Bilköp hos AUTO CLASSICA Ystad

Real_Horsepower
9 juli 2011 · 22 Inlägg

Är det någon som har erfarenhet av att köpa bil hos AUTO CLASSICA i Ystad?
Är detta en seriös bilhandlare?

PorscheJezzica
9 juli 2011 · 415 Inlägg

Real_Horsepower skrev:
Är det någon som har erfarenhet av att köpa bil hos AUTO CLASSICA i Ystad?
Är detta en seriös bilhandlare?

Jag har köpt en Mustang GT-05 där år 2006! Mkt proffsiga i allt. Det finns dock 2 st Auto classica firmor i Ystad, en ner mot hamnen vid regementet och en när man åker ut från Ystad mot S:t Herrestad vid brandstationen typ, det var dem jag hade kontakt med. Allt gick bra från provkörning, till import och hämtning.

Vet dock inte något om hur företaget vidareutvecklats men då 2006 var dem en av Sveriges största importörer av amerikanska sportbilar!

Vad hade du tänkt köpa av dem?smile

Instagram @PorscheJezzica
Work hard, Play harder!
Lamborghini Huracan 610-4 "Luzifer-1500hk Dubbelturbo" (2015)
Porsche Turbo S "El Diablo" (2014)
Real_Horsepower
9 juli 2011 · 22 Inlägg

Vi ska till AUTO CLASSICA AB på Mäsingsgatan, som väl ligger i utkanten av stan.  Jag ska kolla på en BMW X3 + Landrover Freelander. Så kanske inte så jättespännande precis. Ska även titta på MAZDA MX7. Vi behöver en bra "hästbil" men tycker det kan vara kul med lite extra "lullull" smile

9Femma
11 juli 2011 · 342 Inlägg

Seriös firma med en väldigt bestämd, men trevlig ägare.
Specialitet är Jaguar då ägaren till firman är passionerad Jaguar-fantast med en rätt imponerande samling "Big Cats".

Porsche for life.
Livet är för kort för att köra tråkiga bilar!
HP_deulxe
18 april 2012 · 1 Inlägg

Jag har mycket dålig erfarenhet av Auto Classica.
Deras "väldigt bestämde, men trevlige ägare" är inte så trevlig längre om du får något problem med din bil.
Oproffsig, omogen och barnslig är tre enkla ord som beskriver honom väl.
I övrigt gäller detta de flesta säljarna där. De jobbar efter mottot att inte ta ansvar för något, och blir det för jobbigt så skickar de en vidare till nästa person.

Jag har även bekanta som köpt bil därifrån.
De fick hur trevligt bemötande som helst vid köpet, men första problemen dök upp redan första dagen, varpå de fick kalla handen.

Jag föreslår att ta med jurist vid alla affärer med dessa människor, för att se till att allt går rätt till och för att täppa till eventuella kryphål de skapar för sig själva för att slippa undan ansvar.

nesum
18 april 2012 · 695 Inlägg

Min kusin skulle sälja sin corvette där, Auto Classica skulle få en viss % vid försäljning, men inte en krona om den inte va såld efter 3månader, kontrakt skrevs. 4 månader senare skicka min kusin mig att hämta bilen då han bor 10mil härifrån och hade inte möjlighet att göra de själv innan stängningsdags. Jag åkte dit, utan kontraktet, så en av försäljarna kom med ett kvitto och ett inbetalningskort på en summa för "hyra, förvaring" som det så fint stod. Efter vidare telefonkontakt (1 timmes samtal ) mellan kusin och ägaren själv kom han ut med nycklarna och tyckte inte att corvetten skulle visa sig inom området igen. Lugna puckar. Jag gick ut och inväntade en av försäljarna som skulle köra ut bilen till parkeringen, när han kom runt hörnan såg jag nästa bekymmer, inga nummerplåtar satt på, (borde juh inte vara något bekymmer, sånt har dom väll koll på) men icke. Ingen i hela bygget visste vart skyltarna fanns, dom letade i 2timmar, till slut kommer städerskan ut med skyltarna och förklara att hon hade sett dom ovanpå kaffebryggaren som står för allmän beskådan för 3 månader sen... Så min erfarenhet är, giriga, griniga och oproffsigt bemötande, MEN, kan dom tjäna en hacka bjuder dom gärna på kaffe med trevliga toner, händer det sen något så man behöver kontakta dom igen vill dom nästan ha betalt för koppen kaffe du redan fått...

Senast redigerat av nesum (18 april 2012)

Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd.
®™ Nuclear Performance
kobolt22
4 mars 2013 · 1 Inlägg

VARNING

Jag köpte min bil där, den visade sig vara krock-skadad och maskinellt helt slut. Har betalt väldigt stora summor för att få detta åtgärdat (6-siffrigt). Auto Classica i Ystad tar inget ansvar och ignorerar dig om du redan har handlat, många bilar som står där är försäljning uppdrag och bilen ägs inte ens av Auto Classica. Du kan kolla det enkelt via transportstyrelsen d.v.s dom vet inget om bilen men säljer den som att den vore ny. Tyska bilar som importeras är alltid ägda av äldre folk som haft bilen i garage, hela upplägget är ett spel. Köper du "extrem" sportbil så bör du kontrollera bilen på oberoende firma innan köp, annars pruta minst 100 000. Jag har inte hört ett enda gott ord och jag har inte ett enda gott ord att säga om den här firman.

VARNING

ObscureSwede69 Kyltekniker
22 februari 2014 · 18 Inlägg

Idag var vi nere i Ystad för provköra en 2005 Mustang GT hos Autoclassica. Annonsen ligger på blocket, ser ut så här:

Jag hade talat med ägaren VD'n Mats ett par gånger under veckan, och förklarat mitt intresse, att om det var rätt bil så köper vi. Han försäkrade mig att bilen var mycket fin och välvårdad, i kanon skick, kanske nån liten repa på en kofångare, men inget mer än så. Maskinellt perfekt... Vi bokade tid och körde 1 1/2 timme för provkörning kl 11:30...

...kl 12:10 kom bilen äntligen utrullandes. På en gång reagerade vi på att vänstra sidan av bilen hade flera bulor och bakre skärmkanten var rejält intryckt i bakkant. Vi tänkte att vi kan ju köra en runda iallafall, men något besvikna på första intrycket. När jag tryckte ner kopplingen hördes ett distinkt väsande skrapande ljud. Urtrampningslagret kasst! Vi körde ca 200 meter, parkerade och gick runt ich kollade över bilen - HJÄLP! Repor och bulor och rostprickar överallt. Bakre kofångaren var sprucken rejält i ena hörnet, färg flagnade från den kassa främre kofångaren och framkanten på motorhuven... Raka vägen tillbaka, och när vi uttalade vårt missnöje för den enda säljaren vi kunde hitta så verkade han helt förvånad och så var ju tyvärr inte Mats tillgänglig på ett tag. Vi sa att det kan kvitta, vi är inte intresserade ändå. Mycket mycket missnöjda med att de slösat bort hela vår lördag morgon och förmiddag, sitter vi nu på McD och äter lunch... Varning, akta er för Auto Classica i Ystad! De ljuger så de tror sig själva...

/SAAB 96 V4-ever
Ford F100 Custom Cab "Big Red" (1967)
Saab 96 L "Röbettan" (1977)
joj5
30 juni 2015 · 1 Inlägg

Hej

Big no no för Autoclassica. Dom svassar runt i fina kostymer och vill vara lika fina i kanten som storebror i Arlöv. Men det lyckas dom inte med. Dom är bara ett gäng rufflande bilhandlare i grunden. Och speciellt "ärke" BilhandlarHarry alias Mats Larsson.

Jag lämnade min Ferrari 360 på försäljning under sommaren 2014. Och det var helkört för dom att få fram en köpare trots "deras breda kontaktnät". Så på våren 2015 nu så sänkte vi priset. Dom skulle redovisa en viss summa. Sen återkom dom efter ett tag och hade en köpare. Men då var priset lägre för att kamremmen behövde bytas enligt dom. Men den var redan bytt hos ovan nämnda "storebror" sommaren innan. Så då bytte bara Mats ägare på bilen den 17 april. Men sa inget till oss. När vi väl efter mycket om och men kom till stånd med en överenskommelse om priset så kom det inga pengar. Dom skulle enligt köpekontraktet och VD Mats Larsson som för övrigt är en betydligt mindre trevlig kille när man får problem. redovisas en månad efter försäljning.

Problemet var att Autoclasicca hade bara bytt till en bulvanägare och registrerat över bilen utan vårt godkännande. Efter att ha ringt och mailat varenda dag i juni och juli betalades pengarna ut först den 17 juli. Alltså tre månader försent. Och detta efter att vi sagt att vi kommer ner och hämtar pengarna kontant.

Undvik detta företag för allt i världen.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang