Problem Värmereglage på volvo amazon

Putteee
2 juli 2011 · 193 Inlägg

Hallå. Vet inte riktigt om tråden hamnade rätt det är ju inte direkt någon EL där men ber så mycket om ursäkt isåfall smile

EDIT. Hallå jag tror min värmekran är kass i amazonen vilket gör att det blir ganska varmt har läst lite om att man kan sätta in en från 240 och har även läst om 740. men ska först ta o kolla den jag har om det är pajj eller om de går o få det att funka igen någon som har gjort detta förut är lite osäker på detta och vill inte förstöra något smile

Senast redigerat av Putteee (2 juli 2011)

Volvo Amazon "RedBlock" (1965)
Volvo 940 ltt "Pysen" (1997)
freddy_82 Truckreparatör
2 juli 2011 · 221 Inlägg

Varför inte köpa en till en Amazon och byta?

BMW Z4 (2004)
Saab 9-3ss (2003)
Putteee
2 juli 2011 · 193 Inlägg

joo men antar att dom är skapligt dyra. och har inte hittat någon heller.

Volvo 940 ltt "Pysen" (1997)
Volvo Amazon "RedBlock" (1965)
bosstaful
2 juli 2011 · 8 Inlägg

740 är ett bra alternativ, kräver lite modifiering men är värt det.

freddy_82 Truckreparatör
2 juli 2011 · 221 Inlägg

kostar 1100.- på vp autoparts och cvi

Saab 9-3ss (2003)
BMW Z4 (2004)
Putteee
2 juli 2011 · 193 Inlägg

bosstaful skrev:
740 är ett bra alternativ, kräver lite modifiering men är värt det.

joo jag har en skrotad 740 jag tänkte ta utav isåfall,

hitta inte ens det på VP jag yikes

Volvo Amazon "RedBlock" (1965)
Volvo 940 ltt "Pysen" (1997)
RD_87 Skrotsamlare
2 juli 2011 · 4 031 Inlägg

5-56 är din vän! Koppla loss slnagarna och sätt dit en rörbit så du får cirkulation, blås ur vattnet i kranen & smörj på utav helvete varje dag tills det lossnar. Det brukar fungera, men inget våld! smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Putteee
2 juli 2011 · 193 Inlägg

RD_87 skrev:
5-56 är din vän! Koppla loss slnagarna och sätt dit en rörbit så du får cirkulation, blås ur vattnet i kranen & smörj på utav helvete varje dag tills det lossnar. Det brukar fungera, men inget våld! smile

Ska testa detta big_smile

Volvo Amazon "RedBlock" (1965)
Volvo 940 ltt "Pysen" (1997)
RD_87 Skrotsamlare
2 juli 2011 · 4 031 Inlägg

Putteee skrev:

RD_87 skrev:
5-56 är din vän! Koppla loss slnagarna och sätt dit en rörbit så du får cirkulation, blås ur vattnet i kranen & smörj på utav helvete varje dag tills det lossnar. Det brukar fungera, men inget våld! smile

Ska testa detta big_smile

Ja du lär ju inte behöva värmen på ett par månader så du har ju tid att låta sörjan göra sitt jobb. smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Putteee
2 juli 2011 · 193 Inlägg

RD_87 skrev:

Putteee skrev:

RD_87 skrev:
5-56 är din vän! Koppla loss slnagarna och sätt dit en rörbit så du får cirkulation, blås ur vattnet i kranen & smörj på utav helvete varje dag tills det lossnar. Det brukar fungera, men inget våld! smile

Ska testa detta big_smile

Ja du lär ju inte behöva värmen på ett par månader så du har ju tid att låta sörjan göra sitt jobb. smile

Hehe det är ju de att den låst sig med värme på hela tiden tongue så det blir skapligt varmt big_smile

Volvo 940 ltt "Pysen" (1997)
Volvo Amazon "RedBlock" (1965)
freddy_82 Truckreparatör
2 juli 2011 · 221 Inlägg

montera ihop de två slangarna som går till kranen och montera bort den. då kan du smörja och köra med bilen utan värme smile

Saab 9-3ss (2003)
BMW Z4 (2004)
RD_87 Skrotsamlare
2 juli 2011 · 4 031 Inlägg

Putteee skrev:

RD_87 skrev:

Putteee skrev:

Ska testa detta big_smile

Ja du lär ju inte behöva värmen på ett par månader så du har ju tid att låta sörjan göra sitt jobb. smile

Hehe det är ju de att den låst sig med värme på hela tiden tongue så det blir skapligt varmt big_smile

Värmen i en amazon är ju fantastisk dessutom! Men det är inte ovanligt att de fastnar, samma sak i min 164 men det har jag inte ens hunnit ta tag i.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Putteee
2 juli 2011 · 193 Inlägg

Jaa värmen är kanon i bilen. Ska kolla riktigt då det är imorgon ska även kolla så den rör sig när jag vrider på reglaget kanske är så simpelt tillomed. annars plockar ja loss den och den får bada i 5-56 tongue

Volvo Amazon "RedBlock" (1965)
Volvo 940 ltt "Pysen" (1997)
RD_87 Skrotsamlare
3 juli 2011 · 4 031 Inlägg

Det är inte ovanligt att vajern lossar på ett eller annat sätt, lite smörja brukar fixa det mesta i en Amazon wink

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Dagge88
3 juli 2011 · 629 Inlägg

ta en titt hos http://www.motoroldies.se/
Där finns säkert ett reglage till amazonen.

Senast redigerat av Dagge88 (3 juli 2011)

Mröh
Volvo 855 "T5r" (1995)
Opel Rekord (1982)
Ford Galaxie "Fårrden" (1970)
Putteee
3 juli 2011 · 193 Inlägg

RD_87 skrev:
Det är inte ovanligt att vajern lossar på ett eller annat sätt, lite smörja brukar fixa det mesta i en Amazon wink

Hehe Ja det finns ju Air sen 2 till dom vet jag inte riktigt vad dom funkar till har ryckt lite i dom men inget händer ska ta mig en riktig titt på detta till morgonen smile

Dagge88 skrev:
ta en titt hos http://www.motoroldies.se/
Där finns säkert ett reglage till amazonen.

Kollade lite Vp-Autoparts som har riktigt mycket där till volvo det gick på 1100 och där brukar dom ha bra prisen men ska kolla din sida med Tack för tipset!

Senast redigerat av Putteee (3 juli 2011)

Volvo Amazon "RedBlock" (1965)
Volvo 940 ltt "Pysen" (1997)
RD_87 Skrotsamlare
3 juli 2011 · 4 031 Inlägg

Priset på kranen är ungefär detsamma hos alla leverantörer, så var det iaf när jag letade förut. Det är därför jag har en extra begagnad på hyllan. smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
hotrodder Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
3 juli 2011 · 1 594 Inlägg

Putteee skrev:

RD_87 skrev:
Det är inte ovanligt att vajern lossar på ett eller annat sätt, lite smörja brukar fixa det mesta i en Amazon wink

Hehe Ja det finns ju Air sen 2 till dom vet jag inte riktigt vad dom funkar till har ryckt lite i dom men inget händer ska ta mig en riktig titt på detta till morgonen smile

Dagge88 skrev:
ta en titt hos http://www.motoroldies.se/
Där finns säkert ett reglage till amazonen.

Kollade lite Vp-Autoparts som har riktigt mycket där till volvo det gick på 1100 och där brukar dom ha bra prisen men ska kolla din sida med Tack för tipset!

http://www.gcp.se/svenska/kataloger/ är dom som levererar till VP autoparts mfl. billigare och det är en sida som visuellt är knyten till Volvos egna reservdelslistor/sprängskisser. Dessutom kan du löpa ur detta sortiment direkt över disk hos vilken Volvohandlare som helst.

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab
Dagge88
3 juli 2011 · 629 Inlägg

Putteee skrev:

Dagge88 skrev:
ta en titt hos http://www.motoroldies.se/
Där finns säkert ett reglage till amazonen.

Kollade lite Vp-Autoparts som har riktigt mycket där till volvo det gick på 1100 och där brukar dom ha bra prisen men ska kolla din sida med Tack för tipset!

Jo vet det är svindyrt, däröfr jag tänkte motoroldies, han har ett utbud av begagnade grejer också, lättast är att slå han en pling och höra efter, då kanske kranen kostar 300kr istället.

Senast redigerat av Dagge88 (3 juli 2011)

Mröh
Opel Rekord (1982)
Ford Galaxie "Fårrden" (1970)
Volvo 855 "T5r" (1995)
Putteee
3 juli 2011 · 193 Inlägg

Nu har jag den i handen och den som stänger vill inte röra riktigt på sig den rör sig men inte mycket
sad

EDIT Nu håller jag på och plockar isär den riktigt försiktigt ska se om jag kan hitta felet aldrig sett hur dom ska fungera men vet bara att den inte stänger som den ska .. Även så har det där koppar röret som ska gå in i elementet gått av. vet inte om detta har någon betydelse?

Senast redigerat av Putteee (3 juli 2011)

Volvo 940 ltt "Pysen" (1997)
Volvo Amazon "RedBlock" (1965)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang