn åxå, Saab är en bil som verkligen gått ner kraftigt i andrahandsvärde senaste åren.. hade själv en 900 -96 2.0 som såg rätt hyfsad ut.. lite småfel här o där såklart.. 28k på mätaren.. valde att sälja den istället för att göra nåt åt felen som var.. fick 9 tusen för den.. vilket jag tycker var bra.. sålde den 2009.. några år tidigare hade jag köpt den för 32 tusen.

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
kwansa Hmm, vet inte?
15 juni 2011 · 1 775 Inlägg

packbox byter man på 1 timme, om det är den vid remskivan....den mot lådan tar lite längre tid tongue

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.
AndreasPlars
15 juni 2011 · 1 062 Inlägg

Hur har man burit sig åt om vev/ramlagren är slut efter 15000mil? Tycker du ska säkerställa att det verkligen är de först!
Den främre (högra) packboxen innan för remskivan är 10ggr lättare att byta än den bakom svänghjulet.. den fixar du nog själv!

M.V.H.

Saab 900i (1989)
Bruchan
18 juni 2011 · 1 Inlägg

fan embe, tycker du får mer och mer fel på bilen varje gång jag hör om den wink

Volkswagen Scirocco "R DSG6" (2011)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang